Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:39

helaas geen coop in de buurt

heb nu wel bij de vomar vegatarische kroketten gekocht.

wie weet lekkere vega(n) wraps?

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:39

Ohhh echt?! Perfect!

Moet je die bestellen of?

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 14:39

Vanmorgen bij de Coop geweest en waar ze normaal niets of bijna niets hebben nu keuze uit alles :wow: , dus 10 pakjes meegenomen en ga het later deze week nog eens proberen. Aangezien we niet zo heel vaak vleesvervangers eten kan ik dan weer een flinke tijd vooruit.

Bij AH ook wel wat gehaald maar die aanbiedingen zijnveel minder. En lekker hypocriet van AH, vega spul 25% korting want het is de week van het vega eten maar de plofkip 1 plus 1 gratis... 8)7 Zelfde met de frikandelbroodjes en saucijzenbroodjes.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 15:32

mmmdan is er nog hoop dat mijn coop ook meer dan het normale assortiment heeft
keek online en bij mijn vaste coop is het assortiment tegenwoordig vrij krap

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 15:41

Ik heb de taart besteld bij de hema. Nu al zin in, haha. En 4,50 is niks.

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:30

Van de vegetarische slager heb ik wel eens frikandel broodjes gehad. Ik mis frikandel ook zo erg.. Beckers heeft nu vega frikandel misschien kan je daarmee zelf wat in elkaar flansen, maar ik vond het niet lekker.

Ik maak tegenwoordig wel eens wraps met de AH gemarineerde filet als van kip. Vet lekker met honing mosterd saus en ijsbergsla. Kan ook met plakjes vega kip filet.

deksel

Berichten: 3785
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:48

Jets schreef:
Van de vegetarische slager heb ik wel eens frikandel broodjes gehad. Ik mis frikandel ook zo erg.. Beckers heeft nu vega frikandel misschien kan je daarmee zelf wat in elkaar flansen, maar ik vond het niet lekker.

Die zijn helaas niet vegan :( (en die vind ik niet lekker hahaa).

Wat betreft de wraps, dit is hoe ik het altijd eet:
Van avocado lekker guacamole maken en op je wrap doen. Salsa saus / taco saus erop (of zelf maken maar dat vind ik teveel werk).
Mais / bonen / tomaat / ui / whatever u like er op doen (gekookt en zo). En komkommer en ijsbergsla. En wat chippies gekraakt er over heen doen en dan eten. Vooral lekker een dikke laag guacamole doen :D.

Nyaleti

Berichten: 6172
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:01

Binnenkort ook maar eens inslaan bij de Coop, stom dat alleen die winkel vega in de aanbieding heeft. Had deze week meerdere winkels verwacht :=
Heeft iemand tips wat lekker is voor op brood? At eerst vaak servelaat of boterhamworst maar nu dus geen vlees meer dus het is nu veel eiersalade en (room)kaas. Aangezien mijn idee van "beter zijn voor de dieren" zo wel wegvalt (want ik eet best veel brood) wil ik minder melk/ei/kaas. Die vega boterhamworst ga ik proberen, heb iets van sandwichspread gehaald en zoet hou ik niet van. Zie vaak iets van hummus voorbij komen maar dat lijkt me echt droog op een broodje?

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:04

Kijk ook eens naar groentespreads, heel lekker! En er bestaat vegan (room)kaas en vegan boterham'vlees'

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:05

ik varieer met
Violife plakjes kaas
Vegan prepare/kip curry/mango linzen salade/ preisalada
Vegan spreads van aoste (4 soorten dacht ik)
Pindakaas
Speculoospasta
Faux gras met confituur ( kan dat die vega is moet eens kijken)
Hummus liefst met een smaakje pompoen of massala
Avocado en beetje kerstomaatjes en peper en zout

Nog heel af en toe heb ik smeerkaas of eiersalade of brie, maar dat is vooral buitenshuis.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:10

casperzazoe schreef:
Binnenkort ook maar eens inslaan bij de Coop, stom dat alleen die winkel vega in de aanbieding heeft. Had deze week meerdere winkels verwacht :=

Nee niet! AH ook heel veel. Vooral broodbeleg (Kips, hummus, vegetarische slager)

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:15

plutolover schreef:
wie weet lekkere vega(n) wraps?

Bij Lidl maar ook van knor hebben ze van die kant en klare zakken met verschillende bonen en saus. Lekker simpel op een wrap :) (of evt zelf aanvullen met bv paprika, tomaat etc.)

En qua broodbeleg, ik eet graag “kaas” van het merk Kees (lactose arm), pittige houmous, pindakaas, chocopasta met banaan (even in de magnetron zodat de chocolade smelt), rauwkostsalade, groentespread.
Vleesvervangers die ik lekker vind voor op brood nog niet echt gevonden, al vind ik vegan filet american nog wel te doen.

Nyaleti

Berichten: 6172
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:28

Magrathea schreef:
casperzazoe schreef:
Binnenkort ook maar eens inslaan bij de Coop, stom dat alleen die winkel vega in de aanbieding heeft. Had deze week meerdere winkels verwacht :=

Nee niet! AH ook heel veel. Vooral broodbeleg (Kips, hummus, vegetarische slager)


AH hier heeft helaas geen korting, en eigenlijk ook geen uitgebreid assortiment dus had er anders nog niet veel aan.
Al die dingen die hier boven genoemd worden, hebben ze in mijn dorp dus gewoon niet :') zal eens in de stad bij de Appie gaan kijken op m'n gemakje, misschien kom ik dan wat lekkers tegen :) die (verse) groentespreads lijken me erg lekker!

J0anieke

Berichten: 4882
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:39

Ontzettend veel winkels hebben vega nu in de aanbieding.. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

J0anieke

Berichten: 4882
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:44

Laat mijn vorige bericht maar zitten, hier in de jumbo ook geen aanbieding :(

lies_sparkle

Berichten: 6128
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:47

casperzazoe schreef:
Binnenkort ook maar eens inslaan bij de Coop, stom dat alleen die winkel vega in de aanbieding heeft. Had deze week meerdere winkels verwacht :=
Heeft iemand tips wat lekker is voor op brood? At eerst vaak servelaat of boterhamworst maar nu dus geen vlees meer dus het is nu veel eiersalade en (room)kaas. Aangezien mijn idee van "beter zijn voor de dieren" zo wel wegvalt (want ik eet best veel brood) wil ik minder melk/ei/kaas. Die vega boterhamworst ga ik proberen, heb iets van sandwichspread gehaald en zoet hou ik niet van. Zie vaak iets van hummus voorbij komen maar dat lijkt me echt droog op een broodje?



Quorn heeft vegan peperoni, kipfilet en allerlei lekkers!

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 01:18

J0anieke schreef:
Laat mijn vorige bericht maar zitten, hier in de jumbo ook geen aanbieding :(


Is pas vanaf woensdag (vandaag) :)

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 08:43

Heeft iemand hier ervaring met canneloni maken?
Ik heb binnenkort een etentje, en daarvoor wil ik dit als hoofdgerecht maken. Liefst met lasagnebladen, spinazie en ricotta, maar er moet ook niet iets spannenders door. Ik heb dit nooit genaakt, en op internet zie ik enkel recepten waarbij ze in een ovenschaal de oven ij moeten, badend in de saus. Nu wil ik graag een aantal mooie bordjes opmaken en zou ik se liever direct op het bord leggen en daar wat saus bij doen. Is dat mogelijk met canneloni? En iemand een recept?

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 09:36

Ik houd van Coop. 33,36 korting. En een volle vriezer.
*\o/*
Afbeelding


Afbeelding

lies_sparkle

Berichten: 6128
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:00

Wipher schreef:
Heeft iemand hier ervaring met canneloni maken?
Ik heb binnenkort een etentje, en daarvoor wil ik dit als hoofdgerecht maken. Liefst met lasagnebladen, spinazie en ricotta, maar er moet ook niet iets spannenders door. Ik heb dit nooit genaakt, en op internet zie ik enkel recepten waarbij ze in een ovenschaal de oven ij moeten, badend in de saus. Nu wil ik graag een aantal mooie bordjes opmaken en zou ik se liever direct op het bord leggen en daar wat saus bij doen. Is dat mogelijk met canneloni? En iemand een recept?


Jahoor, kan prima. Wel even iets erop doen in de ovenschaal want anders brandt het aan.
Ik doe altijd gewoon lekkere dingen in de lasagnebladen, oven in met sojaroom en daarna kun je ze op het bord doen met het gewenste sausje :)

pien_2010

Berichten: 43346
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:32

Vandaag ga ik eigengemaakte wraps maken van boekweit meel. Ik laat weten hoe het beviel.
Morgen krijgen we 6 eters vanwege verjaardag manlief. Dus daar heb ik wel even op zitten puzzelen want het wordt borrel- eten gecombineerd.
Dus morgen heb ik een keuken dag en dan doen we het als volgt, niet al te moeilijk moet het worden.
. mensen ontvangen we met aperitief en nootjes en 1 worstje gekocht want er zijn van de 8 maar 1 vegetarisch persoon → ben ik, maar dat is het dan ook aan vlees.
. ik ga twee pizza´s maken van allerlei groente die we dan in 8 stukjes kunnen delen, daarbij de veganistische quiche. Waarschijnlijk maak ik op de pizza´s de gerookte zalm op, voor de liefhebbers.
. dan hebben we stokbrood met kaasplankje met allerlei soorten kaasjes → het is wel Frankrijk hé
. als toetje maak ik een veganistische chocolade cake van de 85 procent chocolade→ cholesterol verlagend en een veganistische pruimen taart van de pruimen die we nog in de vriezer hebben van vorig jaar. We hadden er zoveel, dat ik nogal wat in zakjes heb gedaan in de vriezer. Voor de liefhebber geef ik een bus slagroom erbij die ze dan zelf kunnen spuiten → niet veganistisch dus.

Ik denk dat ik het zo voor iedereen goed doe. Mensen die ongelukkig zijn zonder vlees, heb ik toch een klein stukje. Mijn vriendin en ik die cholesterol verlagend moeten eten komen vol aan ons trek want alles is biologisch en cholesterol vriendelijk en het valt door de zalm stukjes op de pizza niet echt op dat het eigenlijk allemaal behoorlijk verantwoord is :Y) }> .

Volgende week ga ik de recepten van Mayfar eens echt goed bestuderen of daar nog iets leuks bij zit voor mij.

Ik merk nu na al die maanden dat ik de weg begin te vinden in de winkels als het gaat om de vegetarische en veganistische schappen. Het aantrekkelijke voor mij aan het veganisme is dat het vaak verzadigde vetten arm is of afwezig zelfs. Dus ik doe dat niet uit principe en de eitjes van de kippen van Celine worden hier gewoon gegeten, want heb ik echt totaal geen moeite mee.
Ook merk ik dat de nieuwe manier van koken, meer en meer deel van mij gaat uitmaken. Dat vind ik leuk en goed. Als nu ook nog mijn cholesterol nog meer omlaag ga, zou wel heel erg tof zijn, ik val nu net buiten de norm. Ik denk dat ik van mijn familie nu al het laagste zit van iedereen. Maar ik zou graag mijn natuurlijke medicatie in de toekomst er weer af gaan halen. Maar dat zal waarschijnlijk wel te hoog gegrepen zijn.

Ik geniet van jullie plezier met al die boodschappen. Ik vind het erg grappig dat de vervangers vleesnamen hebben zoals kipburgers enz. :=

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:27

Leuk menu hoor pien! Lekker :j in Gent zit nu een kaasrestaurant waar je verschillende kaasplanken, fondue, raclette en cremeux uit de oven kan eten. Zoooo lekker. Ik eet veel minder kaas steeds maar hier gaan we af en toe nog heen.

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:37

Klinkt goed Pien :)
En dat van jou ook, Poes. Ik ben dol op kaas, waar zit dat restaurant? :D Kom echter nooit in Gent, dus misschien moet ik dat dan eerst maar eens veranderen.

Pien, vervangers zijn er natuurlijk ook om mensen te bewegen eens vegetarisch te koken zonder dat ze het idee hebben dat het dan moeilijk, lastig, ingewikkeld wordt. Dat verklaart de namen wel.

pien_2010

Berichten: 43346
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:44

mar_fay schreef:
Pien, vervangers zijn er natuurlijk ook om mensen te bewegen eens vegetarisch te koken zonder dat ze het idee hebben dat het dan moeilijk, lastig, ingewikkeld wordt. Dat verklaart de namen wel.
Tuurlijk, dat begrijp ik ook wel, maar ik vind het vooral erg hilarisch al dienamen. Daarbij wijs ik bewerkt eten af en ben van zoveel mogelijk vers. Bewerkt eten is gewoon niet zo heel erg gezond, maar ik begrijp wel dat het daar niet om gaat.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 16:39

Ik vermijd vervangers om die reden ook maar sommige zijn wel makkelijk.

Bar Edgar in steendam trouwens!