Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Oscar schreef:Yvonne, dat is wel heel handig om te weten!
Ik heb het ook weleens geprobeerd en toen bleef de mayo te dun. Mijn idee was dat ik er teveel olie bij gedaan had, maar zoals jij het beschrijft zou het dan juist te weinig olie geweest zijn.
In het recept hierboven staat dat er 1 ei in moet. Volgens mij toch alleen de dooier en niet het eiwit?
), kwak alles in een beker staafmixer er door en klaar
! Sodera schreef:En om van het Salmonellaverhaal af te komen: ei even héél goed wassen met heet water; Salmonella zit nl aan de buitenkant van je ei en niet erin!
Sodera schreef:En om van het Salmonellaverhaal af te komen: ei even héél goed wassen met heet water; Salmonella zit nl aan de buitenkant van je ei en niet erin!
Citaat:Eieren kunnen zowel binnen als buiten de schaal de Salmonella bacterie meedragen. Binnen de schaal bevindt de Salmonella bacterie zich vooral in het eigeel. Het gaat dan meestal om een specifieke stam Salmonella enteritidis, die in staat is om te overleven in de eierstokken (ovaria) of eileiders (oviducten) van de kip en zich in het eigeel kan vestigen voordat het ei wordt gevormd.

Dan heb je wel een hele flinke zwik mayo of niet?