Ben eigenlijk opzoek naar een lekkere ovenschotel! Voor 1-2 personen.. Het liefst met aardappelpuree (ben ik gek op

Wie heeft een lekker idee?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ine23 schreef:Hete bliksem
Aardappelpuree maken, je gehakt bakken samen met wat ajuin en currypoeder erdoor en dan je gehakt onderaan je ovenschaal leggen, daarop appelmoes (ik doe gewoon mousseline van bij de Aldi) en daarop je aardappelpuree. Daarover strooi je paneermeel of kaas en zet je het een tijdje onder de gril in je oven, njam
_SteR_ schreef:Ik maak vanavond weer mijn bietjes ovenschotel. Recept is voor 4 personen, dus even door de helft doen!
-500 gram gehakt
-500 gram voorverpakte bietjes
-700 gram aardappels
-150 ml. melk
-2 tl. mosterd
-1,5 el. tijm
-1 ui
-75 gram boter
-geraspte kaas
Gehakt met peper, zout en een gesnipperd uitje rullen. Ondertussen de aardappels koken en de bietjes in dunne plakjes snijden. Peper en zouten en 5 minuutjes met de deksel erop laten stoven.
Bietjes dakpansgewijs in een ingevette ovenschaal leggen. Hierover het gehaktmengsel verdelen.
Stamp de aardappels tot puree, voeg 50 gram boter toe, de melk, 2 theelepels mosterd en de tijm toe. Verdeel het aardappelmengsel over het gehakt. Bestrooi met geraspte kaas en bak 20 minuten in de oven (200 graden)
Erg lekker!
Ook de gegratineerde rundvleesschotel met rode kool van Sonja bakker is lekker: http://www.smulweb.nl/recepten/1152487/ ... -rode-kool
Of de ovenschotels van Maggi, vooral de bloemkool, hmm!
Sannum schreef:Ik! Spekjes bakken, uitje of 2 erin mee bakken, teentje knoflook erbij(geperst) en als het gaar is een lading sperziebonen even erin mee roeren. Onderin een ovenschaal leggen, aardappelpuree erover, even in de oven en klaar is kees. Heel simpel