Hoe verder m.b.t. het testrecept.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fnanne

Hoe verder m.b.t. het testrecept.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 19:23

Ik quote mijzelf even uit het laatste testrecepttopic:
Fnanne schreef:
Inmiddels hebben we er uitgebreid over gesproken en heb ik ook de uitgebreide reactie van Maya (waarvoor dank) uitgebreid op me in laten werken :)
En ik weet het; de afgelopen keren liep het rondom het testrecept allemaal wat rommelig, de oorzaken hiervoor zijn eerder beschreven. Maar ook daarvoor was het vaak zo dat de animo voor het testrecept niet hoog was. Daarnaast is er op mijn verzoek op de vorige pagina om input en ideeën weinig respons gekomen; iets wat ook al wat vaker voorgekomen is. Al met al krijgen we daardoor het idee dat het 'testrecept' (al dan niet in deze formule) zijn beste tijd gehad heeft.

Wat we nu willen voorstellen is om, mocht iemand dat leuk vinden en er tijd voor hebben, het testrecept over te dragen aan diegene. Maar misschien is dat voor nu al een stap te ver en is het voor nu beter een topic op VoederTijd aan te maken om te kijken of er mensen zijn met leuke ideeën voor een nieuw en centraal (al dan niet maandelijks) topic?

(hier te vinden: [VT] Testrecept augustus: zoervleisj )

Tweetal reacties naar aanleiding van deze post:
Brittol schreef:
Ik lees altijd trouw mee met de testrecepten en probeer ze vaak te maken. Eventueel wil ik wel een poging wagen om dit topic in stand te houden en iedere maand een ander testrecept te geven?
Als iemand mij mischien wil uitleggen wat er van mij verwacht wordt, wil ik het best overwegen.

Fnanne schreef:
Mochten we er voor kiezen om op deze wijze verder te gaan, dan houdt het werk in:
- nieuw recept bedenken en plaatsen op de eerste van een nieuwe maand
- stukje schrijven voor in het BNB of BBB (dat moeten we gaan bedenken) :)

Bijhouden van de centrale lijst etc. is iets wat we als modjes actief op moeten gaan pakken.

Laura82 schreef:
Ik denk dat de reden dat er weinig respons in dit topic is gekomen vooral is, omdat er niemand meer in het testrecept van de maand augustus kijkt :)* Ik doe persoonlijk niet mee omdat ik de organisatie veel te rommelig vind op het moment. Jammer, want ik vind het wel een heel leuk concept!! De enige reden dat ik nu in dit topic keek, was om te kijken of er ergens een update was wanneer er weer een recept kwam, dus ik denk dat er beter een nieuw topic over geopend kan worden?

Ik zou zeggen; alle input is welkom :)

Brittol

Re: Hoe verder m.b.t. het testrecept.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:30

Nou ja, nogmaals, ik bied me aan om eventueel dit topic in stand te houden. Ik heb genoeg inspiratie w.b.t recepten en het lijkt me erg leuk om zulke topics te organiseren.
Weet niet of het me lukt om precies elke eerste dag van de maand het recept te plaatsen, maar de eerste week van de maand is zeker haalbaar voor mij. :)
Als een andere bokker het nog leuk lijkt om me hier in te willen assisteren zou ook leuk zijn, maar vind het ook niet erg om het in mijn eentje te proberen.

Laura82Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:44

Ik zou het erg leuk vinden als het testrecept in stand blijft. Ik heb helaas op het moment geen tijd om een dergelijk topic te beheren, maar ik zou best mee willen denken over eventuele recepten etc :)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:29

* zet groene modpet af en meldt zich als VT-liefhebber * :D

Ik zou het wel heel leuk vinden als we het testrecept een andere vorm zouden geven en dat na verloop van tijd weer wisselen voor een ander concept. 'k Heb het idee dat de sleet er behoorlijk in zit en dat de meningen over wat gewenst is wel erg verschillen. De ene persoon vindt het recept te simpel, iemand anders vindt het weer te moeilijk etc.

Er komen regelmatig topics voorbij in de trant van "ik heb een vuilniszak vol noten, wat kan ik daarmee doen", "ik heb 20 kilo stoofperen gekregen, wat nu?" etc.
Het lijkt mij wel leuk om per maand een thema te bedenken en daar onze eigen draai aan te geven. In de herfst zou je bijv. iets kunnen doen met die genoemde stoofperen. Het thema is dan stoofperen en we laten iedereen vrij om er iets leuks mee te doen. Zou dat wat zijn? :)

Zoiets zou trouwens ook een mooie aanvulling op de VT-receptendatabase kunnen zijn. I.p.v. complete recepten een ingredient noemen waar iets van gemaakt kan worden.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:31

Vind ik eigenlijk wel een leuk idee, of in het kader van een ander thema: Budgetkoken, slankkoken, Indisch koken, biologisch koken oid?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:14

Nou, wat ik al op het andere topic had gezegd: zoervleisj klinkt mij lekker, maar niet in augustus.

Het idee van een ingredient of thema vind ik leuk. Wat Brittol oppert vind ik ook leuk :j

Ik zeg niet dat ik me dan iedere maand meld, maar het is wel leuker als het past bij het seizoen.
Ook omdat ik liever wat budget kook.

Ook vond ik het idee van meerdere gangen wel aardig maar toch niet helemaal je-van-het.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:35

Zowel dat van Brittol als van Oscar lijkt me erg leuk. :)) Overigens zijn recepten mbt pompoen in de herfst ook erg leuk, maar dan weer geen pompoensoep wat dat vind ik weer standaard. :P Tenzij het soeppie natuurlijk niet zo standaard is, haaha.

Maar wat ik in het andere topic ook al had gezegd. Mijn vriend en ik zijn vegetarier. Nu ben ik erg creatief in het omturnen van een uber vlees recept naar een vega variant, maar bij het 1 na laatste testrecept was dat gewoonweg niet mogelijk. Ook van de afgelopen keer zou er bij een vega variant niet veel meer uitkomen dan iets wat op stoofvegavlees lijkt en daarvoor vind ik het niet meer testrecept waardig om mijn uitkomsten te posten. Dus ik zou het ook wel fijn vinden als een recept ook op een vega manier gemaakt zou kunnen worden. Al snap ik natuurljk wel dat dat niet altijd kan.

Al met al moet ik zeggen dat ik het fenomeen testrecept wel erg leuk vind en dat, mits het op de vega manier te maken is, ik van de partij ben. :) En dan mijn vriend ook, want die eet mee. :D

Laura82Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:55

btw: ik vind een recept wel erg prettig om mee te werken. Daarvan leer ik altijd heel veel, omdat je verschillende manieren leert om iets te maken :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 23:17

Ik ben helemaal voor het thema idee! Op die manier kunnen koks ook gewoon op hun eigen manier koken (speciaal dieet bijv). Lijkt me top!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 23:48

Misschien is dan een thema icm een standaard recept een optie? Voor de mensen die graag aangepast koken en voor de mensen die liever via een recept werken..

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 01:19

Vanmiddag zat ik in een blaadje te bladeren: Cucina Italia ofzo. Daar stonden lekkere originele Italiaanse recepten in, toepasselijk voor de herfst zoals gnocci of dingen met paddenstoelen.

Ik heb een tijdje voor mijn ouders 1x per week vegetarisch gekookt, omdat het behoorlijke vleeseters zijn.

Ik had elke week een of meerdere traditionele gerechten uit een ander land uitgeprobeerd, bijvoorbeeld een keer Libanees (tabouleh), een keer Italiaans (groene pasta), een keer Indisch (vegetarische korma) een keer Slowaakse 'dumplings' (Bryndzové halusky) maar dat laatste was nogal lastig, zonder bijbehorend gereedschap.

Misschien is dit ook een idee om mee te nemen als thema?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:36

eeen thema per maand lijkt me leuk. Net zoals er een topic loopt op VT om voor 30 euro per week boodschappen te doen, zou ook zoiets een keer een opdracht voor een maand kunnen zijn. Maak een maaltijd voor vier personen binnen een budget van pak 'm beet 5 euro. En dan kun je nog de deelnemers de meest creatieve oplossing laten kiezen.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:39

Lielle schreef:
eeen thema per maand lijkt me leuk. Net zoals er een topic loopt op VT om voor 30 euro per week boodschappen te doen, zou ook zoiets een keer een opdracht voor een maand kunnen zijn. Maak een maaltijd voor vier personen binnen een budget van pak 'm beet 5 euro. En dan kun je nog de deelnemers de meest creatieve oplossing laten kiezen.

Dat is inderdaad ook nog een leuk idee, zo krijg je ook wat meer uitdaging.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:45

Oeh, die is ook leuk ja. En als iedereen dan hun recepten post, heb je een behoorlijk aantal goedkope maaltijden om uit te kiezen. :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:55

maar dat kun je dus voor alle thema's doen, een beetje competitie erin :j

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:00

idd mischien moet het in meerdere luiken:
1 met een recept om uit te proberen
2 een soort pol voor een nieuw thema en het volgende recept

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:35

Wat een goede ideeen allemaal! Ik ben echt helemaal voor.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:50

Thema's lijken me een leuk idee, dan kan je ook makkelijker meedoen ongeacht je eigen situatie.
En als het nu over stoofperen gaat kan je volgend jaar mensen die dan weer vragen om recepten voor stoofperen verwijzen naar een heel topic vol recepten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:54

ik stem voor een koolhydraatvrij 3gangenmenu :-)

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:34

Thema's lijken ook leuk :)
Of gewoon opdrachten, ipv een vast recept.

bvb: maak een dessert zonder suiker, bereidt een maaltijd voor minder dan €3 bestaande uit proteïnen, koolhydraten en groenten, etc etc

Iets meer rekenen op de creativiteit van de mensen zelf en zelf recepten laten posten. Hebben de rest van de bokkers nog de keuze/kans om het recept zelf uit te proberen.

Laura82Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:18

Ik neem terug wat ik eerder zei dat ik wel recepten wilde, recepten van verschillende bokkers lijkt me leuker :) Voordeel van thema's is ook dat mensen daar makkelijker hun eigen draai aan kunnen geven. Zo ga ik binnenkort naar een dietiste voor hulp bij afvallen, mogelijk kan ik dan nog gewoon meedoen maar bijvoorbeeld een magerdere variant maken ofzo...

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:44

ik meld mij alvast! Heb een aantal weken geleden afgesproken met vriendinnen dat we elke woensdag bij elkaar eten. (zitten ook op bokt)

nu dacht ik eigenlijk op zoek te gaan naar het testrecept van deze maand om te maken en met zijn drieen reacties te posten, maar zie dat er andere ideeen in de planning zitten.

Mochten er verder bokkers zijn die vaak alleen eten omgeving rdam/schiedam. Mogen van mij aanschuiven zodra er een testrecpt is :P

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:29

Marjo_Wystan schreef:
ik meld mij alvast! Heb een aantal weken geleden afgesproken met vriendinnen dat we elke woensdag bij elkaar eten. (zitten ook op bokt)

nu dacht ik eigenlijk op zoek te gaan naar het testrecept van deze maand om te maken en met zijn drieen reacties te posten, maar zie dat er andere ideeen in de planning zitten.

Mochten er verder bokkers zijn die vaak alleen eten omgeving rdam/schiedam. Mogen van mij aanschuiven zodra er een testrecpt is :P

Kom ik wel een keer aanschuiven/meekoken. :=

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:36

Ja leuk! Een thema zou heel goed kunnen vind ik, dat kan bijv. herfst zijn, maar ook budget/slank/koolhydraatarm :+ of als ingredient pompoen/riblappen/kikkererwten.

Zelf vond ik, in het oude concept, het altijd lastig om alle ingredienten te halen, ik moet er dan altijd speciaal aan denken :D

Er ontstaan zo meteen meer recepten, van mede-testrecepters, om te testen (goh wat een zin...??!!) :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:45

Is er geen plekje op de voorpagina, voor het testrecept?

Zo krijg je misschien meer mensen mee. Ik vergeet VT weleens namelijk :o