Lekkere broodvervangers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwsemeid

Lekkere broodvervangers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 16:50

Ik ben opzoek naar lekkere brood vervangers, en dan vooral op de lunch gericht.. Ik vind brood namelijk echt zo onwijs smerig, daar doe je me geen plezier mee zeg maar :n
Nu eet ik elke dag zeer ongezond op school, neem ik van die vette snacks maar dat wil ik nu echt eens gaan aanpakken. Ik moet 10 kilo kwijt raken om weer op een gezond gewicht te zitten (heb nu overgewicht), maar hoe kan ik lekker en gezond dat brood vervangen? Crackers met kaas heb ik geprobeerd maar het vult niet echt geweldig goed dus dan eet ik er nog veel te veel van.. Heeft er iemand tips?

MissAnnemijn

Re: Lekkere broodvervangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:52

Roggebrood, vult erg goed :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:52

Yoghurt met cornflakes?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:53

Of salades en smoothies?

Connie

Even een stipje, ik heb ook een hekel aan brood.

Anoniem

Wraps? Pastasalade? Couscous? Quinoa?

Reeltje_5

Oh ik lees mee. Ik heb ook het probleem dat ik niet van brood houd :')
Heb een tijdje knackerbröd gegeten, sochtends dan, maar ging ook vervelen :+ En niet handig mee te nemen want je moet het beleg er achteraf pas op doen anders wordt het helemaal zacht en dan is ht niet meer lekker :=

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 16:55

Wraps zijn inderdaad lekker en niet moeilijk om te maken. Pastasalade is ook een goede tip hierboven, alleen heeft wat meer werk van te voren nodig.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:00

Pasta bevat een hele hoop koolhydraten, lijkt me niet heel handig als je wilt afvallen. 's morgens is yoghurt met vers fruit misschien een optie? Of met een granenrijke mueslie. Ik ben ook geen enorme broodliefhebber, dus eet vaak beschuit ter vervanging, of rijstwafels met beleg. (Ben dol op rijstwafels met smeerworst :') Klinkt vies maar smaakt echt lekker!)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:10

Ik volg ook even, ben niet zo'n hele grote broodfan... Heb vroeger wel eens een Bento(Weet niet of ik het goed schrijf, een soort japanse lunchbox met groenten en fruit, vaak ook overblijfsels van de vorige avond, zoiets.) Maar ik weet nu ook niet echt meer wat ik ter verandering kan meenemen.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 17:20

Wraps zitten daar ook niet heel veel calorieën in? Salades zat ik ook al te denken, vind het niet zo erg om daar de dag van te voren aan te werken en in de koelkast te zetten o.i.d. Ik vind zelf rijst echt heerlijk maar ook daar zitten volgens mij veel koolhydraten in.. quinoa heb ik nog nooit van gehoord?

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:21

Ik neem vaak een salade mee, erg lekker, makkelijk meenemen en binnen 5 min klaar!

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:26

Roggebrood idd! Is echt heel anders dan het brood dat je gewend bent, moet je eens proberen !!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:01

Ja, wraps zijn behoorlijk kcal-rijk.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 21:44

Roggebrood lijkt me echt heel vies haha, maar misschien maar eens gaan proberen dan :p

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:46

Wat k wel eens maak. Salade met dressing in zakjes die je aanmaakt met water en olie. Volgens mij van honig.. Mais erdoorheen tomaatjes en komkommer

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:49

ik maak graag een volkoren wrap met wat kruidenkaas, kipkerrie/kipsatésalade of sandwichspread oid, handje sla, komkommer en tomaat er over... heerlijk :Y)
Roggebrood eet ik altijd met iets zoets als appelstroop er op, verder vind ik brood vaak veel lekkerder als het getoast is. Dus broodrooster/tosti ijzer aan het werk zetten, en dan lekker plakje magere kaas, sla, tomaat, komkommer er op :9

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:53

Ik zet ook een stipje ik moet helemaal niks van brood hebben hou er niet van

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:07

Ik volg ook. Eigenlijk ben ik sowieso al geen enorme brood fan, maar het brood dat hier verkocht wordt is helemaal niet te eten, dus ik heb wat nieuwe lunch-inspiratie nodig.
Tot nu toe eet ik vooral veel salades en verder couscous, wraps of pasta.
Dat koolhydraten slechts zouden zijn als je af wilt vallen is gewoon afval-rage nummer zoveel. Er is helemaal niets mis met koolhydraten, ze zijn juist heel goed voor je en je hebt ze nodig.
Wat ik wel zou proberen is om een groot deel van je lunch te laten bestaan uit groentes.
Groentes zijn er in alle soorten en maten, je kan ze met alles combineren, ze vullen goed, zijn gezond en bevatten nauwelijks calorieën.

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 22:16

Ik heb hetzelfde probleem. Salade met wortel, ham, ei en komkommer is aan te raden. In brood zit suiker waardoor je in de middag vaak een dip krijgt en honger. Neem zo weinig mogelijk suiker. Verder Biogarde met zemelen of vers fruit. Geen cornflakes, vifit drankjes of drinkontbijten. Door alleen al te letten op je suikergebruik merk je verschil. Veel succes!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 23:10

Wellicht dat er in slecht brood suiker zit - maar graan is vooral koolhydraat. Dat is niet erg als het gaat om - niet te veel! - "langzame" koolhydraten. In het verteringsproces breekt koolhydraat af tot suiker met dus het risico op suiker pieken, gevolgd door dips.
Hoe volwaardiger het graan en hoe meer eiwit en fruit/ groente je er omheen eet, hoe groter de kans dat je geen suikerschommelingen krijgt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 11:31

[VT] Bento lunch
lekkere ideetjes, in dat topic, en links naar leuke bentoblogs :j

maar ik denk dat je gewoon het idee boterham helemaal los moet laten , rijst en pasta kan prima
je hebt ook gewoon koolhydraten nodig voor je systeem, alleen moet je dan wel de verhoudingen in de gaten houden, dus eerder een halve portie (volkoren) koolhydraten en daar gewoon extra groen, fruit en eiwitten bij doen
pastasalade met een halve portie pasta met lekker veel groen en een mooie portie eiwitten er in en fruit er bij
zelfde met rijst, quinoa, gierst, boekweit, etc gewoon halve portie , en aanvullen met al het groen en fruit dat je lekker vind, een eiwitbron, yoghurt gebaseerde saus er bij, of een dressing
boekweitwraps maken en beleggen met avocado, tomaat, sla etc lekker stuk fruit er bij,

maar ook restjes avondeten kun je op die manier meenemen, aanvullen met groen en fruit en gaan

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:27

Genoeg dingen om brood te vervangen hoor - maar ik ben bij vlagen ook totaal geen broodfan en toch kan ik zwaar biobrood of zelfgebakken (bio)brood wél waarderen. :D
Misschien een tip. :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 07:56

Ik maak met boekweitmeel pannenkoeken.
100 Gr. Meel, 1 ei en 2 eiwitten en 150 ml melk (ik gebruik lactosevrije)
Daar kan ik 3 pannenkoeken van maken.
Doe er kaneel op.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 08:07

Ik ben ook niet een broodfan. Maar dat ligt geheel aan het soort brood.
Vers brood van de bakker vind ik heerlijk. Maar veel soorten brood uit de supermarkt vind ik niet te pruimen.

Misschien heb je het al geprobeerd, zo niet probeer eens bij de bakker verschillende soorten brood.
Wissel ook af met andere lunchgerechten. Bento bijvoorbeeld. Neem stukjes fruit en groente mee.

Wat ik ook altijd doe is bij hartig beleg (zoals kaas) wat rucola erbij op brood. Wat peper en zout erbij. Heerlijk!