Ik probeer van mijn hardnekkige suikerverslaving af te komen, maar dit gaat maar lastig.
Ik heb een lactose en gluten intoleratie en probeer daarnaast koolhydraatarm te eten, wat zoveel betekent als, niet te veel deegwaren(waarvan ik het gros toch al niet mag). Dat gaat goed met ontbijt, lunch en avondeten, maar nog niet met tussendoortjes of snoepen. Daarnaast kan ik geen rijstwafels meer zien en zitten alle glutenvrije koekjes vol met andere troep.
Op een normale dag eet ik:
Ontbijt van Teff meel met rijstmelk, kaneel en wat rozijntjes (soort pap)
Om 10.00 uur een fruitsalade met 3-4 wisselende fruitsoorten (zelf gemaakt)
Rond lunchtijd een zelf gemaakte salade met altijd een eiwitbron, bonen of peulvruchten en groenten. Favoriet is wel kikkererwten, tonijn, rucola, bosuitje en lekkere home made dressing. Eens een keer een snack erbij maar dat moet op zich één keer per week wel kunnen.
Avondeten is variabel, zes tot zeven dagen per week groenten, bonen, soms risotto, weinig deegproducten. Afwisselend met vlees, vis of vegetarisch.
Tot hier klinkt het heel gezond. maar iedere middag, na de lunch, krijg ik zo'n ontzettende suikerbehoefte dat ik toch veel meer chocola, koekjes en snoepjes eet dan ik zou willen.
Ik neem al twee bakjes met zelf gemaakt gezond eten mee, dus nog een derde bakje zou ook weer veel extra tijd in de keuken betekenen.
Zaken als eierkoeken, brood, mueslirepen, of melkproducten mag ik dus niet.... Kaas gaat redelijk. Nog meer fruit vult gewoonweg niet voldoende.
Ik heb advies gevraagd aan een vriendin die diëtiste is, maar zij vond het ook lastig om me goede adviezen te geven.
Misschien weet bokt nog raad
En daar zit precies het probleem. Ik ben het laatste half jaar een aantal kilo's aangekomen omdat ik mijzelf dus te vaak toesta die hele zak met winegums op te eten, en de volgende dag weer opnieuw....
Huttenkase kan idd niet.
kom erachter dat ik vanaf vanmorgen al niet meer heb gegeten, woepsie.