jodium tinktuur met alchohol

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

karlijn_s

jodium tinktuur met alchohol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 16:16

hallo,

mijn paard heeft er veel last van brokkelhoeven, de buitenwand van haar hoef laat gewoon los waardoor er vaak grote stukken afbreken. in de zomermaanden rij ik vaak op de weg en wordt het alleen erger omdat de hoef dan meer te verduren heeft.

nu kreeg ik van de hoefsmid het advies om jodium tinktuur met alchohol te gebruiken. 3 keer per week in sprayen met een planten spuit.

het is schijnbaar de verkrijgen bij de drogist. nu was ik daar maar ze wees me iets aan waarbij ik mijn twijfels had, het desbetreffende product had ook niet de goede benaming.

weet iemand waar ik het kan verkrijgen of hoe de verpakking eruit ziet?

alvast bedankt!

geerke

Re: jodium tinktuur met alchohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 16:18

moet je het zelf niet mengen?
gewoon betadine(heet dat ook zo in nederland?) met alcohol?

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:35

ik heb dat, jodiumtinktuur.. Gekocht bij de welkoop, misschien dat je daar eens moet gaan kijken? Mijne is een doorzichtig flesje met een rode dop.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 20:24

jodium moet je wel met alcohol maken, want het lost reteslecht op in water.

Als de hoefwand gewoon loslaat is er iets anders aan de hand, dan zit er een schimmel in en heb je mogelijk te maken met white line disease. Dan kun je het beste cleantrax gebruiken. Het is te bestellen via www.cabcalor.be