ontbijttips, vervangen van brood

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

123321

ontbijttips, vervangen van brood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 13:41

Hallo bokkers,

s' Ochtends word ik best misselijk als ik brood eet.
Omdat ontbijten wel heel belangrijk is ben ik op zoek naar recepten met brood of dingen waardoor je brood kunt vervangen.
Dan denk ik dus in de trend van crackers/beschuit, etc.

Alvast bedankt voor de moeite,

Jessica

xxxdonja

Re: ontbijttips, vervangen van brood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:45

Ik krijg 's morgens geen hap door mijn keel als ik een broodje neem. Ik neem altijd cornflakes... Maar dat is niet wat je zoekt???

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:45

Cornflakes, Brinta?

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:46

Hallo Jezzi,
Ik herken dit wel. Ik kan 's ochtends ook nooit goed eten, terwijl ze altijd zeggen dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag is.
Wat ik altijd doe, is als ik opsta een glas lauw water drinken. Heb ik overgenomen van een vriendin van mij die dat altijd deed. Vervolgens ga ik eerst wat doen, paard en andere beesten voeren, een rondje met de hond lopen of iets dergelijks. Ik heb dan het idee dat mijn lichaam op gang is gekomen en dan kan ik wel een boterham eten.
Ik rooster mijn brood graag, vind ik net iets lekkerder en het voelt voor mij wat lichter aan.
Je kunt natuurlijk ook eens proberen om een fruitontbijt of een muesli ontbijt te eten.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 13:47

Muesli en cornflakes lust ik niet, weet niet wat fruitontbijt inhoudt?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:47

Brood lukt mij ook niet voor een uurtje of 10, tenzij ik de avond ervoor alcohol heb genuttigd. Clown

Ik ontbijt altijd met yoghurt of kwark met daarin muesli of cruesli. Red ik het prima op, zo de eerste paar uren van de ochtend. Ja

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:47

Ik kan dus ook geen brood zien 's ochtends. Ik maak het klaar voor de lunch op t werk, maar eigenlijk vind ik dat al niet echt smakelijk op de vroege ochtend...

Ik eet al sinds mijn derde jaar brinta, je moet ervan houden; sommige mensen trekken al groen en geel weg als ik het alleen maar zeg, maar ik vind het lekker, makkelijk en vooral lekker snel. Je lepelt het zo naar binnen en dat betekent dus ietsje langer slapen Haha! Je kunt er dan ook nog chocoladevlokken/hagelslag in strooien, of suiker natuurlijk....

Als ik iets meer tijd heb vind ik Special Flakes van de AH ook lekker, ze hebben ook fruit en flakes, ook lekker, maar dat duurt alleen wat langer bij mij omdat je daar ook daadwerkelijk op moet kauwen hihihi....dit in tegenstelling tot de brinta die ik soms zelfs drinkbaar maak (dan ontbijt ik in drie minuten Tong uitsteken ). Bij de flakes doe ik dan meestal melk, maar yoghurt kan ook....

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:48

even een stipje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:49

Fruitonbijt is een soort drinkonbijt, staan flessen van in de supermarkt Knipoog
Je kan ook vers fruit eten, banaan of appel ofzo. Ik heb ook een tijdje rijstepap gegeten als onbijt, erg lekker Lachen

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:50

Tegenwoordig ontbijt ik met een beker koffie en een mueslireep (of 2) of een kom cruesli met yoghurt. Ja

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:51

Ik krijg sochtends ook geen hap door me keel, ben overgegaan op cornflakes, en dat gaat super! Lachen

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:51

Ik heb 's morgens ook moeite met brood eten maar zonder ontbijt ga ik bijna van mijn stokje, wat ik dus nu altijd drink 's morgens is goedemorgen drinkontbijt, mischien het proberen waard?

123321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 13:52

Heb een recept op internet gevonden wat me wel lekker lijkt,
kwark met banaan en honing.
Ga ik eens proberen. Drinkontbijt lijkt me ook lekker, maar ook vrij duur of niet?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:39

Let er wel op dat veel Nederlanders een jodium tekort hebben omdat ze te weinig brood eten. In brood zit namelijk jodium verwerkt; in de meeste andere ontbijtproducten niet of te weinig. Kies daarom voor bijvoorbeeld de bereiding van het avondeten voor zout waaraan jodium is toegevoegd.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:40

Ik ben ouderwets, ik eet brinta Haha!

Ook van tijd tot tijd eet ik cruesli oid, je hebt zo enorm veel soorten onbijtgranen ! Misschien zit er wel iets tussen wat je lust?

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:31

Een jodium tekort kun je makkelijk ondervangen door zout door ander eten te doen, en aangezien dat de meeste mensen toch al doen, zal dat niet een enorme aanpassing zijn.
Fruitontbijt vanuit de winkel is erg duur, eet gewoon net zoveel fruit als je lekker vindt. Ik maak vaak yoghurt met appel (geraspt) en schepje suiker en een beetje kaneel.

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:34

Ik vind brinta ook een goede vervanger, en anders maak ik gewoon brood klaar en eet pas om 10 uur.
Wat ik 's ochtends ook nog wel kan weg krijgen is een rijstewafel. (als andere dingen op zijn)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:14

een cracotte met jonge kaas is ook lekker 's ochtends.
in ieder geval beter dan brood

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:18

Ik heb een soort van muesliachtig iets van de Hoogvliet eigen merk, heeel lekker Ja Ik eet liever ook geen brood 's ochtends vroeg. En eigenlijk hou ik ook niet heel erg van muesli.. Maar dit is ook niet echt muesli.. Het smaakt naar chocola, maar niet te overheersend, en dan met Optimel vanilleyoghurt erdoor.. Lachen

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:26

's Morgens krijg ik ook amper brood door mijn keel.
Ik wil 's morgens ook niet veel tijd besteden aan mijn ontbijt.
En ik fiets 's morgens naar mijn werk (10 km) dus het moet een goede vervanger van brood met kaas zijn.
De dokter raadde cornflakes en banaan af. Dit is echt onvoldoende voor mijn sportieve ochtenduitspattingen.

Ontbijtdrinken lijken me al een aanvulling, maar niet voldoende.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 00:41

hoeveel boterhammen at je normaal (waarbij je je dus prettig voelde en de ochtendtrip makkelijk kon maken?) Welk beleg gebruik je dan normaal?

ook beschuit e.d. zijn niet echt maagvullers. Bij crackers moet je aanhouden: 2 crackers is 1 boterham. Dus bij 3 boterhammen 's ochtends zit je toch al gauw 6 crackers te eten (en te smeren...) Zou dan toch idd gaan voor een bord havermout, brinta, e.d.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 00:59

special K ! ik zweer hierbij! zonder ben ik de héle dag chago

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 01:08

Ik vind de vezel-Cracottes goed te doen 's ochtends. Lekker licht, en met varierend beleg.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:11

Ik ontbijt standaard met volkoren ontbijtbiscuits. Voor ik het door heb, sloeg ik ook ontbijt wel eens over. Sinds kort neem ik er hier twee van mee en eet ik onderweg in de auto. Beter dan bv. rijstwafels, die vullen eigenlijk ook niet namelijk. Daar ben ik eerder mee begonnen, maar vanaf gestapt.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:06

Ik krijg 's morgens ook geen brood weg. Dus mijn ontbijt bestaat altijd uit een beker Goedemorgen Ja
Soms heb ik trek in iets anders, dan neem ik pap of iets van cornflakes.