Saskia mag ik dat recept van jouw citroen yoghurt appeltaart?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ir111 schreef:Hallo, ik kom even binnenvallen. In het eerste topic heb ik wel eens wat gepost maar daarna eigenlijk niet meer. Ik bak nog steeds wel regelmatig.
Nu ben ik onlangs op vakantie geweest en heb daar een kooklesje gehad bij wat mensen thuis. Heb onder andere twee soorten gebak gemaakt. Nu ben ik het recept aan het omzetten naar Nederlands maar ik loop vast op de volgende twee ingrediënten:
1. bicarbonaat soda
2. bisodium fosfaaat / sodiumhydrogen carbonate
Nummer 1 is baking soda (of gewoon bakpoeder. Zover ben ik.
Nummer 2 kom ik niet helemaal uit. Het bestaat (want het staat op internet): http://bakerpedia.com/disodium_phosphate/ . Maar wat zou het zijn? Gewoon baking powder misschien?
Weten jullie wat het is?
edit: o ja, de verhouding in recept is ongeveer 1 op 2, dus 1 deel bakpoeder op 2 delen ???
Dispar_Vulgo schreef:Ik heb gister heel eenvoudig een pakje Wolkencake gemaakt (van dr oekter), maar het was echt verrassend lekker!!
[ Afbeelding ]
Gewoon een simpele cake (oke in een ronde vorm), maar met slagroom in plaats van boter!
De cake wordt heel luchtig en minder vet en machtig
SpikkelFire schreef:Ir111 schreef:Nu ben ik onlangs op vakantie geweest en heb daar een kooklesje gehad bij wat mensen thuis. Heb onder andere twee soorten gebak gemaakt. Nu ben ik het recept aan het omzetten naar Nederlands maar ik loop vast op de volgende twee ingrediënten:
1. bicarbonaat soda
2. bisodium fosfaaat / sodiumhydrogen carbonate
Nummer 1 is baking soda (of gewoon bakpoeder. Zover ben ik.
Nummer 2 kom ik niet helemaal uit. Het bestaat (want het staat op internet): http://bakerpedia.com/disodium_phosphate/ . Maar wat zou het zijn? Gewoon baking powder misschien?
Weten jullie wat het is?
edit: o ja, de verhouding in recept is ongeveer 1 op 2, dus 1 deel bakpoeder op 2 delen ???
Ik denk dat het tweede baksoda is, een raar goedje wat je moet halen bij speciaalzaken.
Dispar_Vulgo schreef:Ik heb gister heel eenvoudig een pakje Wolkencake gemaakt (van dr oekter), maar het was echt verrassend lekker!!
[ Afbeelding ]
Gewoon een simpele cake (oke in een ronde vorm), maar met slagroom in plaats van boter!
De cake wordt heel luchtig en minder vet en machtig
KarinW86 schreef:Ziet er goed uit zeg!
Stond het recept van het pizzadeeg hier ook al?