Mijn vriend vond 'ineens' een briefje in de brievenbus dat vanavond op ons plein het zogehete Midwinter feestje plaats zal vinden. Hartstikke leuk, zij het niet dat er verwacht wordt dat je iets van eten meeneemt. En helaas zijn er nogal wat huismoeders die de sterren van de hemel koken, dus als ik met een diepvries pizza aankom bijvoorbeeld dan denk ik niet dat dat heel erg gewaardeerd wordt
Om maar even een voorbeeld te geven, vorig jaar was er bijvoorbeeld huisgemaakte quiche & huisgemaakte ewrtensoep. Vorig jaar kwamen we (ook al last minute, wisten wij veel we woonden er net) aan met een zelfgemaakte hoop chocolade/chocokoekjes/fudge brokjes. Die sloegen niet zo goed aan dus die hebben vriendlief en ik zelf op zitten eten en toen waren we de volgende dag 12 kilo zwaarder
(dat lieg ik)Het ergste is dat we sowieso eerst langs de paarden gaan, ik heb een afspraak. Ik ben dus niet echt heel vroeg thuis en heb dus ook geen tijd (of zin, maar dat terzijde
) om allerlei dingen te gaan staan koken. Ik heb ook echt geen idee wat ik makkelijk en snel kan maken maar wat wel lekker is en er nog een beetje uitziet alsof ik hierover heb nagedacht
momenteel lijkt mijn beste idee toastjes met joma salade
We hebben al nagedacht over niet gaan en gewoon de avond in het pikkedonker door te brengen om de schijn te wekken dat we er niet zijn
maar dat is niet echt een optie.Wie oh wie heeft er een idee wat ik mee kan nemen zonder totaal voor l*l te staan en wat qua tijd ook nog haalbaar is?
Wie is mijn reddende kerstengel met dé gouden tip?
of een zalm en een kipfilet versie oid? 

Of lag het al een tijdje in de brievenbus
.
.