Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 14:45

*\%/* *\%/* Volgende week weer 1 euro Vivera actie bij Coop! *\%/* *\%/*

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 15:17

Wat houd jij dat toch altijd fantastisch voor ons bij :D _/-\o_

Ik heb hier trouwens wat pompoenen liggen die collectief zijn gaan schimmelen, dus moet wat gaan inmaken. Mocht er nog iemand goede ideeën hebben voor pompoenspreads voor op brood, dan hou ik me aanbevolen!

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 16:26

En soep? Dan de vriezer in.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 16:32

mar_fay schreef:
Wat houd jij dat toch altijd fantastisch voor ons bij :D _/-\o_

Ik niet hoor, dat hoor ik gewoon via Facebook ofzo _O-

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 16:50

Caily schreef:
En soep? Dan de vriezer in.


Soep sowieso, maar dan om meteen op te eten. Met deze griep vind ik dat bovendien ook heel erg lekker, lekker pittig en dan kan ik tenminste weer eventjes ademhalen :+
Maar onze vriezer (groot genoeg voor een koe, exuse my language) zit echt ramvol. Dus de keuze gaat eerder uit naar invriezen van kleine potjes pasta (minder water) en/of het wecken hiervan.

En Margrathea, dat zal, maar ik vind het altijd chill als je het hier deelt. Want ik mis die dingen via fb compleet. Dus toch bedankt!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 16:54

Geen probleem *\%/* ik help graag.

Soep maken en geven aan de buren?
Wat ook wel helpt is het gewoon in stukjes snijden, schimmel eraf natuurlijk, en dan in de koelkast leggen. Dan kan het weer eventjes mee.

Pompoenbrownies van de groene meisjes zijn ook yum :)

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 17:26

Pompoenbrownies is nog wel een idee!
Ik wil juist echt wat spreads oid voor voorlopig, want ik vind dat best een kostenpotje en ik vind ze ook bij lange na niet altijd even lekker uit de winkel.
Het gaat echt om 5 grote (drie keer winkelformaat zeg maar) flespompoenen. Dat is onze koelkast ook niet machtig :P

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 17:46

Ik hoop dat ik even binnen mag komen vallen. Ik eet niet vegetarisch of veganistisch maar eet sinds kort melkvrij bij wijze van experiment of ik mij daardoor beter ga voelen. Omdat vegan vervangers natuurlijk altijd melkvrij zijn heb ik hier in het topic al veel tips opgedaan, erg fijn.

Maar nu heb ik even een vraagje en ik kan het antwoord zo snel niet vinden, dus hopelijk zitten hier mensen die het weten. Ik heb een pak amandelmelk gekocht van alpro fresh (dus uit de koeling) de gezoete variant. Maar ik kan niet vinden of ik deze kan verhitten. Ik wilde proberen om met suiker en custard hier vanillesaus van te maken zoals ik dat normaal met melk zou doen. Kan het product hier tegen? Of is deze variant niet geschikt?

Veel recepten nemen soja in de plaats van melk helaas blijk ik dat in grotere hoeveelheden sowieso niet te verdragen, dus die als melkvervanger is geen optie.

Mocht iemand mij kunnen helpen, heel graag. Heb van de week rijst/kokosmelk in mijn koffie geprobeerd maar dat vond ik op zijn zachts gezegd geen succes. Dus dat wil ik nu ook hiermee gaan proberen of dat beter te doen is :D

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:19

Ik verwarm alles altijd gewoon :+
Als het gaat schiften is het dus niet goed.
Het product wat jij noemt, ging bij mij gewoon goed :)

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:26

liespower94 schreef:
Ik verwarm alles altijd gewoon :+
Als het gaat schiften is het dus niet goed.
Het product wat jij noemt, ging bij mij gewoon goed :)


Tnx, dat klinkt hoopgevend! T is echt even zoeken nu hoe en wat :) Kan me voorstellen dat dat voor mensen die echt vegan eten helemaal lastig is! Maar die site die ik hier tegen kwam van gewoonvegan is het geloof ik is wel echt handig!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:27

Laatst had ik per ongeluk amandelmelk verwarmd op de hoogste stand van de magnetron ipv medium := dus toen was het gaan koken. Het heeft niet geschift of iets dergelijks dus dat ging goed :D

Naturel amandelmelk vind ik echt mega lekker in de koffie :)

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:42

Magrathea schreef:
Laatst had ik per ongeluk amandelmelk verwarmd op de hoogste stand van de magnetron ipv medium := dus toen was het gaan koken. Het heeft niet geschift of iets dergelijks dus dat ging goed :D

Naturel amandelmelk vind ik echt mega lekker in de koffie :)


Klinkt goed! Vraag me alleen af of het nog verschil maakt of het een koelproduct of een houdbaar product is? En dat hier suiker enzo bij inzit? T is allemaal nog nieuw voor me haha. Maar het vraagt als ik dit hoor om dingen uitproberen :D

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:59

Geen idee :=
Bij twijfel kun je een beetje los verwarmen en kijken wat er gebeurt. Sowieso vind ik de gezoete ook lekker om los te drinken dus als het niet werkt is er geen man overboord :)

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 19:26

Voor zover ik weet zijn alle plantaardige melkvervangers prima te verwarmen :j (Ook allemaal geschikt om op te schuimen voor in je koffie etc.)

J0anieke

Berichten: 4879
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 19:32

Ik heb elke dag soya melk (uit het versschap) in mijn havermoutpap. Gaat prima, 750 W in de magnetron voor 2 minuten. Ik vind dat ook lekkerder dan met normale melk..

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-18 19:33

Kan prima, ik maak er vaak chocomel mee :9 Heerlijk!

En jeej, coop vivera actie *\%/* Ik heb toevallig weer veel ruimte in de vriezer

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 20:18

Wat fijn al die reacties van mensen met ervaring, bedankt! :D

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:35

Er staat hier een grote pot snert op het aanrecht van het recept dat ik eerst postte. Ik ben benieuwd :D

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:19

8nnemiek schreef:
Kan prima, ik maak er vaak chocomel mee :9 Heerlijk!

En jeej, coop vivera actie *\%/* Ik heb toevallig weer veel ruimte in de vriezer


Zou ook net zeggen: net nog warme chocomelk mee gemaakt, ging prima :j . En vanmorgen havermout. Was verse gezoete amandelmelk.

Soyamelk geeft super goede melkschuim, zulke mooie heb ik met gewone melk nooit weten te maken.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 08:05

Welke sojamelk gebruik je? Ik heb het met Alpro melk geprobeerd, maar echt veel stevige schuim kreeg ik niet, niet genoeg voor cappuchino iig.

Gisteren bij een evenement in Duitsland stond een veggie kraampje met burgers, pasta en soep. Hartstikke leuk :D
Alleen jammer dat de linzensoep koud was en aangebrand smaakte := En 15 euro voor een burger en 150ml slechte soep was wel érg veel :=
De burger was wel lekker :Y) Maar ik vond het erg jammer dat vegetarisch eten op die manier geen goede naam krijgt, door een paar jonge meiden die niet kunnen koken :=

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 09:10

Magrathea schreef:
*\%/* *\%/* Volgende week weer 1 euro Vivera actie bij Coop! *\%/* *\%/*



Hoi ik kom even binnenvallen in dit topic als dat mag :) Ik ben in principe vegetariër maar ik koop ook geen ei/melk. Soms eet ik (nog) wel iets waar dat in zit dus nog geen vegan. Ik wil daar wel heen op een gegeven moment!

Nu over de vivera: ik hoorde dat deze ergens dit jaar allemaal vegan worden? Weet iemand daar meer van? Ik vroeg mij af of de kaasburgers en andere vegas met kaas dan weg zouden gaan of dat ze met vegan-kaas vervangen worden.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 09:33

8nnemiek schreef:
Welke sojamelk gebruik je? Ik heb het met Alpro melk geprobeerd, maar echt veel stevige schuim kreeg ik niet, niet genoeg voor cappuchino iig.


Zelfgemaakte melk meestal, maar die van de Lidl doet het ook prima. Ik schuim het op in de opschuimer van de nespresso machine.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 10:30

Om nog even terug te komen op de discussie van eerder. Ik denk dat je altijd een stap vooruit doet als je vegetariër bent t.o.v. Vlees eten. Het scheelt in elk geval een hoop plofkippen en vleesvarkens hun leven. Daarnaast pak je als vegetariër toch sneller een vleesvervanger waar niet altijd zuivel of ei in zit. Als normale ‘huis-tuin-keuken’ vegetariër vervang je over het algemeen je vleesproducten niet 1 op 1 met zuivel en ei. En vergeet niet dat de vleeseter over het algemeen naast vlees ook nog eens een hoop zuivel en ei nuttigt.

Het kwam eerder over alsof het niet veel beter is om vegetariër te zijn ten opzichte van vlees te blijven eten maar daar ben ik het absoluut niet mee eens.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 11:05

Ik zou graag vegan willen kunnen leven. Maar dan moet ik echt veel gaan puzzelen. Ik ga graag ergens wat eten, met vriendinnen samen eten etc. Dat wordt wel steeds lastiger. Maar ik wil wel toen naar 4 vegan-dagen per week. :j

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 11:23

Zonder kaas etc zou ik het wel heel erg moeilijk gaan vinden om betaalbaar aan mijn calorieën te komen. En ik vind het ook fijn dat je gewoon overal kan eten. Maar ik zou liever willen dat er nog iets gedaan werd aan die zuivelindustrie. Kaas en melk mogen best meer een luxeproduct worden.