Afvallen d.m.v shakes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annettu_

Afvallen d.m.v shakes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 12:19

Hallo !

Helaas zit ik nu echt op mijn zwaarst in mijn leven en wil het nu echt veranderen.

Nu heb ik veel moeite met 'makkelijk' eten. Snel naar de mac, kfc, wok to go en friettent.

Ik wil het niet meer :n maar ik zie door de bomen het bos niet meer !

Graag zou ik iets willen wat ik alleen als ontbijt en avondeten zou kunnen gebruiken en dan lunch of toch avondeten zelf mag weten wat ik eet. Hier thuis word ik te verwend met het ontbijt ( afbakbroodjes met roomboter en dikke plakken kaas met veel jam, bacon, gebakken ei met maggi enz ) Te veel !

Wie heeft er ook de stap gemaakt en heeft tips?

Fearn

Re: Afvallen d.m.v shakes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:21

Ik zou shakes niet aanraden..

Waarom geen recepten opzoeken van gezonde broodjes, salades, wraps, gerechten? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:22

Ik zou lekker wegblijven van de shakes en gewoon stoppen met dit soort dingen eten. Je hóeft niet luxe te ontbijten, je kan ook gewoon een paar stuks fruit en een bakje kwark eten. Zelfde geldt voor de rest van je maaltijden. Je zegt dat je het wilt aanpakken, dan kan je dat ook zelf.

Zeg niet dat het makkelijk is overigens, want ik heb er ook nog regelmatig moeite mee ;) Maar uiteindelijk gaat het erom dat je een eetpatroon moet krijgen dat je de rest van je leven kan volhouden. Shakes kunnen een handig hulpmiddel zijn, maar als je het gewicht kwijt bent en je gaat weer verder met vreten, dan zit het er ook binnen no time weer aan.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:22

Je zou kunnen kiezen voor smoothies met groenten en fruit in de ochtend/avond en dan lunch en tussendoortjes kiezen die gezond zijn en goed vullen. Bijvoorbeeld handje noten, rijstwafels, rauwkost, etc.

Recepten voor gezonde smoothies vindt je genoeg op internet

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 12:23

Shakes lijken mij handig omdat ik dit 'snel' kan doen. Ik heb stom gezegd geen tijd om naar de winkel te gaan en veel in te kopen en ook nog te koken tussen paard,vriend,werk,school,hobbies en bijbaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:25

Annettu_ schreef:
Shakes lijken mij handig omdat ik dit 'snel' kan doen. Ik heb stom gezegd geen tijd om naar de winkel te gaan en veel in te kopen en ook nog te koken tussen paard,vriend,werk,school,hobbies en bijbaan.

Ik ga even hard zijn hoor, maar dat zijn echt smoesjes. Als je tijd hebt om naar de Mac te gaan heb je ook tijd om een gezonde maaltijd te eten, en als je tijd hebt om 's morgens uitgebreid lekkere broodjes te eten heb je ook tijd om wat gezonde ingrediënten in een blender te gooien en die een minuut te laten draaien.

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:25

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:27

Start niet met shaken! Mijn lichaam is er kapot aan gegaan en ik moest geopereerd worden. Je hele stofwisseling gaat er plat op. Gezond eten hoeft niet veel tijd te kosten. Je wil het of je wil het niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:27

Allienda schreef:
Helaas geen idee hoe het werkt met shaken maar ik wil je wel graag meegeven

dat je je goed moet laten voorlichten door iemand die er verstand van heeft (consulente oid), want Shaken is niet altijd even gezond / goed voor je lichaam. Afgelopen week het het nog in de krantengestaan dat niet iedere shake zo gezond is vanwege de vreselijk vele suikers die erin zitten.

http://www.telegraaf.nl/vrouw/actueel/25977693/__Jacky_Lipset___Mijn_haar_viel_uit_na_het_nemen_van_maaltijdshakes___.html

Ik ben het met je eens dat dit soort dingen altijd moeten gebeuren met enige vorm van kennis erachter, maar dat je haar er gelijk van uitvalt is natuurlijk een beetje onzin. Niet alle shakes zitten bomvol suiker en daarbuiten kan het wel degelijk een steun in de rug zijn als je omstandigheden hebt die het moeilijk maken om af te vallen. Imo is 'geen tijd om gezond te eten' geen rede om maar gelijk aan een heftig dieet.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:28

Ik zou echt elke dag een shake ook afraden. ze zijn sowieso echt super goor(ECHT SUPER GOOR)

Wat ik wel eens doe als ik echt de hele dag onderweg ben is tussen de middag een maaltijdreep eten. als ik geen tijd of mogelijkheid heb om boterhammen te smeren. Maar er zijn heel veel opties om op brood te eten, waardoor je toch niet heel veel kcal binnenkrijgt.

bv:
Jam met minder suiker(let wel op zoetstoffen die wil je er ook niet in)
smeerkaas
kipfilet
ham
yogonaise en tomaat
gekookt ei
etc.

Als ontbijt zou ik wel gewone boterhammen eten in plaats van afbakbroodjes, omdat je al snel 3 boterhammen kan eten voor 1 afbakbroodje.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:28

Er zijn genoeg snelle, gezonde ontbijtjes :D

Wat ik zelf regelmatig neem:
- Crackers of brood met als beleg Huttenkase of kipfilet
- Magere yoghurt met havermout, stukjes banaan en druiven, noten

Vult beide goed en snel te maken.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 12:29

Emmaa_ schreef:
Annettu_ schreef:

Ik ga even hard zijn hoor, maar dat zijn echt smoesjes. Als je tijd hebt om naar de Mac te gaan heb je ook tijd om een gezonde maaltijd te eten, en als je tijd hebt om 's morgens uitgebreid lekkere broodjes te eten heb je ook tijd om wat gezonde ingrediënten in een blender te gooien en die een minuut te laten draaien.

het is sneller om snel langs de drive te gaan dan langs huis/winkel en dan nog bezig te zijn. s'ochtends heb ik ook om te eten maar het was een voorbeeld wat ik eet. s'ochtends is mijn enige rust moment ( ong 1,5 uur ) en dan staat het eten al klaar. Als ik shakes gebruik dan kan ik dat opdrinken. maar voor middag en avond lukt dat niet.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 12:31

Crackers en dat soort dingen krijg ik wel op maar ik ben nooit 'vol' ik had het idee met een shake dat je dan sneller vol bent en met de eiwitten deze langzamer afbreken.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:31

Denk dat jij beter gebaat bent bij een diëtiste ipv zelf aan te gaan rommelen met shakes. En wat je hierboven neer zet zijn allemaal smoesjes.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:32

2x per week een uurtje eten klaarmaken en dan in bakjes de frigo in. Er is niks sneller dan dat. Food prep! En idd wegblijven van al die vette troep...

Qua shakes, ik gebruik ze voor de proteïnen omdat ik veel sport (lees twee uur per dag) maar puur om af te vallen zou ik ze niet aanraden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:33

Annettu_ schreef:
Crackers en dat soort dingen krijg ik wel op maar ik ben nooit 'vol' ik had het idee met een shake dat je dan sneller vol bent en met de eiwitten deze langzamer afbreken.

Even met een prikker door de bubbel, ook van die shakes zit je niet vol. Buiten dat ze smerig smaken heb je na een paar minuten alweer honger, omdat er gewoon niet zo veel kcal in zitten. Anders zouden ze ook niet nuttig zijn. Ik denk echt dat het het handigst is om eens met een diëtist om tafel te gaan en vooral je patroon doorbreken.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:33

Ik ben nu bezig met een koolhydraatarm dieet. Misschien is dat ook wat voor jou? Het is niet moeilijk en je mag nog genoeg eten zonder hongergevoel. Avond eten eet ik normaal mee. Toch al 3Kg kwijt. Het gaat niet super snel, maar het is dan ook geen crash dieet en het werkt wel. :)

Je mag dan juist wel vette dingen eten. Eieren, spek, volle kwark, melk, kaas etc etc. Alleen geen snoep, brood, koekjes, of frisdrank. 1 maal per dag heb je dan een zogenaamd koolhydraten uur. Daarin eet ik mijn avond eten en als toetje eventueel fruit. Fruit zit namelijk ook vol met suikers. Mocht je meer willen weten, zou ik me wel even inlezen. ;)

Grijp niet naar de shakes. Dat heb ik twee jaar geleden eens geprobeerd en ik viel 2 kg af en daarna kwam ik met shakes en niks eten gewoon nog aan! Gewoon die suikers laten staan (dus ook geen light of magere producten). Dat zijn de boosdoeners. Het is even afkicken maar daarna heb je ook minder hongergevoel. :)
Laatst bijgewerkt door Yipee op 13-06-16 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:34

Emmaa_ schreef:
Allienda schreef:
Helaas geen idee hoe het werkt met shaken maar ik wil je wel graag meegeven

dat je je goed moet laten voorlichten door iemand die er verstand van heeft (consulente oid), want Shaken is niet altijd even gezond / goed voor je lichaam. Afgelopen week het het nog in de krantengestaan dat niet iedere shake zo gezond is vanwege de vreselijk vele suikers die erin zitten.

http://www.telegraaf.nl/vrouw/actueel/25977693/__Jacky_Lipset___Mijn_haar_viel_uit_na_het_nemen_van_maaltijdshakes___.html

Ik ben het met je eens dat dit soort dingen altijd moeten gebeuren met enige vorm van kennis erachter, maar dat je haar er gelijk van uitvalt is natuurlijk een beetje onzin. Niet alle shakes zitten bomvol suiker en daarbuiten kan het wel degelijk een steun in de rug zijn als je omstandigheden hebt die het moeilijk maken om af te vallen. Imo is 'geen tijd om gezond te eten' geen rede om maar gelijk aan een heftig dieet.

Het artikel gaat erover dat de dame in kwestie lekker snel aan het afvallen was en het ging lekker makkelijk dat ze advies in de wind sloeg om weer langzaam normaal eten weer op te pakken.

Sport vriend van mijn man is op de intensive care ge-eindigd omdat hij zonder advies of wat dan ook is gaan shaken en ongezond is gaan afvallen. Daarom als je wilt gaan shaken doe het met beleid en behulp van iemand die er verstand van heeft. Dan gebeuren die rare dingen ook niet

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:35

Waarom het probleem niet echt aanpakken en jezelf een gezond eetpatroon aanleren? Stap naar een diëtist, vraag hulp en zorg dat je van die ongezonde gewoontes afkomt.

Je lijf is het enige op de wereld dat echt van jou is, zorg er goed voor!!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:38

Ach als jij jezelf en je gezondheid niet een prioriteit vindt dan is alles teveel tijd.
Je hoeft als je goed plant niet elke dag naar de supermarkt... (en er zijn ook genoeg aanbieders die het thuis komen brengen)
Ga hulp zoeken want je hele levensstijl moet gewoon over de kop...

en wie haalt die afbakbroodjes en de roomboter? Diegene is toch in supermarkt geweest lijkt me... die had dan ook wel een donker volkoren en een zak appels mee kunnen nemen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:38

Annettu_ schreef:

Maar je wil, lijkt me, niet de rest van je leven shakes blijven 'eten'. Dus na die tijd zal je toch een ander eetpatroon aan moeten wennen om te voorkomen dat je weer opnieuw aankomt. Ik kan me voorstellen dat je shakes handig vindt om het patroon te doorbreken - de stap om een shake te pakken is kleiner dan om een gezonde maaltijd te kopen en bereiden. Maar dan kan je misschien het afwisselen, bijvoorbeeld 4 dagen shakes en 3 dagen gezond koken, en dat dan uitbouwen tot je een gezond eetpatroon hebt zonder rare afvaldrankjes.

En luxe ontbijtjes of frietjes passen prima in een gezond eetpatroon, hè? Voor je het idee hebt dat je dat altijd moet laten staan. Alleen wel met mate. Bijvoorbeeld uitgebreid ontbijt in het weekend en de rest van de week gewoon boterhammen met mager beleg.

Koken hoeft trouwens niet veel tijd te kosten, hoor. Ik ben in een kwartier de supermarkt weer uit en binnen een half uur staat een maaltijd op tafel als 't moet. Zonder pakjes of zakjes, ook nog. Dat kost je, wat, twintig minuten extra t.o.v naar de MacDonalds? Dat lijkt me toch wel te doen. En zo niet - dan wordt het misschien tijd je gewicht en gezondheid een iets hogere prioriteit te maken. :)

Je kunt ook nog op dagen dat je meer tijd hebt maaltijden voorbereiden en invriezen. Dan hoef je 't alleen nog even op te warmen en kan je eten, dat is net zo makkelijk als een frietje halen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:39

Houd eens met een appje bij hoeveel calorieen je eet, bijv myfitnesspal. Eerlijk alles invoeren, hoeveelheden kan je wel inschatten! En dan na een week of twee heb je een mooi beeld waar de meeste calorieen vandaan komen. Wel eerst een week of twee normaal blijven eten en nog niets gaan veranderen! Anders snijd je jezelf in de vingers natuurlijk. En waar de meeste calorieen in zitten kan knap verbazend zijn. Als je dat weet kun je ook nuttig aanpassingen gaan maken waar ze het meeste zin hebben. Dan kan je bijvoorbeeld alleen nog die calorie rijke dingen gaan eten die je echt het lekkerst vindt, de dingen die je maar 'gewoon' vind maar die ook dikmakers zijn kun je vaak vrij makkelijk schrappen. Zo kun je langzaamaan steeds gezonder gaan eten.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:40

Je verhaal is herkenbaar. Ik ben in oktober 2015 begonnen met afvallen. Toen zat ik op mijn zwaarste gewicht en het moest echt stoppen.

Het is heel belangrijk dat je er zelf achter staat en je zal er wel wat tijd voor in moeten calculeren.

Ik ben ook begonnen met shakes, puur omdat mij dit in het begin veel houvast gaf. Ik heb de shakes van dieetpro gebruikt. Ze zijn niet super lekker, maar komen wel het beste uit de test. Ach ja je kan je zeker afvragen hoe gezond zo'n shake is en hoewel ik er zeker geen voorstander van ben heeft het mij wel voldoende houvast geboden.

Na een aantal maanden ben ik overgestapt naar koolhydraat arm eten. Wat een verademing en ik heb echt nooit trek. In eerst instantie heb ik het in combinatie met de shakes gedaan, tot ik voldoende zeker was van mijzelf en mijn 'valkuilen' (ontbijt en lunch) ook kon vervangen door een gewone maaltijd. Nu ontbijt ik meestal met Griekse yoghurt van optimel (met smaakje) en lunch ik met een salade of een soepje.

Het is een kwestie van je levensstijl omgooien en je bewust worden van wat je binnen krijgt. Daarnaast een goede balans tussen wat eet je en wat verbrand je.

Het koolhydraat arme dieet kan ik zeker aanraden. Van http://www.gobento.nl heb ik mijn begin informatie afgehaald en nu ben ik zelf bezig.

En met resultaat: inmiddels ben ik 21,5 kilo lichter. :-)

Als je er voor wilt gaan, lukt het je zeker. Met of zonder shakes. Al zou ik je wel willen aanraden om de shakes echt als tijdelijk hulpmiddel te gebruiken naar een gezondere levensstijl toe en je ervan bewust zijn dat je toch ook een keer weer normaal moet eten. :-)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:40

Als je met je ontbijt nog niet vol zit kun je ook nog een banaan erbij pakken :) Doe ik ook wel eens. Is makkelijk en snel, kun je meenemen en geeft je veel energie.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 12:40

Ik krijg hier een negatieve feeling van :n ik probeer alleen maar mee te denken en ik krijg smoesjes naar mijn hoofd gegooid.. ik mag toch mijn argumenten vertellen.. heb er al geen zin meer in zo. Misschien is een dietiste inderdaad een idee.