Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:58

Sonja_vR schreef:
Een heel slecht plan lijkt me een iets te sterke omschrijving
Het is geen drama , tandpasta zonder te gebruiken
Het is geen wondermiddel hè , maar gewoon een steuntje/hulpmiddel ;)


Met een tandarts als sjefke krijg ik vooral de negatieve kant van het niet gebruiken van fluoride mee en die vind ik overtuigender dan de redenen om het niet te willen gebruiken. Hij legt dat beter uit dan ik en dit is mogelijk niet de plek om daarover te discussiëren, maar ik kan hem best vragen dat standpunt te verdedigen als dat gewenst zou zijn :)

Anoniem

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 18:19

Iemand een idee voor een leuk vegan restaurant in Amsterdam? Geen ingewikkelde gerechten en de junkfood bar ben ik al te vaak geweest _O-

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 18:22

Paralian schreef:
Iemand een idee voor een leuk vegan restaurant in Amsterdam? Geen ingewikkelde gerechten en de junkfood bar ben ik al te vaak geweest _O-


Deer Mama! Ben er nog niet geweest, maar is een nieuwe zaak. Hebben ook vegan softijs en milkshakes <3

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 18:45

Amsterdam kán niet moeilijk zijn. Even checken op Google en happy cow en je vind sowieso wat :D

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 18:59

mar_fay schreef:
Sonja_vR schreef:
Een heel slecht plan lijkt me een iets te sterke omschrijving
Het is geen drama , tandpasta zonder te gebruiken
Het is geen wondermiddel hè , maar gewoon een steuntje/hulpmiddel ;)


Met een tandarts als sjefke krijg ik vooral de negatieve kant van het niet gebruiken van fluoride mee en die vind ik overtuigender dan de redenen om het niet te willen gebruiken. Hij legt dat beter uit dan ik en dit is mogelijk niet de plek om daarover te discussiëren, maar ik kan hem best vragen dat standpunt te verdedigen als dat gewenst zou zijn :)

Is voor mij niet nodig hoor :)
Ik Ben prima op de hoogte van de plussen en minnen :j
Ik stel Alleen dat het geen drama is , meer niet , tis gewoon iets wat je helemaal zelf moet en mag weten toch? (Er van uitgaande dat je je verdiept in de plussen en minnen net zoals je dat bij zo veel zaken zou moeten doen)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 21:44

Gewoon niet zoveel tandpasta doorslikken, dan maakt het niet zoveel uit.

@Paralian, is het voor lunch of diner?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 09:12

Gisteren was het partijcongres van de PvdD. Het eten is daar altijd heel lekker. :+
En het is inmiddels ook een beetje traditie dat er kortstondig paniek is over kaas die ergens op zit en dan vegan kaas blijkt te zijn :+ (de lunch is altijd biologisch en plantaardig.)

Irene793
Berichten: 268
Geregistreerd: 04-08-17

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 18:32

Was het interessant Magrathea? Ik heb het dit keer even overgeslagen. Al ging ik meestal voornamelijk voor de lunch. :9

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 18:54

Ja was leuk! Het amendementendeel ging allemaal vlotjes, de lezing van Eva Meijer was enorm interessant, over oa roddelende vleermuizen, kippen die hun mensen namen geven en prairiehondjes die mensen tot in detail kunnen beschrijven aan hun soortgenoten. Het is echt bizar hoe complex de taal van dieren eigenlijk is als je erop gaat letten. En des te onbegrijpelijker dat ze zo massaal worden opgegeten in deze wereld :(
Oja en de speech van Esther was ook erg leuk. Ze kon tevens mededelen dat Femke Merel is bevallen van een zoontje vorige week!

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 23:51

Esther is geweldig :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 00:24

Wat een leuke onderwerpen!

Zo. Ruim twee. Uur. Staan koken. Mislukt. I blame the Recipe. Mottige lasagne met witte kool. Grmbl.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 00:52

Ja wat dus heel mooi was aan het verhaal is dat de grens waarop mensen zich vaak onderscheiden van dieren is dat wij een taal spreken. Maar, nu komen onderzoekers er dus achter dat dieren ook hun talen hebben. En dan niet simpele dingen als "eten daar" maar met zelfstandige naamwoorden, namen, grammatica... En dat dat echt bijna niet meer te negeren valt. (En deed me ook afvragen: in hoeverre is de dood van een dier wel snel en pijnloos? Horen ze niet de noodkreten van hun soortgenoten in het slachthuis? Ook al horen mensen die kreten niet? )

De speech van Esther Ouwehand staat trouwens op Youtube :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 01:21

O die ga ik morgen kijken!

Ben er wel heel benieuwd naar. Ben de laatste tijd nogal gek met safarireizen en daar leer je ook zoveel van.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 09:13

poes schreef:
O die ga ik morgen kijken!

Ben er wel heel benieuwd naar. Ben de laatste tijd nogal gek met safarireizen en daar leer je ook zoveel van.

Dit is niet de lezing over dierentaal, die is helaas neit opgenomen. Maar over Eva Meijer is online wel veel te vinden. :)

Omg ik heb net en cracker op met een beetje appelstroop en een plakje Violife <3 <3 Heeerlijk!

Irene793
Berichten: 268
Geregistreerd: 04-08-17

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 19:32

Die Violife is lekker! Heb je de crème kaas (of witte kaas/smeerkaas) ook al geprobeerd? Mmmm.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 21:54

Die creme wil ik nog een keer proberen ja :~ Lijkt me super lekker.

Trouwens, lieve Vlamingen in dit topic, wisten jullie dat er ook een partij voor de dieren in België is tegenwoordig? Ik heb kort met de oprichtster gesproken en ze zijn echt super tof *\o/* https://www.dieranimal.be/nl/

deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 22:54

Irene793 schreef:
Die Violife is lekker! Heb je de crème kaas (of witte kaas/smeerkaas) ook al geprobeerd? Mmmm.

Oh god nee, ik vind die Violife echt heel vies -O-. Vandaag de Willemsburger (zoiets?) voorzichtig geprobeerd op een Italiaanse bol met komkommer en tomaat. Dat was te doen maar echt heel lekker vind ik het niet :+. Best jammer want ik mis kaas best wel. Dat is het enige dat ik mis, voor de rest echt helemaal niks :D.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 22:54

Paralian schreef:
Iemand een idee voor een leuk vegan restaurant in Amsterdam? Geen ingewikkelde gerechten en de junkfood bar ben ik al te vaak geweest _O-


Bon boon is een nieuwe vegan restaurant
https://www.facebook.com/bonboonamsterdam/

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 23:02

Heeft iemand tips voor mij?

Ik vind t heel lastig om geen vlees te eten. Want ik koop t wel voor mijn vriend. Dus ik hou dan alsnog de vleesindustrie in stand.

Hij eet wel regelmatig vegatarisch mee. Maar hij wilt nog niet helemaal over. Waardoor ik extra lastig vind om zelf geen vlees te eten.

Zo vind ik kipsate bakjes erg lekker. Misschien maar de vegatarisch kipstukjes met saté proberen.

Ook ben ik dubbel geld kwijt omdat ik zowel vlees als vegatarisch koopt, al gaat natuurlijk gedeelte de vriezer in..

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 23:11

De mora veggie sate is heel goed te doen :j
De enige reden dat mijn vriend altijd weet dat die het is
Is omdat we vroeger normaal altijd de pittige hadden als we Kant en klare sate hadden

J0anieke

Berichten: 4878
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 23:15

Lastig plutolover!
Ik ben zo overstag gegaan dat ik nu, als iets meer dan een jaar vegetariër, echt géén vlees meer wil eten. Ik walg van het idee dat ik een dood dier zou eten... :=

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 23:39

Sonja_vR schreef:
De mora veggie sate is heel goed te doen :j
De enige reden dat mijn vriend altijd weet dat die het is
Is omdat we vroeger normaal altijd de pittige hadden als we Kant en klare sate hadden


Hmm die ben ik nog niet tegen gekomen. Ga morgen eens dubbel kijken of die er echt niet ligt. Gewoon ik vriesvak toch ?

deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 23:51

plutolover schreef:
Heeft iemand tips voor mij?

Ik vind t heel lastig om geen vlees te eten. Want ik koop t wel voor mijn vriend. Dus ik hou dan alsnog de vleesindustrie in stand.

Hij eet wel regelmatig vegatarisch mee. Maar hij wilt nog niet helemaal over. Waardoor ik extra lastig vind om zelf geen vlees te eten.

Zo vind ik kipsate bakjes erg lekker. Misschien maar de vegatarisch kipstukjes met saté proberen.

Ook ben ik dubbel geld kwijt omdat ik zowel vlees als vegatarisch koopt, al gaat natuurlijk gedeelte de vriezer in..

Is het geen optie om het hem zelf te laten kopen of is dit gewoon een raar idee? (Ik weet niet helemaal hoe relaties werken als je samenwoont ja dus als dit een raar idee is, dont shoot me:')).
En als je gewoon 500 gram koopt dan is het toch niet per se duurder? Je kan het verdelen in porties en dan invriezen. Elke keer als je dan kip of zo nodig hebt, kan je een los zakje pakken en dan gebruiken. Dan hoed je niet telkens in de winkel alleen maar 100 gram te halen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 23:54

Ja hoor zo gaat het hier ook. Ik ben gekke henkie niet, vlees kopen doet ie maar lekker zelf, toedeloe

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 00:02

plutolover schreef:
Sonja_vR schreef:
De mora veggie sate is heel goed te doen :j
De enige reden dat mijn vriend altijd weet dat die het is
Is omdat we vroeger normaal altijd de pittige hadden als we Kant en klare sate hadden


Hmm die ben ik nog niet tegen gekomen. Ga morgen eens dubbel kijken of die er echt niet ligt. Gewoon ik vriesvak toch ?

Yes , vriesvak, gewoon bij de Andere mora bakjes

Andere makkelijke vervanging
Als je bijvoorbeeld iets als even kipschnitzel zou eten, de neppert van de jumbo is even Hele goed gelukte

Weet niet wat voor gerechten Jullie normaal gesproken eten?
Maar er Zijn best wat vervangers waarmee Je errug goed in de buurt komt