Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 16:19

Stille meelezer meld zich :)
Saskia mag ik dat recept van jouw citroen yoghurt appeltaart?

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 18:07

Die is lekker!!!
Ook daar weet ik de site niet meer van, maar tik hem thuis wel even over.

marrianne

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:32

Even sinds lange tijd weer even inbreken hoor, ik zag allemaal heerlijke taarten en dergelijke langskomen.
de maltesercake is er voor mij ook nog even iets dat ik graag zou willen maken.

@_Mara_ ik heb volgens jouw recept het bananenbrood gemaakt. ik heb er zelf nog een beetje vanille essence doorheen gedaan en stukjes pure chocolade. Echt heel erg lekker!!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:32

Er worden weer flink recepten uitgewisseld volgens mij.

Hier staan eenvoudige vanille cupcakes in de oven om morgen op de manege te tracteren
(Had recept voor 18 een klein beetje verminderd, er staan er nu 12 in de oven, maar volgens mij kan ik er nog wel 12 van bakken)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:22

Ik heb het toffeerecept (zie een paar blz terug) nu dubbelgemaakt en de pistache verwisseld met walnoten. 'k Heb net even teveel olie gebruikt (om te kunnen lossen), volgende keer neem ik geen olie, maar wel bakpapier. De toffe blijft zo langer vochtiger, moet niet. Maar smaakt wel.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:44

Ik ben weer aan het bakken. Voor vrijdag een opdrachtje. Angry birds cake pops. Van de week niet meer zoveel tijd, dus nu maar alvast een begin maken. :)
Laatst bijgewerkt door Fee_ op 03-09-13 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:16

Ben benieuwd naar het resultaat :D

Dispar_Vulgo schreef:
Dat baby-taartje is leuk!!
Wat heb je onder de muisjes gedaan?

Daar zit bisquit onder met als vulling banketbakkersroom en afgesmeerd met botercreme.
Ze vonden hem heerlijk :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:27

Oh en iemand vroeg het recept van de Malteser Cake.

100 gram boter, 100 gram biscuit, 100 gram pure chocolade, 100 gram melk chocolade en drie eetlepels stroop.

- Chocolade, boter en stroop laat je au bain marie smelten. Alles goed doorroeren.
- Als alles goed gesmolten is, van het vuur halen en de biscuitjes (in stukjes gebroken) er doorheen mengen. Zorg dat alles goed bedekt is met de chocolade.
- Dan voeg je het grootste gedeelte van de Maltesers toe. Maar let op! Je moet deze er heel snel doorheen roeren, anders smelt het laagje chocolade van de Maltesers al. Tip! Zet ze in de koelkast, zodat je ze er koud doorheen doet.
- Wanneer je alles hebt gemengd doe je het mengsel in een klein ovenschaal of bakblik bedekt met plastic folie. Alles goed aandrukken met een spatel of iets dergelijks.
- Als laatste duw je de laatste Maltesers in de bovenkant.
- Zet het een paar uur (bij mij was het pas na een nacht echt goed hard) in de koelkast en dan is het klaar om lekker opgegeten te worden! :D

Zo simpel, maar erg lekker! Snij het wel in kleine stukjes want het is erg machtig.
Je kan de biscuit ook vervangen voor bijvoorbeeld Bastogne. En er kan eventueel ook nog honing aan toegevoegd worden.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:17

Hallo, ik kom even binnenvallen. In het eerste topic heb ik wel eens wat gepost maar daarna eigenlijk niet meer. Ik bak nog steeds wel regelmatig.

Nu ben ik onlangs op vakantie geweest en heb daar een kooklesje gehad bij wat mensen thuis. Heb onder andere twee soorten gebak gemaakt. Nu ben ik het recept aan het omzetten naar Nederlands maar ik loop vast op de volgende twee ingrediënten:

1. bicarbonaat soda
2. bisodium fosfaaat / sodiumhydrogen carbonate

Nummer 1 is baking soda (of gewoon bakpoeder. Zover ben ik. :D

Nummer 2 kom ik niet helemaal uit. Het bestaat (want het staat op internet :P ): http://bakerpedia.com/disodium_phosphate/ . Maar wat zou het zijn? Gewoon baking powder misschien?

Weten jullie wat het is?

edit: o ja, de verhouding in recept is ongeveer 1 op 2, dus 1 deel bakpoeder op 2 delen ???

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 18:45

Ik ben nu bezig met een Home Made Pizza, normaal zijn de pizza's hier gewoon met Croissant deeg..
Wat ik dus niet te pruimen vind.. Dus ik heb net zo'n 2 uur geleden de pizzadeeg (brood) gemaakt.
Dus ik kan zo beginnen met het uitrollen en vullen en in de oven gooien... :9

Afbeelding
Voor dat ie voor 2uur ging rijzen. :)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:09

Ir111 schreef:
Hallo, ik kom even binnenvallen. In het eerste topic heb ik wel eens wat gepost maar daarna eigenlijk niet meer. Ik bak nog steeds wel regelmatig.

Nu ben ik onlangs op vakantie geweest en heb daar een kooklesje gehad bij wat mensen thuis. Heb onder andere twee soorten gebak gemaakt. Nu ben ik het recept aan het omzetten naar Nederlands maar ik loop vast op de volgende twee ingrediënten:

1. bicarbonaat soda

Nummer 2 kom ik niet helemaal uit. Het bestaat (want het staat op internet :P ): http://bakerpedia.com/disodium_phosphate/ . Maar wat zou het zijn? Gewoon baking powder misschien?

Weten jullie wat het is?

edit: o ja, de verhouding in recept is ongeveer 1 op 2, dus 1 deel bakpoeder op 2 delen ???

Ik denk dat het tweede baksoda is, een raar goedje wat je moet halen bij speciaalzaken.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:56

Gisteren gekocht waar ik al langer over kauwde: een suikerthermometer. Handig voor toffee-productie en fudge..........
Volgende week tijd maken om e.e.a. te gaan maken.

ikkuhh90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:11

Ik bak ook graag.
Heeft iemand een lekker recept van een chocoladetaart? Deze wil ik al heel lang gaan maken, maar op internet staan zo veel recepten, dat ik dan ook niet meer weet waar ik moet beginnen.
Het liefst heb ik een recept dat iemand al eens heeft gemaakt en waar die erg tevreden over is :)

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:06

Ik heb gister heel eenvoudig een pakje Wolkencake gemaakt (van dr oekter), maar het was echt verrassend lekker!!
Afbeelding

Gewoon een simpele cake (oke in een ronde vorm), maar met slagroom in plaats van boter!

De cake wordt heel luchtig en minder vet en machtig :Y)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:33

Dispar_Vulgo schreef:
Ik heb gister heel eenvoudig een pakje Wolkencake gemaakt (van dr oekter), maar het was echt verrassend lekker!!
[ Afbeelding ]

Gewoon een simpele cake (oke in een ronde vorm), maar met slagroom in plaats van boter!

jaa die maak ik ook vaak hier. valt veel in de smaak.
ik wil meer de vruchten/fruit kant op. maar dat word hier niet gewaardeerd :')

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:53

SpikkelFire schreef:
Ir111 schreef:

1. bicarbonaat soda

Weten jullie wat het is?

Ik denk dat het tweede baksoda is, een raar goedje wat je moet halen bij speciaalzaken.

Is baksoda wat anders dan baking soda? Want anders weet ik niet wat nr 1 is, als nr 2 bak(ing) soda is. :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 23:56

baking soda is zuiveringszout en geen bakpoeder, bakpoeder is een combi van zuiveringszout en iets van citroenzuur of wijnsteen en eventueel iets als maizena om klonteren tegen te gaan.

de tweede kom ik in vertaling ook als bakingsoda tegen , als ik hem dan in wikipedia tegenkom , is het gewoon hetzelfde spul...
als ik het recept zou maken zou ik dus gewoon de boel bij elkaar tellen en gewoon zuiveringszout/baksoda gebruiken

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 08:38

Is het tweede niet biocarbonaat ofzo? Het eerste is idd baksoda :j

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:27

Pffff, geef mij maar -10 *C... Geen weer om met chocolade te werken.. Wat een ramp!
Ik heb tot 15.00 uur om alles klaar te krijgen. Maar wat een pokkewerk is het toch eigenlijk ook. Rood en wit (Angry Birds) loopt constant in elkaar over. -O-

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:47

Dispar_Vulgo schreef:
[ Afbeelding ]

Welke maat springvorm heb je gebruikt? Ik wil namelijk van het weekend de lemon-variant maken en twijfel over 24 cm of 26 cm, verpakking zegt 26, maar dat lijkt me wel heel groot. En ja ik weet het, normaal maak ik ook mn beslag zelf, maar zag deze staan en wil het toch echt eens proberen :)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:51

Ik heb er toen een in 24 cm gemaakt FuGeLiCu. (Heb geen 26)

Wordt ie alleen wat hoger.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:55

Dit is de pizza geworden van gisteren..
Het was de 2e deel, voor de Salami pizza hadden we nog een pizza met mozzarella, Rauwe ham & Courgette.
En als laatste hadden we nog een plaat pizza met tonijn, paprika, Kaas & kappertjes. :9

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:58

Ziet er goed uit zeg!
Stond het recept van het pizzadeeg hier ook al?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 19:26

KarinW86 schreef:
Ziet er goed uit zeg!
Stond het recept van het pizzadeeg hier ook al?

Nee, maar zal hem is opzoeken..

*Zoekt op*

Deze link heb ik gebruikt voor de pizza(s).
En toen heb ik de dikke bodem gebruikt, en een dubbele recept gebruikt.
Ook omdat we met z'n 3'en waren.
Maar we hadden gisteren totaal 3 pizza's gemaakt, en dat was nog redelijk veel!

(Deeg was bij mij wel errrug plakkerig, zelfs met extra bloem der bij)

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 19:44

Ik meld me ;D
Ik bak zeker wel een paar keer in de maand, vooral cupcakes en taarten. Ik kan het nog niet echt goed maar oefening baart kunst! Nu ik dit topic heb gevonden zal ik zeker recepten gaan uitproberen! Hebben jullie wel eens candy bark gemaakt? Is niet echt bakken maar wel overheerlijk.. Zoek maar eens op op google :)