Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
ellepel schreef:je zegt dat hij heel af en toe op het gras komt,is het dan ook beter?
sommige veulens reageren op de melk van de moeder,wij hebben ook een veulen op stal gehad die wanneer de moeder bepaald hooi at dus last kreeg van hetzelfde.
kreeg de moeder ander hooi en dan ging het beter.
experimenteer eens met ander hooi,of zet ze samen helemaal op gras,laat het hooi weg en kijk of het dan verbeterd
capraibex70 schreef:Geeft de moeder wel voldoende melk? Als de moeder namelijk niet zo heel veel geeft, blijft het veulen ook aan de dunne. Ik neem aan dat je natuurlijk al lang ontwormd hebt.
jesito schreef:Hangt er misschien een zoutblok waar die gebruik van maakt, een keer likken kan niet zo heel veel kwaad maar veulens die er royaal gebruik van maken komen daar zeker van aan de diaree.
Eigenlijk is het beter als het nog zogende veulen niet teveel aan de zoutblok komt.
Soms kunnen ze het ook krijgen als het veulen al teveel water drinkt, dit kan ook wijzen op dat de moeder niet genoeg melk (meer) heeft.
raket schreef:Wat ik zat te denken: bij mensen die verkeerd ademen, die heel veel lucht doorslikken zie je het ook wel eens. Misschien dat jouw veulen tijdens het drinken bij de moeder ook wat lucht aan zuigt en dat doorslikt????
detour schreef:Hey, weet je al wanneer je het dier gaat afspenen? Of staat het al eens alleen op stal of bij anderen? Als het 5 maanden is moet het dat wel aankunnen mentaal, en misschien kom je dan tot de ontdekking in hoeverre mams van invloed is op haar kind; is mams wel geheel fit en in orde dan?..
marleen_usar schreef:Ik heb een pb gestuurd.