Groente tas, Vita tas, hello fresh?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Groente tas, Vita tas, hello fresh?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 15:25

Nu zijn wij hier toch al een tijdje behoorlijk gezond aan het eten, zonder alle dingen uit potjes pakjes en zakjes. Alleen soms is onze inspiratie gewoon echt op, gelukkig zijn er veel leuke blogs waar dingen op staan. Maar soms zou ik ook wel eens dingen willen proberen die ik nog nooit gehad heb en ook zelf nooit zou kopen.

Nu heb ik al een tijdje gekeken naar een Hello Fresh tas, nu vond ik dat toch nog best wel prijzig om eerlijk te zijn, en helaas is ons budget niet al te groot. Nu zag ik de Vita tas, en dat leek me wel wat, maar als ik dan de inhoud lees dan lijkt het me sterk dat je daar drie dagen van kunt eten? En moet je dan ook nog heel erg veel zelf toevoegen?

Eigenlijk zoek ik dus ervaringen, zijn er mensen die zo'n soort tas hebben, en wat vinden jullie er van? Dit hoeft natuurlijk niet alleen van Hello Fresh of de Vita tas te zijn.

Ik wacht vol spanning af :))

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 16:09

Hier sinds een 8 maanden een tevreden Hello Fresh klant. Voor gekozen omdat ik afwisselend en gezond eten belangrijk en koken heerlijk vind, maar elke dag moeten bedenken wat we nu weer moeten eten een heel stuk minder leuk. HF neemt die zorg voor een groot deel weg. Ik heb bewust gekozen voor een concept waarbij volledige maaltijden geleverd worden zodat ik niet alsnog naar de winkel hoef.

Ja, het is iets duurder, maar als ik dezelfde kwaliteit producten moet kopen bij de groenteboer, slager en visboer, ben ik ongeveer hetzelfde kwijt. Bovendien eten wij 4 dagen van de 3 dagen box (over het algemeen is de hoeveelheid meer dan voldoende voor ons).

Toevoeging: in dit topic [VT] HelloFresh wie kent het? kwamen ook nog wat alternatieven langs.

_Micha_

Re: Groente tas, Vita tas, hello fresh?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 16:38

Bedankt voor je reactie, dat topic heb ik gelezen, maar ik kon het net niet meer vinden. Bedankt! Dat was dus ook nog wat ik me af vroeg, hoeveel dagen doe je met zo'n box.

Ik ben namelijk zelf echt een ontzettend kleine eter, en mijn vriendin eet nou ook niet bepaald veel. Of zijn het echt zeg maar 2 stukjes vlees oid die je krijgt en is alles precies afgewogen?

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 16:54

Sinds 2 weken hier thuis de vita-tas. Het is soms even zoeken naar recepten van groenten die je nooit eerder gegeten hebt (pastinaak, zuurkool). Maar tot nu toe vind ik die afwisseling leuk en lekker. Dit is wel een goeie boost voor inspiratie in ieder geval :D De groenten en fruit zien er ook goed uit. Deze week hadden we er ook zoete aardappels in :).

Volgens mij zijn er variaties in vita-tassen qua hoeveelheid? Onze word opgehaald bij de groenteboer.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 16:57

Phillipa, zit er in de vitatas dan geen recepten? Ik dacht juist van wel. Recept is eigenlijk wel een eis van mij dat die er bij moeten zitten.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:13

Oh die zitten er wel in hoor ik net, wij hebben ze alleen nog niet gebruikt :D

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 18:37

In de HF boxen is vlees afgepast voor 1 x, maar groenten en rijst/pasta/aardappelen/you name it krijgen wij niet in 1 x op. We zijn geen extreem grote eters, maar ik heb toch een flinke kerel aan tafel zitten die behoorlijk kan bunkeren.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 18:43

Bedenk ook dat je met dergelijke tassen vaak (grotendeels) gebonden bent aan seizoensgroente, wat in de winter vaak koolsoorten betekend. :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 09:22

Ik heb een tijdje HF gehad, maar ben er toch weer vanaf gestapt.
Met name de groentes kreeg ik absoluut niet op, waardoor ik telkens groentes moest weggooien.
Voor negen euro per dag (in mijn eentje) vind ik dat een beetje too much :')

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 09:29

Wij krijgen thuis wekelijks een Streekbox. Hier zitten alle ingrediënten voor 3 maaltijden in.(Groenten, vlees, vis, kruiden, echt compleet dus) Alles is biologisch. Kost 35 euro per box voor 2 personen. Wij eten er met zn 3 van en houden vaak wat over. Daar maken we dan weer wat anders van.

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 09:55

Lioony schreef:
Wij krijgen thuis wekelijks een Streekbox. Hier zitten alle ingrediënten voor 3 maaltijden in.(Groenten, vlees, vis, kruiden, echt compleet dus) Alles is biologisch. Kost 35 euro per box voor 2 personen. Wij eten er met zn 3 van en houden vaak wat over. Daar maken we dan weer wat anders van.

Kan je de Streekbox ook pauzeren of krijg je gewoon wekenlijks een box geleverd? Ik kan dit niet terugvinden op de website. Ik wil namelijk niet wekenlijks een box krijgen en wel de mogelijkheid hebben zelf te bepalen wanneer ik er een wil.
Bij Hello Fresh is dit namelijk wel mogelijk. Alleen vind ik de recepten niet altijd lekker en je kan niet kiezen voor een box zonder vis.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:00

Ja je kan gewoon vragen of je per week kan betalen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:05

Hier een vitatas, wij eten er 3 á 4 dagen van. We hebben de Holland variant omdat mijn vriend alleen seizoensgroenten blieft.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 16:25

Ik vind de streekbox er wel erg goed uit zien, maar toch ook nog wel erg duur.

Lee zitten in de vita tas dan ook echt recepten en moet je dan zelf nog veel toevoegen of is het een complete maaltijd ansich?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:37

Ik haal er vaak nog aardappels bij en dingen die het eten lekker maken zoals kaas of bosuitjes. Wij eten geen vlees dus dat mis ik niet.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:49

Die Hello Fresh box klinkt wel goed. Qua kosten zouden we niet duurder uit zijn dan nu. We geven nu ong. 400,- euro per maand aan boodschappen uit (met 2 personen).
Zit er over te denken om een proefbox te bestellen voor 3 dagen. Ik lees hier ook al dat je daar 4 dagen mee vooruit kunt, behalve het vlees dan. Maar dan zou je evt. de 4e dag een vega-dag kunnen houden :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:01

_Micha_ schreef:
Ik vind de streekbox er wel erg goed uit zien, maar toch ook nog wel erg duur.

Lee zitten in de vita tas dan ook echt recepten en moet je dan zelf nog veel toevoegen of is het een complete maaltijd ansich?

Oh en er zitten recepten in, een paar, maar die gebruik ik nooit. Het is behoorlijk basic maar wij eten niet anders. Ik kan me voorstellen als je niet glutenvrij, lactosevrij en vleesvrij eet, dat je dan meer nodig hebt :=

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:06

Dit volg ik even. Ik heb al meerdere positieve geluiden uit mijn omgeving gehoord over HF. Afwisselend, makkelijk te bereiden en nog eens lekker ook. Wat wil een mens nog meer :D

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:33

Voor de mensen die HF willen nemen; PB mij even, dan krijg je een code waarmee je € 20,-- korting krijgt op je eerste bestelling (en wij krijgen dan ook weer korting op onze wekelijkse bestelling :) ).

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:37

Ik lees met jullie mee. Hoor veel goede dingen van deze boxen/tassen. Heb vroeger wel een groente abonnement van Odin gehad, maar dan bleef ik iedere week zitten met een heleboel prei en uien :Y)

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:40

Hier elke week een gezins en fruit tas van vita.
Vind idd wel leuk dat er groentes in zitten die je niet vaak ziet de gewone supermarkt.
En er zitten wel wat recepten bij.
Maar op internet is er zat te vinden.
Je betaald per week en als het een keer niet uitkomt sla je gewoon een keer over. Dat is geen probleem.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 17:18

Met het voorjaar in mijn hoofd, en nog niets in de moestuin.
Wil ik een abonnement nemen op de Hello Fresh.
Heeft er iemand een kortingskode voor me?

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 18:08

ikkeniet schreef:
Met het voorjaar in mijn hoofd, en nog niets in de moestuin.
Wil ik een abonnement nemen op de Hello Fresh.
Heeft er iemand een kortingskode voor me?

Deze kortingscode kan door meerdere huishoudens worden gebruikt: ZBNVDE

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:21

Ok heb n proef box besteld. Ben benieuwd. Korting geldt overigens niet op de proef box. Hoe is jullie ervaring met het fruit abonnement ?

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 01:17

Ik heb net besloten dat ik eerst de Streekbox ga uitproberen.
Dat trekt me iets meer dan HelloFresh.
Dus komende zaterdag krijg ik mijn proefpakket. Vind het spannend.
En de week daarop doe ik een proefpakket van HelloFresh.