Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Bestaan ook tegenwoordig. Beter de verpakking lezen.
(de voorkant)
MArl0esJuh schreef:Kaassoufles zijn sowieso niet 100% vegetariers omdat er in kaas dierlijk stremsel verwerkt zit.
MArl0esJuh schreef:Kaassoufles zijn sowieso niet 100% vegetariers omdat er in kaas dierlijk stremsel verwerkt zit.
vroeger was dat inderdaad zo dat men voor kaas een bepaald 'iets' nodig had volgens mij van de binnenkant van een kalvenmaag ofzo? afijn, tegenwoordig kan men dat maken
ik vind 't wel héeeeellll raar trouwens dat er vlées zit in een kaassoufle... persoonlijk zou ik bijna de behoefte hebben om dat merk eens te mailen oid? 
Dapy schreef:MArl0esJuh schreef:Kaassoufles zijn sowieso niet 100% vegetariers omdat er in kaas dierlijk stremsel verwerkt zit.
wel vegetaries maar niet veganistis xd
Ook meestal niet vegetarisch, omdat er zoals Maartje1990 ook al zei maagsappen van kalveren worden gebruikt om de melk te stremmen, en nee, die overleven dat niet.
Maartje1990 schreef:dat kan men tegenwoordig gewoon makenvroeger was dat inderdaad zo dat men voor kaas een bepaald 'iets' nodig had volgens mij van de binnenkant van een kalvenmaag ofzo? afijn, tegenwoordig kan men dat maken
ik vind 't wel héeeeellll raar trouwens dat er vlées zit in een kaassoufle... persoonlijk zou ik bijna de behoefte hebben om dat merk eens te mailen oid?
Marigold schreef:laatst ging het bij keuringsdienst van waarde over kaas, en daar zeiden ze dat nep kaas (1 of ander smakeloos raar goedje) wordt gebruikt op goedkopere pizza's, in kaassouflé's, en nog wel met meer dingen.
dus ja het zou best helemaal vegetarisch kunnen zijn, zonder stremsel..
Dat houdt mij overigens (als vegetariër) niet tegen om er af en toe eentje te eten hoor.

_Tivoli_ schreef:Er wordt weer wat door elkaar gehaald:
Vegetarisch = geen vlees eten
Veganistisch = geen dierlijke producten gebruiken
Als er stremsel in kaas zit (wat dus geen vlees is) blijft kaas gewoon vegetarisch verantwoord
(and I know,want ik eet zelf vegetarisch).
_Tivoli_ schreef:Ik kijk ook wel eens op verpakkingen,maar heb echt nog nooit vlees gezien in een kaasoufflee.Zou ook niet weten waar dat in moet zitten?
Varkensvlees kan niet voor de kaas gebruikt zijn,want voor stremsel gebruiken ze rund. Paneermeel is ook maar paneermeel,en het deeg is meel met water.
Waar zit het vlees dan?
Ik vermoed dat het varkens'vlees' slachtvet is dat is gebruikt om de 'kaas' een betere structuur te geven, maar dat is slechts een gok.
leonie enne vergeet de gelatine in bijv. drop en pudding ed niet!! (dat wordt gemaakt van koeienbotten....) ik ben het helemaal met je eens!! Leonie schreef:Volgens de regel eten vegetariërs geen producten waarvoor dieren gestorven zijn (dus: geen vlees, vis!!!, gevogelte, schaaldieren, gelatine, E-nummers van dierlijke afkomst en kaas van dierlijk stremsel).

Leonie schreef:Ik wil toch ook nog één keer duidelijk zeggen dat mensen die vis eten, géén vegetariërs zijn. Deze groep mensen zijn de zogenaamde 'pescotariërs'.

goeroe schreef:Vergeet wijn niet.
...
Ik vind dat je hier wel erg stellig in bent hoor. Mensen die vis eten zou ik ook geen vegetariër noemen, maar als ze zichzelf zo noemen, wie ben ik dan om er iets van te zeggen? Zijn mensen die wel eens dierlijke E-nummers gebruiken bijvoorbeeld volgens jou ook geen vegetariërs? De 'regel' die je hierboven noemt, wie heeft die bedacht? De Van Dale bijvoorbeeld beperkt zich toch 'iemand die geen vlees eet'. Ik ben het met je eens dat het lastig is dat er niet één definitie is die consequent wordt gehanteerd, maar ik vind het lastig om te zeggen welke nu de juiste is. Als je jouw definitie hanteert wordt de groep vegetariërs een heel stuk kleiner in elk geval.