Hoelang chocomel in de magnetron?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fleurrr_

Hoelang chocomel in de magnetron?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 15:51

beetje stomme vraag misschien haha
maar hoelang doen jullie de chocomel in de magnetron om het op te warmen..
mijn moeder koopt altijd chocomelk van chocomel.. en die warm ik dan meestal op met slagroom!
maarr hoeveel min. doen jullie hem ong. in de magnetron? want de ene keer is hij nog half lauw en de andere is de beker weer veelste warm!
xxxx

Roossssa

Re: Hoelang chocomel in de magnetron?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:52

Nou wij doen altijd anderhalve minuut op 600watt :+ Dan istie voor ons lekker haha succes ;)

quartel

tot je glazen deurtje bruin begint te worden :+

nee hoor, ligt aan hoe groot de beker is en het vermogen van je magnetron, daar kan veel verschil in zitten.
Gewoon even uit proberen

BiBiQ

Je kan de chocomel het beste in een plastic maatbeker doen, de hoeveelheid voor in je mok.
Dan in de magnetron, 2 minuutjes ongeveer. Even voelen of 'ie warm is en dan in je mok schenken.
Op deze manier wordt je mok zelf aan het handvat niet heet, en kan je het veel makkelijker drinken :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:53

Ik doe 'm altijd 1.45 in de magnetron. :D
Lekker he, vooral nu het koud wordt! :9

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:55

Fleurrr_ schreef:
maarr hoeveel min. doen jullie hem ong. in de magnetron? want de ene keer is hij nog half lauw en de andere is de beker weer veelste warm!
xxxx

Behoorlijk stomme vraag ja. Als hij lauw is doe je hem nog even, is hij te warm dan doe je het volgende keer iets minder. Kom op zeg

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:58

IndianLady schreef:
Behoorlijk stomme vraag ja. Als hij lauw is doe je hem nog even, is hij te warm dan doe je het volgende keer iets minder. Kom op zeg

Stomme vragen staan niet. Je bent niet verplicht he.. om een reactie te geven. Als je niks nuttigs te melden hebt, doe het dan gewoon niet ;)

Je hebt nu ook altijd van die blokken chocolade op een stokje die je in een kop hele warme melk moet roeren..
dan heb je echt chocolademelk :9 Magnetron blijft inderdaad altijd lastig om de juiste temperatuur te krijgen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:59

Middelste stukje is toch nuttig?
Is het koud of lauw dan doe je hem langer is hij te warm dan zet je hem er korter in. Echt zo moeilijk is nadenken niet :n

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:59

Hier 1.30 min
Ligt helemaal aan de melk hoe koud hij is dat wel natuurlijk en hoe groot je beter is ;)

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:01

Stomme vragen bestaan wel, domme niet....Deze past in beide categorieen....

@ts, volgende keer gewoon opwarmen in een steelpannetje... kun je met je vinger voelen of het warm genoeg is....

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 16:02

IndianLady schreef:

Ik wil eigenlijk gewoon lekker snel chocomelk maken en als ik dan elke keer opnieuw moet proeven of hij nu goed is duurt dat zo lang!

maar bedankt voor de tips ;)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:03

2 seconden per 5 ml plus of min 10% bij iedere 50 Watt meer of minder dan 600 Watt, plus 10 seconde meer voor iedere 5 graden dat de vloeistof kouder is dan kamertemperatuur :+

Kortom, het hangt af van hoeveel je in je mok doet, hoe koud de melk is als je begint, en hoeveel vermogen je magnetron is. Wat een ander doet hoeft dus totaal niet voor jou te gelden.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:08

Fleurrr_ schreef:
IndianLady schreef:

Ik wil eigenlijk gewoon lekker snel chocomelk maken en als ik dan elke keer opnieuw moet proeven of hij nu goed is duurt dat zo lang!

maar bedankt voor de tips ;)

Je hoeft toch niet te proeven? Even je vinger erin dippen is genoeg en voortaan onthouden wat juist is ;)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:09

Debbie schreef:
IndianLady schreef:

Stomme vragen staan niet. Je bent niet verplicht he.. om een reactie te geven. Als je niks nuttigs te melden hebt, doe het dan gewoon niet ;)

Je hebt nu ook altijd van die blokken chocolade op een stokje die je in een kop hele warme melk moet roeren..
dan heb je echt chocolademelk :9 Magnetron blijft inderdaad altijd lastig om de juiste temperatuur te krijgen.

Ja!!! Die dingen op een stokje zijn zoooooo lekker...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:09

2 minuten

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:17

hier 1,5 minuut, maar het ligt echt aan je magnetron :j

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:21

IndianLady schreef:
Is het koud of lauw dan doe je hem langer is hij te warm dan zet je hem er korter in. Echt zo moeilijk is nadenken niet :n

Ben jij met je kont op een stekelvarken gaan zitten dat je zo geprikkeld reageert? Mag wel wat vriendelijker en anders reageer gewoon niet?

@TS, ik doe meestal 2 minuten, maar wij hebben dan ook een slechte magnetron.

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:27

Bij 850 watt magnetron 1.40 min

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:34

ik doe hem altijd maar een minuut, maar het beste is gewoon om halverwege even te roeren. als je roert mengt de warmte nl. beter en is hij veel sneller warm!

ik roer vaak net iets harde zodat de chocomelk nog (zelfroerend ?) de magnetron weer in gaat, en dan is ie bij mij ook sneller warm (geen idee waarom dat is trouwens, maa rhet werkt wel!!)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:34

xx_Horsiex schreef:
IndianLady schreef:

Ben jij met je kont op een stekelvarken gaan zitten dat je zo geprikkeld reageert? Mag wel wat vriendelijker en anders reageer gewoon niet?

@TS, ik doe meestal 2 minuten, maar wij hebben dan ook een slechte magnetron.

Nee hoor, ik geef toch gewoon antwoord op TS haar vraag? Zij het met een ondertoon want ik snap niet dat iemand zo'n stomme vraag verzint. Dit is gewoon logisch nadenken. Of maakt ze dit soort topics ook aan voor douchewater? Want tja ook daarin kan je spelen met warm en koud :+

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:37

IndianLady schreef:
Nee hoor, ik geef toch gewoon antwoord op TS haar vraag? Zij het met een ondertoon want ik snap niet dat iemand zo'n stomme vraag verzint. Dit is gewoon logisch nadenken. Of maakt ze dit soort topics ook aan voor douchewater? Want tja ook daarin kan je spelen met warm en koud :+

In kader van verbeter de wereld begin met jezelf kun je die ondertoon ook weg laten, maar sommige mensen moeten ook altijd overal iets negatiefs aan hangen.... Het was misschien niet de slimste vraag maar kom op hey, je kan ook over alles vallen..

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:38

jeetje mensen, ga iets anders doen met je zondag
dit slaat weer allemaal nergens op!!!

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:42

Hahaha echt he welke topic je wel niet kan verzinnen :P
Ik doe altijd gewoon even ong 50 sec

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:43

En mensen mogen idd wel eens wat vriendelijker reageren...

@ TS: Ik verwarm het meestal ook rond de 2 minuten. :)

Lady_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 16:50

Nou IndianLady ik vind het eigenlijk nogal ongepast hoe jij reageert. Maargoed, bij mijn oude werk maakten we met altijd met de machine om melk te stomen voor de cappucino, dat was zo lekker! Magnetron zou ik eigenlijk niet weten, ik gok 1 tot 2 minuten