wat eet jij als je alleen eet??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

wat eet jij als je alleen eet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 15:01

ik weet niet of hier al een topic van is.. mjah

Ik woon dus alleen (student) ik eet niet elke avond alleen, maar wel geregeld.
ik ben dus voordat ik ga eten altijd weer als een gek op zoek wat ik nou weer zal gaan eten..
vaak word het een kant en klare maaltijd, die zo hoppa de magnetron in kan..
Lekker makkelijk, geen bordjes vuil en snel klaar.

Mjah.. soms kook ik pasta, voor wat afwisseling, en soms aardappelen, groente en vlees.

Maar hierbij hou ik veel te veel over, en is nogal prijzig in mijn 1tje.
Ik kom de dagen makkelijk door, en eet vaak bij iemand anders, maar soms heb ik de drang om toch wat lekkers te koken, wat snel klaar is.. en waar ik niet veel van over houdt.

Wat doen jullie als jullie alleen eten? Hebben jullie speciale recepten hiervoor? Of koken jullie voor een paar dagen? (kan ik niet, heb geen vriezer) en wat is lang houdbaar?? Om bijv vaker te kunnen gebruiken.. (pasta, aardappelen..) Oftewel: wat eet je als je Alleen eet?? Knipoog

Mano88

Re: wat eet jij als je alleen eet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:03

hmm ik ben ook erg makkelijk in mn eentje, een magnetronmaaltijd is niet zeldzaam, maar ze zijn best prijzig! dus ik ben ook wel eens benieuwd wat de gemiddelde bokker eet als ze alleen is

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 15:04

ja idd, valt mij ook nog wel tegen.. 3-4 euro is normaal.. of je moet ze bij de aldi/lidl weghalen.. die minder lekker zijn..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:04

spaanse tortilla?

2 aardappeltjes schillen, in stukjes snijden, ff de kook eroverheen en bakken. Dan wat groente erbij, kruiden, en dan 2 of 3 eitjes. Even om en om bakken en klaar

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 15:05

aii, lijkt me niet heel lekker:P

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:06

ik eet vaak scampi's, snel klaar, alle soorten varianten met pasta. Nadeel voor jou is dat je ze moet bewaren in de diepvries.
vaak heb ik ook spaghetti staan, die kant en klare saus van heinz vind ik best lekker en die kan heel lang bewaren...

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:08

Heb je een vriezer?
Dat scheelt namelijk al dan kan je gewoon een portie voor 3/4 personen te maken.
Ik kook altijd voor mezelf.
Ik kook vaak gewoon grotere porties die ik in de vriezer gooi.
En af en toe eens pizza voor de makkelijke dagen.
Wraps is ook altijd makkelijk die kan je eventueel de volgende dag mee naar het werk of school nemen.

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:11

Avelienvd schreef:
Heb je een vriezer?
Dat scheelt namelijk al dan kan je gewoon een portie voor 3/4 personen te maken.
Ik kook altijd voor mezelf.
Ik kook vaak gewoon grotere porties die ik in de vriezer gooi.
En af en toe eens pizza voor de makkelijke dagen.
Wraps is ook altijd makkelijk die kan je eventueel de volgende dag mee naar het werk of school nemen.

ze heeft geen vriezer

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 15:12

mijn koelkast alleen is .. 10 bij 30 cm:):P

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:13

Lidl heeft er nu met aardappels, vlees en groente.
Ben er met tegenzin aan begonnen, maar ze zijn gewoon echt lekker.
Misschien kun je die eens proberen, varianten genoeg.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 15:17

jah lidl is idd beter dan aldi:) Ben ik ook wel over te spreken.. mjah wil gewoon niet altijd die kant en klare rommel.. Tis best te eten daar niet van. maar zoek eig dingen die makkelijk, snel te maken zijn, waar je niet veel van over houdt. Pasta is de enigste optie. Hier vlakbij in de supermarkt kan ik heel weinig gehakt krijgen, en klein zakje groenten, en pasta kan ik bewaren.. klaar:) Maar zoek eig meer van dat soort gerechten.. ( ik weet niet zoveel van koken enz..) Maar zoek net zoiets wat ook makkelijk uitkan voor mijn 1tje:)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:27

Wat bij ons een favoriete maaltijd is is omaprut Tong uitsteken
Rare naam maar errug lekker:
Pot witte bonen in tomatensaus, een ui, knoflook, klein blikje ananas, stuk cervelaatworst.

Je snijdt de cervelaatworst in plakken van een cm dik, en die door de helft of kwarten.
Ui klein snijden.
Eerst de cervelaat in de pan bakken met wat boter.
Daarna ui erbij, ff doorbakken.
Knoflook uitpersen, witte bonen erbij doen.
Ananas uit laten lekken en in de pan erbij doen.
Doorverwarmen en dan eten.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:32

mmmmmmmmmmmmm

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:35

Zeker mmmm

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:38

hier eet ik vaak salades, aardappelen en stukje vlees. ik eet samen met mijn 3jarige dochter wat je ook als alleen eten kan zien Tong uitsteken
Verder soep met salade, soep met brood en veel bij andere mensen Ja

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:47

Als ik alleen ben, eet ik het liefst snelle gerechten. Pizzaatje of een maaltijdsalade. Of ik smeer een paar boterhammen en maak een kop soep klaar.
Ik wil ook nog wel eens even snel wat wokken en wat over is, vries ik in of ik voeg de volgende dag extra ingrediënten toe zodat we weer voor 2 kunnen eten.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 13:29

Ik vind het verschikkelijk, koken voor mezelf.. vind het zo eenzaam en ik zit met hetzelfde probleem, je moet zo veel weggooien of het is zo duur..

Zucht, gaat boodschappen doen..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 13:32

Je kan toch ook heel gemakkelijk eten halen: aardappels + groente + vlees en daar 2 dagen overdoen? Zo doet mijn zus het altijd (en ik ook als ik alleen eet). Ik haal gewoon wat ik lekker vind en eet dat 2 dagen Lachen. Gewoon bewaren in de koelkast Lachen

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:35

Als ik alleen ben en snel wil, dan pak ik 100 gr rundergehakt uti de vriezer, bak dit rul met een uitje, knoflook, peper en zout, voeg hier 200gr diepvriesboontjes aan toe (niet die van bonduelle, is niet lekker), als dit gaar is heb je wat kookvocht over. Ik spreid het eten even zo dat ik in het midden een cirkel met wat vocht heb of voeg wat vocht toe, pak een lepel van dat geconcentreerde aanmaak pindasaus, lepeltje grove pindakaas, scheutje melk, sambal of chilisaus, ketjap, klein beetje suiker en klein beetje citroensap. Lekker doorroeren en klaar. (bovenstaande dingen staan standaard in mijn koelkast). Lekker en zeker veel lekkerder dan dat maggi pakje, pakjes zijn rommel.

Alleen koken hoeft niet duur te zijn. Vlees in kleine portietjes invriezen, sommige groenten zijn uit de diepvries wel te eten dus ook makkelijk porties aan te meten, dingen als paprika heb je toch ook wel in 2 dagen op, etc?
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 08-12-08 14:37, in het totaal 2 keer bewerkt

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:36

soep met brood of champignons en aardappeltjes uit de oven

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:41

Pizzabroodje, stokbroodje, gebakken aardappels met sla, soeppie, bakje uit de vriezer (overgebleven van een vorige maaltijd), ....
Vroeger, toen ik nog alleen woonde kwam de 'warme maaltijd' vaak neer op knakworstjes of sathé op brood Knipoog

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:44

De laatste paar weken at ik doordeweeks alleen omdat mijn vriend in het zuiden werkt op projectbasis en ik hem vanaf donderdagavond weer zie t/m maandagochtend.
Ik eet veel aardappels, groenten (vers en pot) vlees, lasagne (voorverpakt) met salade (zoals vanavond), pizza, patat soms.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:48

ik eet dan altijd witte bonen in tomatensaus event, met wat sla erbij voor de groente Nagelbijten / Gniffelen

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:49

als ik alleen ben eet ik vaak gevuld stokbrood, heel erg makkelijk en erg lekker Knipoog

nodig:
ongebakken stokbrood (of hoe je het ook noemt, iig die uit die zakjes)
beetje gehakt
uitje
spekjes
geraspte kaas
paprika eventueel

die het gehakt in een kom, eventueel kruiden, ingredienten snijden en allemaal bij diekom in doen en goed door elkaar mixen, als laatste de kaas erbij doen.

stokbrood door midden snijden en uithollen, je "gehakt prutje" erinstoppen dekseltje erop en de oven in, is na ongeveer 20 min klaar Haha!

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:49

Na 5 jaar op kot ( op kamers voor de Nederlanders) zitten krijg je wel een receptenboekje bij elkaar:

Croque monsieurs ( kan ook in de pan gebakken worden), voor afwisseling een schijfje appel of ananas, andere soort kaas, sepciale ham. Heel lekker is ook gerookte zalm met kruidenkaas.

Pasta met een kipfiletje in blokjes gesneden, ananas, maïs (beide te verkrijgen in kleine blikjes), ajuin en een currysaus uit een pakje (desnoods maar een half pakje gebruiken en rest bewaren voor een volgende keer).

Pasta met spinazie en gehakt. Spinazie kan je uit de diepvries kopen en dan meteen opgebruiken. Gehakt kan je ook vervangen door spekblokjes, kippereepjes of hamblokjes (allemaal in kleine porties te verkrijgen)

Pasta met pesto en een appel (in kleine blokjes te snijden en gewoon door de pasta en pesto te roeren als klaar is)

Kant en klare pasta saus kopen bij de slager.

Aardappelen of pasta met een zakje wokgroentjes en een stuk vlees naar keuze. Eventueel met nog een gebakken eitje erbovenop.

Zelf ging ik vroeger naar Aldi of Lidl voor dingen die ik in grotere hoeveelheden in huis haalde vb voor pasta of aardappelen. Voor vlees, of dingen die redelijk snel bederven en dus in 1 keer op moeten kan je beter naar een supermarkt (of slager) gaan waar ze ook kleinere hoeveelheden hebben.