Omdat er vast wel meer bokkers zijn die net als ik dol zijn op koffie, leek het me leuk om hier een topic over te openen zodat we ervaringen, tips en trics met elkaar kunnen delen. Hoe maak jij de beste cappuccino? En waar ga jij naartoe voor het beste bakkie (behalve je zelf gezette koffie natuurlijk)
Onlangs heb ik een barista workshop gevolgd bij Kaldi, echt een aanrader wanneer je graag meer wilt weten over koffie en zettechnieken! Voorheen zette ik altijd koffie met mijn Dolce Gusto, maar sinds de workshop ben ik helemaal om. De Dolce Gusto heeft dan ook plaatsgemaakt voor een volautomaat van De'Longhi (bonenmaler) en een goed opschuimkannetje is in bestelling. Tijdens de workshop heb ik espresso's gezet en geproefd, maar nog veel leuker was het maken van cappuccino's en het oefenen met latte art. Sinds de aanschaf van mijn machine ben ik lekker aan het oefenen
Waar ik nog niet zo veel verstand van heb, zijn koffiebonen. Welk merk bonen kunnen jullie aanbevelen? Momenteel heb ik bonen van Lavazza en die zijn erg lekker. Ik heb ook twee zakjes van AH Excellent gehaald, Kenia en Brazilian blend. Die ga ik hierna proberen.
En welke melk gebruiken jullie om op te schuimen? Bij de workshop werd mij houdbare volle melk aangeraden, maar ik hoor ook wel eens dat je beter magere melk kunt nemen. Met volle melk lukt het mij overigens prima
Nu de latte art nog, ik oefen druk met appeltjes en hartjes, maar ik denk dat een fijn schenkkannetje al een hoop verschil maakt 
Mijn vriend is dol op smaakjes in de koffie, dus voor hem doe ik een scheut karamelsiroop in de cappuccino
Iemand nog tips voor lekkere smaakjes?