Dit is ongezond, dat is ongezond...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Dit is ongezond, dat is ongezond...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:35

Je hoort het zoveel: Verzadigd vet is ongezond, suiker is ongezond, zuivel schijnt ongezond te zijn, vlees schijnt ongezond te zijn en ga zo nog maar even door. Daar krijg je Kanker van, daar krijg je hart- en vaatziekten van, en dat werkt er juist tégen. En deze opvattingen veranderen ook nog eens vaak. Hoe gaan jullie met die dingen om? Hoe zorgen jullie voor een 'gezond voedingspatroon' etc. of eten en drinken jullie gewoon alles wat los en vast zit. Vork En hoe denken jullie er verder over? Lachen

Inujojo

Re: Dit is ongezond, dat is ongezond...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:37

Tegenwoordig krijg je overal kanker van, ik trek me er niet zoveel van aan, ik krijg gewoon voldoende groentes binnen en probeer niet te veel aan het snoep te zitten en verder maakt het me allemaal niet uit. Als ik ziek wordt, wordt ik ziek, dood gaan we toch Ja

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:38

dat wil ik ook wel eens weten, wat is nu WEL gezond? ik hoorde laatst ook dat alle light frisdranken kankerverwekkend zijn! Dit omdat er aspartaam inzit....

Waarom is al het fruit en groente in de winkels zo onbeschadigd blingbling mooi, heb jij ze ooit zo zien blingen in een boom of aan de grond? ikke niet....
Laatst bijgewerkt door vinos op 18-12-08 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:38

ja precies inujojo. maar ze zeggen ook dat je dik word als je na 8 uur eet. ik eet soms na 8 uur bij een film wat chips of iets. n word echt niet dikker haha

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:40

ik zie t zo van alles kan je tegenwoordig kanker krijgen dus mij boeit t me niet meer zozeer wat ik eet..
hou van savonds bij de tv of film van wat t snacken..
zelfs groenten en fruit eten lijkt tegenwoordig niet meer "gezond

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:42

Tja ik moet eten wat de pot schaft *LOL*
Maar mijn moeder maakt altjid heerlijk eten met veel groenten etc, gewoon omdat we het lekker vinden!
Over dat alles ongezond is.. tja dat is gewoon hip.. tientallen producten waren al die jaren al gezond maar zetten het nu er nog extra groot op, omdat het gezond is en dat verkoopt!
Ik denk dat als je elke avond groenten eet en niet te veel vet eet je je er niet te druk om hoeft te maken!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:44

ademen ga je ook dood aan!
Ik word erg moe van al dat gezeur... overal krijg je kanker van of ga je van dood. Nou liever dat dan elk korreltje te moeten analyseren wat er naar binnen gaat!
Dus nee ik eet "normaal", al die stemmingsmakerij doe ik niet aan mee.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:46

Wat trouwens ook belangrijp ik is regelmatig en gevarieërd eten! Tong uitsteken Ik zou niet te veel letten op alles wat gezond en niet gezond zou moeten zijn, ik denk dat iedereen zich wel kan bedenken dat te veel frisdrank neit goed voor je is?
Maar overal waar te voor staat is neit goed haha Knipoog

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:49

ik eet eigeniljk wat wij allemaal thuis ook eten, gewoon de normale kost wat best wel gezond is Ja

en ja, zoals is gezegd, we gaan toch ooit een keer dood.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:51

Het is gewoon ook de hele lucht die we inademen die echt niet meer gezond is en dus ook groenten en fruit die er in groeien, om nog maar te zwijgen over het geen ze mee ingespoten worden.
Ik kom net van mijn tante af die 5 jaar geleden bosrtkanker heeft gehad en nu is het uitgezaait naar ogen, lever en botten, ook heeft ze door de uitzaaiingen longembole (of hoe je dat schrijft) erbij gekregen, ze is een hartstikke gezond mens, altijd netjes koken, veel wandelen en haar baan, ze eet veel fruit, tja waar ligt het aan.
Mijn opa heeft darmkanker gehad en heeft een stoma, hij heeft een eigen tuin waar hij alles zelf verbouwt groenten en aardappelen, gezonder kan haast niet.
Ik denk dat je wel moet na denken bij wat je eet maar ook weer niet teveel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:25

Er zijn natuurlijk ook mensen met een erfelijke aanleg voor bepaalde ziektes..

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:35

Ik moet eerlijk bekennen dat ik die betutteling zo langzamerhand behoorlijk zat begin te worden. Volwassen mensen weten vast wel wat gezond is en wat niet, en ik vind het ieders eigen keuze om daar wat mee te doen (of niet).
De ene persoon kiest ervoor om zo gezond mogelijk levend/etend/bewegend door het leven te gaat, een ander verkiest de bourgondische levensstijl. Volgens de geleerden leven we in een vrij land, maar ik begin er soms aan te twijfelen, die zgn. gezonde manier van leven wordt je echt door de strot geduwd Knipoog

Afijn, je zult vast al wel begrepen hebben tot welke categorie ik hoor Haha!
Overigens is het niet zo dat ik helemaal nergens rekening mee houd. Ik kies voor de bourgondische levensttijl, maar zo af en toe wil ik ook wel wat bewegen (als het mij uitkomt) en heel soms wil ik ook nog wel wat voedsel/drank weigeren omdat m'n limiet bereikt is Knipoog
Niet geheel grenzeloos dus, maar het komt aardig in de buurt.
Als ik me vanalles moet ontzeggen dan heb ik verrekte weinig plezier in het leven. Dan maak ik toch liever de keuze om evt. wat jaartjes eerder definitief te stoppen met roken dan een leven te leiden (lijden? Haha!) waarin niks meer mag en kan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:38

ik denk dat je met een optimistische instelling veel gezonder blijft...en wat fruit en groenten natuurlijk....

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:41

Maar fruit is ook helemaal niet zo goed hoor.. Er zit best veel suiker in fruit en je tanden gaan helemaal kapot van al dat zuur!

Als je het mij vraagt heeft elke product z'n plus- en minpunten, maar heeft de ene meer positieve dingen dan de anderen waardoor die eerste beter is. Maar volgens mij zijn er geen producten die totaal geen minpunten heeft!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:45

tanden gaan kapot van frisdrank en onnatuurlijk bleken....niet van een appel...

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:56

Ik word er ook misselijk van dat alles tegenwoordig maar ongezond is....

Het zal ook vast allemaal wel hoor, maar wat moet je dan eten?

Ik eet zovaak mogelijk gewoon een prakkie, en een stukje fruit op een dag, ik drink genoeg melk en water en ik vind het best verder. Al dat gedoe Tong uitsteken

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 01:07

Ik weet natuurlijk wel wat gezond is en wat niet. Maar voor mij is dat vooral een richtlijn, af en toe snacken en snoepen is ook gezond (voor de geest Knipoog ). Maar ik merk het vooral aan mijn lichaam/humeur, daar pas ik dan ook mijn eetpatroon op aan. Merk ik dat ik een paar dagen wat minder fit ben/depri zonder reden, dan kijk ik eens kritisch naar wat ik eet.
Een richtlijn vind ik wel fijn, maar uiteindelijk geeft mijn lichaam zelf wel aan wat hij prettig vind.
Kanker krijgen van eten neem ik niet zo serieus, misschien naief, maar daarvan zijn de risico's/consequenties niet concreet genoeg.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 07:51

Ik denk het motto: alles met mate, helpt ook al een heleboel.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 07:57

ach weet je........... dood ga je toch...........

beter gewoon eten wat je lekker vind, leven zoals je wil leven in die korte tijd Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:46

KiWiKo schreef:
ach weet je........... dood ga je toch...........

beter gewoon eten wat je lekker vind, leven zoals je wil leven in die korte tijd Lachen

Inderdaad!!
Tegenwoordig is alles slecht voor je, maar dan ook echt alles.
Waarom zou je jezelf druk maken? Je leeft maar 1 keer dus geniet ervan Knipoog

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:48

ik eet gewoon waar ik zin in heb maar toch let ik er wel een beetje op Lachen
niet te veel vet enzo

light producten neem ik niet omdat ik dat gewoonweg dom vind dat ze er zijn, iedereen in deze maatschappij wil afvallen maar ze willen wel niet minder eten en daarom kopen ze light producten Lips are sealed tja als je wil afvallen eet dan gewoon minder

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:52

Nou inderdaad, overal ga je dood aan.
Dat zal vroeger ook wel geweest zijn, maar toen deed de mens er geen onderzoek naar.
Wat dat betreft zijn de leefomstandigheden al zo verbeterd wat dat betreft.
-3e wereldlanden niet meegerekend, maar dat is een ander onderwerp. Slapen -

Ik een nagenoeg nooit chips drink geen frisdranken als cola etc.
Eet niet teveel, eet 5 keer in de week gewoon een prakkie met groente en een stukje vlees, nou ik vind het wel bést. Vork
Ik fiets minimaal 5 keer per week 15 km, ik loop de hele dag op mijn werk.
Dood ga je toch, maar ik rook en drink niet, dat scheelt dan weer.

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:56

Ik ga met de meesten mee, ik vind het ook onzin, iedereen moet aan de lijn doen enz enz. Maar ondertussen wel een patatje eten als avondeten, dat vind ik dom, het is gewoon discipline. Je wilt het of je wilt het niet, als je té veel eet is het ook niet goed.
Beetje offtopic misschien, maar de mensen die in mijn omgeving echt af wilden vallen, gaan niet meer bewegen, alleen minder/anders eten, ik vind dat mensen die willen lijnen ook meer moeten bewegen, veel beter. Een keertje de fiets pakken ipv altijd de auto of de bus.

Ik doe ook niet aan lightproducten. Smaakt me gewoon niet. Alles is toch ongezond, als ik er over ga nadenken heb ik alleen maar meer zin in eten Vork

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:57

Als ik dan toch dood ga, wil ik wel genoten hebben in het leven en niet altijd maar alles gelaten hebben omdat het zo ongezond is...... Wel heel ik af en toe heel sterk de behoefte aan bepaalde extra gezonde dingen......

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:35

Iedereen gaat dood idd... Ik word er ook moe van dat steeds minder voedingsmiddelen goed voor je zijn... Get a life.