Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
rindin schreef:Verder hoef je voorlopig niet zo veel te doen lijkt mij, in mijn ogen heeft de veearts gelijk. Het kan zijn dat er wat vuil in de wondjes is gekomen en dat zich daardoor een ontstekingsreactie voordoet; een volkomen normaal proces bij weefselschade. Er zit dan behoorlijk wat vocht bij, wat de stijfheid veroorzakt. Alles staat op spanning door het vocht en dan is het idd wat lastig op gang komen. Lekker veel blijven bewegen en de natuur zijn werk laten doen verder. Ook niet de korsten eraf krabben, want dan heb je dus wel kans op een dikke infectie doordat het vuil van buitenaf er makkelijker in kan komen.
Staat ze op stal? Ik zou haar lekker in het land zetten zodat ze de hele dag lekker in beweging blijft; RUST ROEST! Bewegen is hierbij de enige oplossing, zolang je niet gaat overbelasten. Stappen dus!
aerdenhout1 schreef:Wat ik niet helemaal begrijp is dat de dierenarts geen vochtafdrijvers heeft gegeven, wat in dit geval toch duidelijk nodig was als het been echt zo dik was.