Smoothie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vera96

Smoothie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 23:32

Hey,

Ik hou totaal niet van brood en wil graag meer groente en fruit eten. Maar ik weet dus ook nooit wat ik mee moet nemen naar school. Nu leek een smoothie mij wel handig. Alleen weet ik dat ik dit niet echt lust. Maar iets van kwark met aardbei ofzo moet wel te doen zijn, en dan kan ik langzaam aan de structuur van smoothies wennen. Ik had http://www.bol.com/nl/p/domo-myblender- ... 011167699/ deze op het oog, klein en handig.
Iemand verstand of zoiets handig is? :D En het belangrijkste, wat zijn lekkere 'recepten'? Ik begin graag zonder stukjes haha.

Anoniem

Re: Smoothie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:33

Ik vraag me ook af wat ik nou allemaal in een smoothie kan doen...
de eeuwige banaan, kiwi en ananas hoef ik niet meer.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:36

Ik stop altijd fruit erin die in de fruitschaal liggen

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:37

Oei, ik maak heel vaak smoothies, twee op een dag!
Mijne bestaan 's ochtends uit een basis van sinaasappelsap en yoghurt. Hierdoorheen gooi ik dan het fruit wat toevallig in de fruitmand ligt. Werkelijk alles gaat erdoor.
's Avonds heb ik er één op basis van sinaasappelsap en daardoorheen alleen een bakje bevroren fruit van de supermarkt. Bijvoorbeeld bosbessen, rode besjes of frambozen of een combinatie hiervan. Lekker even door de chrusher en je hebt een smoothie, maar dan met een ijs structuur. Heel lekker, drinkt zo weg!

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 23:40

Klinkt ideaal! Zou zon machine uit mijn OP daar voor geschikt zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:41

Maar van appels krijg je stukjes, mandarijnen velletjes en sinaasappels ook velletjes := of valt dat best mee? :D

In de zomer hou ik niet van brood, getsie. Dan is een lekker smootie wel fijn :D

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:45

Als ik jou was, zou ik eentje nemen met een kan erop. ;)
Ik heb er eentje gekocht van Prima Donna: http://fijnproevers.emte.nl/fijnproever ... na-blender

Hij is wel aan de prijs, maar een fantastische machine, waar ik erg blij mee ben!

Prugel, van Appel krijg je niet perse stukjes hoor. ;) Je moet alleen de goede stand op de machine zien te vinden en anders eerst even de appel in de kan voor je de andere ingrediënten toevoegt.

Ik ga over mijn nek als ik brood eet 's ochtends, dus dit was echt een uitvinding!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:46

Ik maak ze met banaan, sojayoghurt, aardbei/framboos/bosvruchten (diepvries zakken van de lidl) en iets anders wat ik kan vinden.. soms kiwi, soms mango/kaki/avocado, soms groente als spinazie/boerenkool enz.. Stukjes heb ik nooit gehad, maar wel pitjes van de bosbessen en frambozen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:47

8nnemiek schreef:
Ik maak ze met banaan, sojayoghurt, aardbei/framboos/bosvruchten (diepvries zakken van de lidl) en iets anders wat ik kan vinden.. soms kiwi, soms mango/kaki/avocado, soms groente als spinazie/boerenkool enz.. Stukjes heb ik nooit gehad, maar wel pitjes van de bosbessen en frambozen.

Die pitjes vind ik zo lekker om op te knabbelen. :o

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 23:48

Waarom zou jij voor kan kiezen dan? Het leek me wel handig, hij moet namelijk sowieso makkelijk op te bergen zijn. In de toekomst kan ik altijd nog een betere kopen, maar dit leek me een handig uitprobeersel :D Tenzij zon kleinere niet echt werkt.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:51

prugelpiet schreef:
Maar van appels krijg je stukjes, mandarijnen velletjes en sinaasappels ook velletjes := of valt dat best mee? :D

In de zomer hou ik niet van brood, getsie. Dan is een lekker smoothie wel fijn :D

Die sinaasappel kun je ook eerst uitpersen, heb je minder velletjes :+.

Ik maak ook veel smoothies. Heb toevallig net rond gezocht naar gezonde smoothie recepten.
Maar je kan er eigenlijk alles in doen wat je zelf wilt. Je kan er eventueel ook yoghurt of kokosmelk aan toevoegen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:52

VeraPopeye schreef:
Waarom zou jij voor kan kiezen dan? Het leek me wel handig, hij moet namelijk sowieso makkelijk op te bergen zijn. In de toekomst kan ik altijd nog een betere kopen, maar dit leek me een handig uitprobeersel :D Tenzij zon kleinere niet echt werkt.

Ik ben bang dat je met zo'n kleine niet zo'n fijngemalen substantie krijgt. Ik had ook zo'n apparaat alleen had het de power niet om mijn favoriete ijsshakes te maken. Een schenkkan vind ik makkelijk omdat het eenvoudig schoon te houden is, het schenken snel gaat, het een brede kom is waar je handig in kan komen met een vork en je hand en er uiteraard veel in kan. ;) Ze zijn niet allemaal 70 piek hoor, ze zijn er ook goedkoper, begint bij 24,99, geloof ik. Het is net wat je makkelijk vindt en wat je vooral lekker vindt om te drinken. Ik denk dat die kleinere voor iets dunnere drankjes heel efficiënt is, maar voor dikkere substanties minder.

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:53

Ik heb sinds kort een blender en een smoothie boek!

die ik vaak maak zijn:
- 1/2 banaan
- 1/2 appel
- 1 theelepel honing
- 3 druppels vanilië extract
- 125 ml yoghurt
- 125 ml melk

En een ontbijt smoothie:
- 125 ml melk
- 125 ml yoghurt
- 1 afgestreken lepel geroosterde muslie
- 1/4 banaan
- 1/2 mango

Ik kan morgen anders wel een paar recepten uit het boek hier neerzetten :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:54

Als uitprobeersel zou ik die kleine van de Action halen. Heb ik ook gehad, en die werkt op zich prima :) kan alleen geen grote hoeveelheden en grote hard bevroren stukken aan.
Ik heb sinds een tijdje een grote blender die op de Bosch keukenmachine kan, en die werkt super!

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 23:57

Hoe duur is die van de action? Ik wil er nu namelijk niet meer dan 30 euro aan uitgeven, ik heb echt geen flauw idee of het me bevalt namelijk. :D

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:58

VeraPopeye schreef:
Hoe duur is die van de action? Ik wil er nu namelijk niet meer dan 30 euro aan uitgeven, ik heb echt geen flauw idee of het me bevalt namelijk. :D

14,95 dacht ik.. ik heb de grotere van de action de kleine was volgens mij even duur

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:01

Als ontbijt neem ik vaak een smoothie met fruit, yoghurt en soms wat muesli voor de granen. En 's middags vind ik groene smoothies heerlijk met zoals al genoemd spinazie ofzo! Lekker en gezond :j

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:02

Zijn hier mensen met een lekker recept voor een spinaziesmoothie? Ik neem altijd smoothies bestaande uit fruit, maar ben ook wel nieuwsgierig naar die groene smoothies!

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:05

Ik heb sinds kort de blender uit de OP, ik vind hem echt ideaal! Het scheelt schoonmaken, je draait de dop op de fles (ipv de mesjes) en ik neem hem zo mee naar mijn werk. Tot nu toe hou ik het op vanille yoghurt met een banaan en een sinaasappel. Soms met was müsli er door. Of sinaasappel sap met een banaan/ kiwi.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:06

Spinazie vind ik erg lekker in combinatie met banaan! Of om echt een frisse smoothie te krijgen met komkommer oid. Het is ook een beetje aftasten wat je zelf lekker vind! :D

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 00:06

Inge, blendert ie goed? Denk namelijk dat ik deze toch maar bestel..

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:07

Smee__ schreef:
Spinazie vind ik erg lekker in combinatie met banaan! Of om echt een frisse smoothie te krijgen met komkommer oid. Het is ook een beetje aftasten wat je zelf lekker vind! :D

Ah, klinkt goed! Ik ga het maandag eens proberen. Dank je! :D

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:07

Ja, ik vind hem prima en snel. En hij is ook niet zo groot, dus makkelijk op te bergen

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 00:09

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:13

Ik heb die van de action, vind hem best fijn omdat hij ook wat kleiner is dus je meteen een goeie hoeveelheid hebt! Heb met die normale grote blenders altijd dat ik er veel te veel in doe en ik zoveel moet opdrinken :')