Voor kerst wilde ik dit als dessert maken, dus zojuist even uitgeprobeerd. En LEKKER

En ook nog supersimpel te maken. Vandaar dat ik dacht, bokt is gek op chocolade, laat ik dit delen

Men neme, voor 2 personen:
Muffinvormpjes (siliconen is het handigst, dan kan je de taartjes er zo uitduwen)
Een oven, die je voorverwarmt op 170 graden
Eén ei en één eidooier
Cacaopoeder
En dan vier keer vijftig: 50 gram pure chocolade, 50 gram boter, 50 gram suiker, en 50 gram bloem.
Smelt de boter en de chocolade au bain marie, laat het dan even afkoelen.
Klop het ei en de eidooier samen met de suiker tot je een lichtgeel, dik mengsel hebt.
Roer de chocolade erdoor.
Zeef de bloem en roer dat er ook door. Het mengsel wordt dan erg dik maar dat hoort.
Vet de muffinvormpjes in en bestuif die met het cacaopoeder.
Verdeel het mengsel over de vormpjes.
Zet ze in de oven. Ik heb 'm 12 minuten op 170 gehad, daarna nog 4 minuten op 190. Is afhankelijk van je oven, dus moet je even uitproberen.
Ze zijn klaar als de bovenkant nét hard is, maar je 'm nog wel in kan duwen.
En dan heb je heerlijke chocoladetaartjes met een smeltende kern!
Heb er net 2 gemaakt om te testen en anderhalf opgegeten, en nu ben ik misselijk - zo lekker is het, haha. En zo machtig, dus meer dan 1 p.p heb je echt niet nodig.
Edit: als tussendoortje of dessert na een simpele maaltijd is dit prima. Na een uitgebreide maaltijd zou ik met deze hoeveelheden 3 taartjes maken, dan blijven ze wat kleiner.