Tips voor gezonde lunch en tussedoortjes met weinig kcal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

skyline

Tips voor gezonde lunch en tussedoortjes met weinig kcal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 14:17

Ik ben opzoek naar lekker recepten voor lunch en tussendoortjes die ik mee naar school kan nemen die ook niet al te veel calorieën bevatten.
Ik neem nu altijd brood en een stuk fruit mee of een koekje maar dat komt af en toe zo mijn neus uit :P
Dus kom maar op met jullie lekkere recepten :D

Bhodi

Re: Tips voor gezonde lunch en tussedoortjes met weinig kcal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:18

Ik volg even!

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:19

ik volg ook eventjes
een salade ofzo is heerlijk maar niet ideaal om mee te nemen

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:19

Noten.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 14:19

mirim schreef:
Noten.

In noten zitten redelijk veel calorieen ik zoek iets met wat minder calorieen :P

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:29

Kijk eens verder dan de calorieën: noten bevatten goede vetten en eiwitten, voedingsstoffen waar je lichaam veel aan heeft. Een handje (ongebrande, ongezouten) noten is dus hartstikke gezond en makkelijk mee te nemen!

Misschien kun je zelf eens koekjes bakken en die meenemen? Dan kun je zoveel variëren als je wilt! Of neem eens ander fruit mee: een bakje aardbeien, druiven, stukjes meloen, perzik (die zijn vooral nu erg lekker!). Om je brood lekkerder te maken, kun je het eens wat 'spannender' beleggen: met rauwkost die je apart meeneemt, of doe eens pesto op een boterham met kaas. Pindakaas met banaan is ook heerlijk! Of doe eens een omelet/gebakken ei op brood. En als er eens wat over is van het avondeten, neem je dat mee. Veel dingen kun je prima koud eten :)

En verder: Google eens op 'lunch ideas' of 'lunches to go'. Genoeg lekkere recepten!

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:54

Mijn lunch:

Bakje yogurt, biologische muesli, chiazaadjes, hennepzaadjes en voor de smaak natuurlijk geconcentreerde fruit siroop er doorheen. Eventueel kan er ook wat fruit doorheen.

Uj denk niet dat het een handige lunch voor onderweg is. Maar je kan de zaadjes en muesli ook apart in een zakje meenemen met wat rozijnen om het te zoeten. Het dan bij elkaar gooien is dan niet zo lastig.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:58

Ik neem altijd crackers, tomaat en komkommer apart mee als lunch, maar dat wordt ook zo saai. Ben benieuwd of hier nog wat langs komt wat ik mee zou kunnen nemen :j

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:11

Ik lunch ook vaak met yoghurt, al dan niet met fruut of wat muesli erdoorheen. Ik ben altijd onderweg en neem mijn lunch mee in een kleine koelbox met koelelement. Ik weet niet of je zoiets in je locker kwijt kunt?
Gekoelde lunch meenemen biedt nl veel perspectief om te varieren.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:19

Je kunt ook een bakje (droge) brinta meenemen :) Ik doe daar op school wat water bij en eet het zo op. Weinig calorieën en ook nog eens gezonder dan boterhammen. Om het lekkerder te maken kun je er vanalles doorheen doen. Honing (zo'n knijpfles kan goed in een zakje mee), suiker, vanille, fruit, hagelslag, rozijnen...

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:29

Priscilla_90 schreef:
ik volg ook eventjes
een salade ofzo is heerlijk maar niet ideaal om mee te nemen

Jawel hoor, gewoon de dressing even apart in een zakje meenemen en op het laatste moment er pas overheen doen.
Lekker salade met kip of met tonijn , variatie genoeg te verzinnen

Hier in dl eten ze vaak gewoon broodjes koud die in nl warm gegeten worden.
Dus met gehaktbal of met spiegeleitje. Lekker met geroosterde uitjes erover.
Wraps zijn ook makkelijk te maken en mee te nemen. Besmeren met wat light kruidenkaas en dan beleggen met wat sla en zalm. Inwikkelen in plastic folie en in de koelkast leggen tot je ze meeneemt

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 18:51

Safiera schreef:
Je kunt ook een bakje (droge) brinta meenemen :) Ik doe daar op school wat water bij en eet het zo op. Weinig calorieën en ook nog eens gezonder dan boterhammen. Om het lekkerder te maken kun je er vanalles doorheen doen. Honing (zo'n knijpfles kan goed in een zakje mee), suiker, vanille, fruit, hagelslag, rozijnen...

Brinta doe je toch met melk?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:07

_sharonnn schreef:
Safiera schreef:

Brinta doe je toch met melk?

Dat kan, maar hoeft niet! Het hoeft zelfs niet warm.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:22

Salades, pastasalade, wraps (qua beleg kun je eindeloos variëren), of idd yoghurt/kwark maar dat is op school misschien niet zo handig.

En ik ben het eens met Many wat betreft de noten :j Staar je niet blind op calorieën, maar kijk naar de voedingsstoffen die erin zitten.

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 15:38

stukjes komkommer met een beetje aromat erover, opkikker boullion van maggie, stukjes wortel, cherry tomaatjes, je kunt genoeg verzinnen hoor.
Noten, rozijn, gedroogde vijgen/dadels.

Je hebt nu van Wasa crackers met Rozemarijn & Zeezout, die zijn ook super lekker! (ik doe er vaak wat pikante humus en een plakje komkommer op) :Y)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 15:44

Wraps zijn heel lekker! Je kunt gewoon van die kant en klare wraps kopen. Smeer daar Philadelphia (light) kruidenkaas op, lapjes kipfilet (broodbeleg) er op en daar overheen rucola sla. Dan straks oprollen in aluminiumfolie en een paar uur later of de andere ochtend is het een stevige rol en kun je het zo lekker meenemen naar school. In plaats van kip kun je het ook met bijv, zalm maken.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 15:48

Delphi schreef:
Wraps zijn heel lekker! Je kunt gewoon van die kant en klare wraps kopen. Smeer daar Philadelphia (light) kruidenkaas op, lapjes kipfilet (broodbeleg) er op en daar overheen rucola sla. Dan straks oprollen in aluminiumfolie en een paar uur later of de andere ochtend is het een stevige rol en kun je het zo lekker meenemen naar school. In plaats van kip kun je het ook met bijv, zalm maken.

Ja klopt, doe ik zelf ook wel eens!
Erg lekker inderdaad

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:19

Delphi schreef:

Erg lekker. Behalve dan dat de vleesware uren buiten de koeling is voor het gegeten wordt. Zeker met kipfilet zou ik daar een beetje voorzichtig mee zijn.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:48

In zilverfolieblijft het lang koel. Als jehet dan ook nog in zo,n klein koeltasje doet kan het makkelijk