Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Citaat:Wij hebben patienten gezien waarbij de symptomen van systematische Lupus verdwenen zodra zij geen Light drank meer gebruikten.
Citaat:Dr. Roberts vermeldde in zijn lezingen dat, eenmaal verlost van de “dieetproducten” en met geen beduidende toename van oefeningen, zijn patiënten een gemiddelde van 19 pond verloren gedurende een proefperiode.
Citaat:Dr. Espart (een van mijn sprekers) merkte op dat zoveel mensen symptomatisch schijnen te zijn voor MS en dat, gedurende zijn recente bezoek aan een ziekenhuis, een verpleegster hem meldde, dat 6 van haar vrienden, allemaal zware Cola Light verslaafden, allen de diagnose MS hadden gekregen. Dit kan geen toeval meer zijn.
Citaat:Het vermoeden bestaat ook dat de aspartaam in duizenden pallets met Coke en Pepsi Light drank, die gedronken werd door mannen en vrouwen in de Golfoorlog, gedeeltelijk schuld heeft aan het wel bekende “Golfoorlog syndroom”.
Citaat:Senator Howard Metzenbaum schreef en presenteerde een wetsontwerp [...] Het wetsontwerp werd afgewezen.
Citaat:Het is bekend dat de machtige medicijnen en chemische lobbies hier verantwoordelijk voor zijn door de “honden” van ziekte en dood los te laten op een argeloos en ongeïnformeerd publiek.
mick75 schreef:ehhhmmmmm ik wil niet veel zeggen, maar er zijn heel wat geluiden die zeggen dat als good old suiker vandaag de dag zou worden uitgevonden, het dus nooit op de markt toegelaten zou mogen worden vanwege alle (ruimschoots bewezen!) nadelen die er aan suiker zitten. Zoals dik worden (met alle gevolgen van dien), de pest voor de tanden, en nog niet te hebben over andere problemen die je door overmatige suikerconsumptie kan krijgen.
Aspartaam is een van de meest onderzochte stoffen ter wereld, en voordat dat spul schadelijk is moet je zulke enorme hoeveelheden ervan binnenwerken dat wat je ook eet of drinkt per definitie ongezond is en ernstige problemen kan veroorzaken. Of je moet er allergisch voor zijn natuurlijk.
Maar dit is net zo'n verhaal als dat autisme door vaccinaties komt. Iemand heeft ooit die link gelegd en dat is een eigen leven gaan leiden, of dat nou terecht is of niet.
Natuurlijk geldt voor aspartaam net als voor alle andere dingen: gebruik met mate. 1 liter cola per dag is gewoon ongezond, of dat nou light is of niet.
Nibbit schreef:Dat is een hoax, lees hier maar https://www.facebook.com/notes/de-hoax- ... 1862054808
Cayenne schreef:Ik neem dit soort berichten met een vrachtwagen lading zout. Wat een onzinnig commercieel gepraat weer.
Dat is vast nog veel ongezonder.
Nena_ schreef:Hier thuis zijn we al langer bekend met aspartaam, Net zo als E-Nummers. Komt hier echt niet het huis in !
Cayenne schreef:Ik neem dit soort berichten met een vrachtwagen lading zout. Wat een onzinnig commercieel gepraat weer.
suuzepuus schreef:Ik ben aan de stevia!
Dat zit ook in veel light producten en is een suikervervanger. Stukken beter dan suiker en aspartaan!

SSDesign schreef:Nena_ schreef:Hier thuis zijn we al langer bekend met aspartaam, Net zo als E-Nummers. Komt hier echt niet het huis in !
Mag ik vragen waaruit jouw dieet bestaat als je geen E-nummers eet? Volgens mij kun je dan helemaal niks eten?
En ik heb er jaren over gedaan om erachter te komen waar ik zo ziek van werd steeds. Dus ja, ik neem het verhaal wel serieus
Fred_Kroket schreef:Cayenne schreef:Ik neem dit soort berichten met een vrachtwagen lading zout. Wat een onzinnig commercieel gepraat weer.
Helaas is het niet zo, aspartaam is een gevaarlijk goedje wat aan alle kanten wordt gelobby'd, beschermd en gebagatelliseerd wordt omdat het goedkoop is in productiekosten en veel geld oplevert. "geen suiker" heeft een gezonder imago terwijl de zoetstoffen veel slechter zijn voor je tanden en lichaam dan suiker. Dat is moeilijk te bewijzen omdat er volgens de aspartaam producenten geen goed onderzoek is naar de schadelijke invloeden van suiker dus blijf je doormodderen.
Stevia is een plant die nog goedkoper is en zoeter dan aspartaam en geen slechte bijwerkingen heeft ook niet in grote hoeveelheden. Bedrijven die met die zoetstof wilden werken zijn jarenlang tegengewerkt door bedrijven die aspartaam produceren.