Sinds kort zit ik hele dagen op kantoor i.v.m. mijn afstudeerstage. Dat is nogal een overgang voor mij, en ik merk dat mijn eetpatroon daar onder te lijden heeft.
Ik zal even een beeld geven van hoe ik eerst at: heel onregelmatig
Tot een paar weken geleden studeerde ik nog, en maakte ik ook lange dagen. Maar die dagen bestonden uit versnipperde activiteiten (paar uur college, overleggen met studiegenoten, paar uur sporten, paar uur werken, etc.). Tussen al die activiteiten door kon ik dus steeds wel wat eten, want ik zat óf naast een supermarkt, of ik was in de buurt van mijn huis, om even een boterham te happen. Een vast eetpatroon had ik helemaal niet
Nu merk ik ook hoeveel ik tussendoor snaaide. Ik at wanneer ik honger of trek had, bewoog veel, en dat ging eigenlijk prima. Ik heb dus geen idee hoeveel ik normaal eigenlijk at. Dat is lastig inschatten.Nu maak ik lange, volle dagen, en ik merk dat ik honger heb. Geen trek, maar echt een hongergevoel. Aan het eind van de dag ben ik slapjes, soms zelfs een beetje flauw. Ik merk dat ik ondanks het gebrek aan fysieke inspanning ontzettend veel energie verbruik. Ik ben driftig op zoek naar eten dat vult (mijn maag voelt echt leeg en rommelt aan het eind van de dag voortdurend), gezond en niet te vet is. Door het tijdgebrek door de week sport ik niet meer zoveel, dus de bedoeling is niet dat de kilo's eraan gaan vliegen.
Om een indruk te geven van mijn dag:
- 5.45 (ontbijt): 2 plakken roggebrood met kaas. Daar ontbeet ik altijd al mee, vult goed en kan (of kon) ik lang op teren.
- Tussendoor: appel.
- 12.30: 3 bruine/volkoren boterhammen.
- Tussendoor: appel en banaan (suiker!), of cup-a-soup als ik de banaan vergeet (heel ongezond door het zout, maar ik sterk er van aan).
- 20.00 (19.30 pas thuis): warme avondmaaltijd (aardappels/vlees/groente, pasta, rijst, ...).
Tussendoor drink ik ook veel water, en wat thee. Soms warme chocomel als ik iets 'vullends' nodig heb.
Wat (en hoeveel) eten bokkers die de hele dag op kantoor zitten?
Misschien kan ik daar inspiratie uit halen om mijn dag met energie door te komen
Niks mis om wat suiker en zout te nemen, als het maar met maten is.
ik heb namelijk precies hetzelfde. En daarnaast gewoon heul veul water en thee (zonder suiker
whaha! dan hoef ik komkommer ook niet op te noemen he