Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

)
Die zijn er echt.
Vleesvervangers van soja zijn trouwens nog altijd beter dan vlees eten, aangezien voor een kilo vlees heel wat meer soja verbruikt wordt als diervoeder dan dat er in vleesvervangers zit. Die van de Vegetarische Slager zijn heel lekker en lijken qua smaak en textuur erg op vlees. Kijk ook naar vervanging voor je vleeswaren op brood. Bijvoorbeeld komkommer, tomaat, hummus, (room)kaas, e.d.
LadyMadonna schreef:Kaassoufle vind ik echt heel ranzig
Humus ken ik niet
Bizzybijtje, chili con carne is toch echt een vleesgerecht... wat doe jij erdoor dan?
Citaat:1blik kidneybonen
1blik tomatenblokjes
1 blik maïs
1 prei
1 grote winterpeen
kruidenmix chili con carne
Eerst de prei klein maken en bakken, dan de worteltjes (gesneden) er bij en ff meebakken. Dan tomaten en kruidenmix en laten pruttelen. Op het laatst de bonen en maïs nog toevoegen dat ze ook warm zijn (liefst niet te lang). Serveren met tortillachips of rijst

ClauH schreef:Ik gebruik tegenwoordig altijd de helft van de hoeveelheid vlees van die ik vroeger gebruikte en eigenlijk merk ik geen verschil....
Vroeger deed ik door de pasta bijvoorbeeld 500 gram gehakt (voor 4 personen), nu maar 250 gram, als je daar ook nog eens veel groente door doet merk je echt geen verschil.
Hetzelfde geldt voor de rijst en de hoeveelheid kip.
Verder 1x in de week een kaassouffle of ei.
Broodbeleg vind ik nog moeilijk, ik hou niet van zoet namelijk... dus voornamelijk kaas en sandwichspread.....

Ik volg hier even, zeer recent definitief besloten om vegetarisch te gaan eten dus echt nog een leek op dit gebied. Ik ben er niet heel streng in, dus eet wel gewoon kaas en ei. Ook heb ik voor mezelf besloten dat ik op zondag wel vlees mag.
)
Vleesvervangers ook geprobeerd maar dan eet ik liever een gerecht zonder want de meeste vleesvervangers vind ik ontzettend smerig, alleen de kaasschnitzel vind ik lekker.
), cherrytomaatjes, rucola en geroosterde pijnboompitten.
Dus ook het verzadigd vet etc. Dit is dus inclusief vleeswaren op brood, kroketje onderweg... Dus daar zit je al best snel aan!
(Hoewel dat je vrij staat als je er zin in hebt natuurlijk) maar op deze pagina vind je een grote hoeveelheid recepten voor elk moment en in diverse moeilijkheidsgraden. Ik ben nog niets tegen gekomen wat ik tegen vond vallen...
Maar goed ik ben dan ook niet zo'n moeilijke eter. Je vind er sowieso heel veel burgerrecepten, die zijn makkelijk in bulk te maken en in te vriezen, voor als je een keer geen inspiratie hebt
Hummus in allerlei smaken en ook bijvoorbeeld baba ganoesh (auberginepasta). Er zit sowieso iets bij wat je lekker vindt! Hummus = leven trouwens
Heerlijk en de neutrale versie past praktisch overal bij (en zelf maken is ook in een handomdraai gebeurt, als je dat lekkerder vindt) En met wat rauwkost erbij op brood, zoals komkommer, sla of avocado, heb je een heerlijk vullende lunch.
)
Ik heb er ooit een aflevering van de Keuringsdienst over gekeken maar dat is alweer even geleden.