wat hebben jullie over voor goede oliebollen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

wat hebben jullie over voor goede oliebollen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 13:06

In de stad waar ik woon vinden we een oliebollenkraam echt de beste. Deze zit echter op een kwartier tot 20 minuten met de auto en het is er super druk. Nu zei ik tegen me vriend dan haal ik ze deze keer toch bij de supermarkt op 5 minuten lopen :') , maar dat kon echt niet. Hoe vaak haal je namelijk oliebollen? Ze gaan op oudjaarsdag om 6 uur open. Nu denk ik wie is er dan al wakker? Maar het zou me niks verbazen als r dan al een rij staat van mensen die al voor 6 uur bij de kraam staan :P wat zou nou een handig tijdstip zijn...

en wat doen jullie voor een goede oliebol of zijn wij heel overdreven.

_Zoe

Re: wat hebben jullie over voor goede oliebollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 13:11

Ik vind die van de ah heel lekker, moet je ook snel bij zijn anders zijn ze ook uitverkocht maar vind ze net zo lekker als die van de oliebollenkraam hier

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 13:12

Dan haalt je vriend ze toch als het echt niet kon?? :')
Ik doe er niet zoveel voor..... wij hebben meestal niet eens olliebollen :=

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 13:15

Yonker schreef:
Dan haalt je vriend ze toch als het echt niet kon?? :')
Ik doe er niet zoveel voor..... wij hebben meestal niet eens olliebollen :=

Haha hij moest ze daar vorig jaar van mij halen

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 13:17

Toen ik nog in de supermarkt werkte hadden we daar ook van die goedkope fabrieksoliebollen, nou, niet te eten := Sindsdien hoef ik ook echt geen oliebollen uit de supermarkt meer. Mijn moeder bakt ze dit jaar zelf :D En anders haalden we ze gewoon bij een willekeurige oliebollenkraam. Zojuist nog op pad geweest om een zak te halen voor mijn collega's op stage, ik vond ze aan de vette kant maar ze vielen wel in de smaak geloof ik.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 13:20

ik vind de oliebollen van de meeste kramen net gebakken spons. Wij halen ze altijd bij de bakker, net als de appelbeignets. Staan er wel gerust 1,5 uur voor in de rij.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 13:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 13:51

Cayenne schreef:
Even checken wat voor cijfer ze hebben gehaald bij de Nationale Oliebollentest 2014? :P
http://www.ad.nl/ad/nl/12107/tests/inte ... 2014.dhtml

Hou op schei uit :+ Hier staan de dranghekken alweer voor de oliebollen... Het zijn wel absoluut vreselijk lekkere oliebollen :+

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 13:56

Zelf maken of andere gebakkraam vinden, ik ga iig geen 1,5 uur in de rij staan voor oliebollen

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 13:59

Ik stel nooit heel hoge eisen aan de smaak van een oliebol, althans, zo blijkt maar weer uit het feit dat de oliebollen die ik altijd erg lekker vind, een 5.5 scoren in de nationale oliebollentest. :')

Een paar jaar geleden heb ik op oudjaarsdag zeker 45 minuten in de rij gestaan bij de oliebollenkraam aangezien die altijd zo lekker waren. Echter, eenmaal thuis was wel te merken dat ze heel haastig waren klaargemaakt: ze smaakten letterlijk naar frituurvet, bah! En daar had ik dus al die tijd voor in de rij gestaan. Uiteindelijk dus maar snel naar de AH gefietst waar ze godzijdank nog waren en wat waren die lekker zeg! En dat voor zo'n lage prijs.

Dit jaar worden ze door vrienden van ons gemaakt, vorig jaar waren die niet echt heel erg super dus ik zit nu flink te duimen dat ze dit jaar wel smaken. O:)

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:01

wij halen ze bij mijn schoonzusje op. die bakt ze thuis zelf in de schuur.
mijn schoonmoeder maakt de oliebollen uit een oud familie recept en het geld wat mn schoonzusje ermee verdient gebruikt ze voor haar project van world-servant waarmee zij om het jaar meegaat. een goed doel en heerlijke oliebollen.

en heel grappig dit jaar heeft ze een bestelling binnen gekregen van iemand aan de andere kant van het land en gaan de oliebollen per post naar de beste klant toe. ik vind het mooi.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:05

Wij maken ze zelf al een jaar of 10 denk ik daarvoor maakte mijn opa ze altijd :~

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:06

Ik maak ze gewoon zelf. Geleerd van me moeder en oma toen ik 12 was.
Meestal gaan er hier ook veel te veel doorheen. Geen idee wat ik bij en kraam kwijt zou zijn voor 50 krentenbollen, 25 oliebollen en 25 appelflappen. Maar vast heel veel meer dan dat ik ze zelf maak.

De restjes vries ik altijd in, dan kan ik ze later nog is opeten. Dan zijn ze minder lekker, maar gewoon iets voor wanneer ik een mega vreetbui heb.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 14:06

Jolien87 schreef:
Ik stel nooit heel hoge eisen aan de smaak van een oliebol, althans, zo blijkt maar weer uit het feit dat de oliebollen die ik altijd erg lekker vind, een 5.5 scoren in de nationale oliebollentest. :')

Een paar jaar geleden heb ik op oudjaarsdag zeker 45 minuten in de rij gestaan bij de oliebollenkraam aangezien die altijd zo lekker waren. Echter, eenmaal thuis was wel te merken dat ze heel haastig waren klaargemaakt: ze smaakten letterlijk naar frituurvet, bah! En daar had ik dus al die tijd voor in de rij gestaan. Uiteindelijk dus maar snel naar de AH gefietst waar ze godzijdank nog waren en wat waren die lekker zeg! En dat voor zo'n lage prijs.

Dit jaar worden ze door vrienden van ons gemaakt, vorig jaar waren die niet echt heel erg super dus ik zit nu flink te duimen dat ze dit jaar wel smaken. O:)

Dat is de oliebollenkraam waar wij ze zo lekker vinden. Het cijfer had ik gezien maar heb ze gisteren weer gehaald en vond ze heerlijk
:D en aan de drukte te zien ben ik niet de enige

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:08

Ik sta elk jaar om half 8 bij de kraam die wij goed vinden , als je om 3 uur smiddags gaat kan je een uur wachten ..

Echt jammer dat hun niet getest worden -O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:38

moonsparkle schreef:
Jolien87 schreef:

Dat is de oliebollenkraam waar wij ze zo lekker vinden. Het cijfer had ik gezien maar heb ze gisteren weer gehaald en vond ze heerlijk
:D en aan de drukte te zien ben ik niet de enige

Ehm, welke heb jij het over dan?

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:45

Wij bakken elk jaar de oliebollen zelf! De appelbeignets kopen we eerst bjj verschillende winkels kleine pakjes, even voorproeven en die het lekkerste zijn kopen we dan voor oud&nieuw :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:49

Zelf bakken!
Verse gist en bloem van de bakker en lekker zelf aan de slag.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:50

Wij hebben geen frituurpan helaas :\ en om hem daar nou voor aan te schaffen..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:51

Grote pan met olie op t fornuis kan ook, Cayenne!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:52

Ja grote pan op het vuur, zonnenbloemolie erin en zorgen dat je olie goed heet is :)

Heb ze nog nooit zelf gemaakt.... wou dat dit jaar wel gaan doen maar weet niet of ik er zin in heb de 31ste.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:54

Is met een grote pan op het fornuis niet levensgevaarlijk? Dat gaat toch spetteren? :=
Lijkt me wel erg leuk om ze eens zelf te maken!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:55

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:57

Frituurpan staat bij bakken van oliebollen ook altijd open.
Als je er geen water in laat vallen, spettert het niet.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:57

Iemand ervaring met oliebollen van Kwekkeboom?
Laatst bijgewerkt door purkie op 29-12-14 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt