Verjaardag's hapjes!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ArabicQueen

Verjaardag's hapjes!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 15:45

Hallo

Binnenkort ben ik weer jarig! Yoepie *\o/* :(:) :')

Nu wilde ik voor de visite eens lekkere kleine hapjes maken die je niet overal ziet en tegen komt.
Niet die saaie zo voor de hand liggende blokjes kaas, blokjes worst, boterhamworst met augurk en in stukken gesneden frikandellen etc etc..

Het idee is om de hapjes op een grote schaal te leggen en dan rond te laten gaan.

Ik heb al in gedachte om Wraps te maken met roomkaas en zalm dan rollen en in stukjes snijden.

Iemand nog ideeen??

Wat kan ik bijvoorbeeld nog op de tafels neer zetten wat mensen makkelijk zelf kunnen pakken??

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:59

Wij hebben inderdaad ook altijd wraps! :9

Zelf smeer ik de wraps in met creme fraise. Daarna doe ik er zalm, gebakken pijnboompitten, stukjes mozarrela en sla op. Dan dicht rollen, in de koelkast zetten & een tijdje laten snijden.

Gevulde eieren maken is misschien ook een idee? Wel bekend, maar zie je zeker niet overal op tafel met verjaardagen. :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:59

kijk eens in deze topics.

[VT] Makkelijk voorgerecht?
[VT] Lekkere snacks voor oud en nieuw

ja namelijk vaak gewone voorgerechten omtoveren tot hapjes door hapklare stukken op prikkers te serveren of soep kleine tasjes,...

ikzelf had met m'n verjaardag het "gewone" dus nootjes, chips, kaasblokjes, salami blokjes, augurkjes en olijven
verder toastjes met zelfgemaakte slaatjes (eiersla, vleessla, tonijnsla), preparé en paté met uienconfijt
daarnaast verschillende soorten cake/taart en mini dessertjes (veel kleine potjes dus, tiramissu, creme brulée, plattekaas)

met oudjaar, mini tomaat garnaal, tomaat met mozarella stokje, zelf gerolde loempia's, zelfgemaakte hamkaaskroketjes en scampi's met look en buggles met geitekaas

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:10

Prikkers met een half cherry-tomaatje, minibolletje mozzarella en een blaadje basilicum ertussen doet het hier ook altijd erg goed. Naast idd de wraps met zalm en roomkaas, kaas, worst, wortelbolletjes en augurkjes in boterhamworst. ;)

Verder kun je denken aan gevulde cherrytomaatjes, gehaktballetjes, kleine drumstickjes, sneetjes stokbrood met filet americain, hamrolletjes gevuld met mon-chou en wat fijngesnipperde ui en wat minibolletjes mozzarella in rauwe ham gerold.

Meestal halen wij ook Turks Brood, zachte schapenkaas om het brood in te dippen, in balsamicoazijn gemarineerde champignons en allerlei soorten olijfjes bij de Turkse toko. Ook erg populair maar je moet er wel van houden. ;)

Oh, ik begin helemaal te kwijlen van dit soort topics. :~
Laatst bijgewerkt door Cyrilletje op 12-01-12 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

arans

Re: Verjaardag's hapjes!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:13

verschillende spread met groenten om te dippen (lekker licht ook :P)
Veder kan je bruchetta's maken met knoflook, kaas ui enzovoort

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:15

Wat ook echt suuuuper lekker is..

Turks brood, met tomaten tapenade en pesto insmeren.
Even in de oven.

En dan lekker dippen in de mayo (aiolie bij voorkeur)
Heeeeeeerlijk :):) En ook heel simpel te maken..

Lekker een Spaans tintje.
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 12-01-12 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:16

Gehakt halen, nasi kruiden erdoorheen doen,kleine balletjes draaien, even in de pan tot ze aan alle kanten bruin zijn, dan wat ketjap erbij en zo nog even verder laten dobberen in de pan totdat ze goed zijn..
Prikkertje erin, sausje erbij en jammie...

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 16:33

Oehhh er komen al heerlijke dingetjes voorbij!

Zat ook te denken aan van die gefrituurde garnalen van de mac donalds en dan rond laten gaan of is dat niets??

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:37

Persoonlijk vind ik garnalen niks, want ik eet bijna geen dieren die uit de zee komen, en al helemaal niet van die vieze garnalen. :))
Maar het is wel orgineel, en ik hoor om me heen verschillende mensen die gek zijn op die garnalen van de MD!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:42

Op werk hebben wij garnalen vlinders (staartjes)
Voor in de frituur.

Die zijn echt heeeeeeerlijk :9 :):)
Onze gasten vinden dat ook altijd het lekkerste hapje op feestjes.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 16:56

_Nancy schreef:
Op werk hebben wij garnalen vlinders (staartjes)
Voor in de frituur.

Die zijn echt heeeeeeerlijk :9 :):)
Onze gasten vinden dat ook altijd het lekkerste hapje op feestjes.

Ze staan op mn lijstje!!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:23

Bij ons staat er ´om zelf te pakken´ áltijd een schaal druiven en een schaaltje dropjes op tafel... erg lekker en volgens mij ook best orgineel? :D De druiven zijn altijd zo op in ieder geval!

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:32

Mijn tante heeft een erg lekker receptje voor op (turks) brood. Je doet paturain in een bak. Daarover heen gooi je fijn gesneden rode paprika, fijn gesneden stukjes (cherry)tomaat en fijn gesneden bosui. Hierover komt een laag zoete chilisaus en klaar. Snel, simpel maar onwijs lekker! Ik heb het nog nooit ergens gezien. Bij ons in de familie wordt het nu iedere verjaardag gemaakt en is het standaard als eerste op, hoeveel je er ook van maakt.

Verder zelf gehaktballetjes maken met lekkere kruiden en een sausje erbij, garnalen frituren of lekker in kruidenboter bakken, wraps met zalm en/of kip (niet iedereen is gek op vis), zongedroogde tomaatjes, diverse olijven.

Maak het jezelf in elk geval niet al te moeilijk, je moet natuurlijk niet de hele middag in de keuken staan. :) Fijne verjaardag alvast!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:31

Yannicke schreef:
Mijn tante heeft een erg lekker receptje voor op (turks) brood. Je doet paturain in een bak. Daarover heen gooi je fijn gesneden rode paprika, fijn gesneden stukjes (cherry)tomaat en fijn gesneden bosui. Hierover komt een laag zoete chilisaus en klaar. Snel, simpel maar onwijs lekker! Ik heb het nog nooit ergens gezien. Bij ons in de familie wordt het nu iedere verjaardag gemaakt en is het standaard als eerste op, hoeveel je er ook van maakt.

Verder zelf gehaktballetjes maken met lekkere kruiden en een sausje erbij, garnalen frituren of lekker in kruidenboter bakken, wraps met zalm en/of kip (niet iedereen is gek op vis), zongedroogde tomaatjes, diverse olijven.

Maak het jezelf in elk geval niet al te moeilijk, je moet natuurlijk niet de hele middag in de keuken staan. :) Fijne verjaardag alvast!

Oehh dat bovenste klinkt goed zeg!! Maar zet je dat dan zo op tafel om zelf op een broodje te doen? Zonder te mengen oid?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:35

Gehakt balletjes maken en daar doorheen nasi kruiden mengen. Ff bruin bakken in een pan en je hebt een simpel lekker hapje.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:11

Dadels met bacon/ontbijtspek eromheen even bakken.
Cherrytomaatjes met kleine bolletjes mozarella en basilicum blaadjes op een prikker of de mozarella insmeren met pesto.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:14

Pizzakoekjes! Hier al jaren het favoriete recept van de gasten!

Ingrediënten
- 10 plakjes diepvries bladerdeeg
- 1.5 dl gekruide tomatensaus (uit een pot)
- 2 theelepels oregano
- 50 gram dun gesneden chorizoworst of salami
- 150 gram geraspte belegen Goudse kaas

Voorbereiding
Laat het bladerdeeg in ca. 10 minuten ontdooien.

Bereidingswijze
Bestrijk de deegplakjes met tomatensaus en bestrooi ze met oregano. Snijd elk deegplakje in vieren en leg op ieder stukje een half plakje worst. Leg de pizzakoekjes op een met bakpapier beklede bakplaat en bestrooi ze dik met kaas.

Verwarm de oven voor op 200 ?C.

Bak de pizzakoekjes in het midden van de oven in 15-20 minuten goudbruin en gaar. Serveer ze warm of koud

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:15

Misschien leuk om een chocolade fondue neer te zetten?? *D

En zelf gemaakte kleine kaas kroketjes :P Wel echt zelf maken dan zijn ze her lekkerst *D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:21

Prince schreef:
Dadels met bacon/ontbijtspek eromheen even bakken.
Cherrytomaatjes met kleine bolletjes mozarella en basilicum blaadjes op een prikker of de mozarella insmeren met pesto.

Dadels met roomkaas vullen en dan bacon/ontbijtspek. :j
Pittige gehaktballetjes met knoflooksaus
Mini kaasbroodjes (zelf maken van bladerdeeg)
Mini worstenbroodjes (zelf maken)

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:30

maartje_h schreef:
Gehakt halen, nasi kruiden erdoorheen doen,kleine balletjes draaien, even in de pan tot ze aan alle kanten bruin zijn, dan wat ketjap erbij en zo nog even verder laten dobberen in de pan totdat ze goed zijn..
Prikkertje erin, sausje erbij en jammie...

Dit klinkt goed en niet te moeilijk ;) Warm je ze dan van te voren even op? En welk sausje heb je erbij?

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:59

Ja gewoon van te voren even in de pan en vaak doe ik er gewoon mayonaise of satesaus bij :j

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:29

Laura82 schreef:
Yannicke schreef:

Oehh dat bovenste klinkt goed zeg!! Maar zet je dat dan zo op tafel om zelf op een broodje te doen? Zonder te mengen oid?

Jep, gewoon met een lepeltje erin. Het mengt zich op den duur vanzelf wel doordat iedereen van onderen schept als het goed is. :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 08:52

Wij hadden pas een "kleine-hapjes-avond", maar zit er zwaar aan te denken om ook zoiets voor mijn verjaardag neer te gaan zetten.

Even denken wat we ook alweer allemaal hadden...
- Gevulde pittige eieren
- Cherrytomaatjes gevuld met licht pittige makeelsalade
- Broodrolletjes gevuld met roomkaas en zalm (ik vind de combinatie met brood zelf lekkerder dan met wraps)
- Champignons met knoflook
- Gebakken courgetteblokjes met knoflook
- Rosbiefrolletjes gevuld met winterpeen, rucola en balsamico
- Stokbrood met de gebruikelijke smeerseltjes
- Mini saté
- Meloen met ardennerham
- Piccolini's

Voor m'n verjaardag denk ik dat het de gevulde eieren, gevuld tomaatjes, rosbierolletjes, meloen, stokbrood en sushi gaat worden.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:01

Mini worstenbroodjes in bladerdeeg

Bladerdeeg plakjes ontdooien, blikje mini knakworstjes openmaken.
Bladerdeeg in 4en snijden, op elk plakje een worstje, dicht rollen en dichtvouwen. Kun je een dag van tevoren maken, en dan op de avond zelf even 20 min. in de oven nadat je ze evt. nog even met ei of melk hebt bestreken (als je veel plaats in de koelkast hebt kun je dit ook van te voren al doen maar dan plakt het aan elkaar als je de lagen met broodjes-op-bakpapier op elkaar legt.

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:45

Prairy schreef:
Mini worstenbroodjes in bladerdeeg

Bladerdeeg plakjes ontdooien, blikje mini knakworstjes openmaken.
Bladerdeeg in 4en snijden, op elk plakje een worstje, dicht rollen en dichtvouwen. Kun je een dag van tevoren maken, en dan op de avond zelf even 20 min. in de oven nadat je ze evt. nog even met ei of melk hebt bestreken (als je veel plaats in de koelkast hebt kun je dit ook van te voren al doen maar dan plakt het aan elkaar als je de lagen met broodjes-op-bakpapier op elkaar legt.

:9 hier was ik al even naar op zoek