Droes op praktijkschool.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suusje92

Droes op praktijkschool.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 16:05

Hallo,

Ik heb donderdag praktijk, maar helaas hebben 2 paarden daaro droes gekregen afgelopen vrijdagmiddag. zij zijn meteen in het weiland gezet en behandeld. Volgens de dierenarts kan er makkelijk les worden gegeven, maar er is wel een kleine kans op besmetting. Als je naar de praktijk gaat ben je verplicht je handen je schoenen en etc. te ontsmetten als je naar binnen en buiten gaat. Maar ik zit met een probleem. Ik heb de dag daarna stage op een manege/wedstrijd en handelstal. Als ik toch perongeluk droes meeneem, dan raken waarschijnlijk een helleboel paarden besmet. Er is mij namelijk verteld, dat als je thuis komt van praktijk je je meteen meot douchen en je kleding die je aan had in de was moet doen. Als ik naar praktijk toe ga, dan doe ik wel heel andere kleding aan dan op me stage.

Maar mijn vraag is moet ik het risico nemen of niet? Want ik wil straks neit op me kop hebben dat ik die paarden droes heb gegeven.

wat zouden jullie doen in zo'n situatie?

Groetjes susanne

Lot1987

Re: Droes op praktijkschool.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 16:07

Ik zou zelf het risico niet durven nemen.
Je doet dan wel ook andere kleren aan enzo...
maar toch zou ik bang zijn voor besmetting

HarryM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 16:08

best een moeilijke situatie.. In principe als je heel goed ontsmet is de kans dat je anderen paarden besmet zeer klein.. Zelf zou ik in jou geval niet gaan.. Zou het niet op mijn geweten willen hebben dat andere paarden besmet worden..

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:45

Die stage is toch een dag later? Als jij uit de praktijkschool komt, je gelijk verkleedt, kleren in de was en zelf doucht, dan ben jij de volgende dag geen besmettingsbron meer, hoor.
Dus dan kan je best wel naar je stage gaan als je de dag ervoor op de praktijkschool bent geweest. Ik zou het in elk geval wel zo doen, niemand kan je dan iets verwijten en als er droes komt op je stageplek is het zeker niet door jou!
Laatst bijgewerkt door Jet op 16-09-08 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:47

jij bent dan geen besmettingsbron meer net zoals jet zegt. Hoe kan anders de dierenarts zijn werk nog doen? Die blijft ook geen week thuis na bezoek aan deze paarden.
Hou de kleren gescheiden en douchen. niet met de droespaarden in contact komen.
Goed dat je hierover nadenkt.
Misschien wel goed om hier alsnog contact over te hebben op je stage!
succes!

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:48

ik zou het niet doen....stel je nou voor dat er toevallig droes uitbreekt op je stage, dan wordt jij aangesproken, ook al heb je je keurig aan die regels gehouden van andere kleding aan en gelijk wassen....

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:23

Overleg het met je stagebedrijf en laat de beslissing aan hun over.
Als ze het risico aandurven prima, en anders heb je vrij Haha!.
Als er toevallig daar ook droes uitbreekt krijg jij straks de schuld als je niet overlegd.
Droes gaat op het moment erg rond dus ook zonder jou 'hulp' zou het stage bedrijf besmet kunnen raken.

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:25

ik zou t niet doen denk ik
straks is het namelijk jou schuld en anders heb je er niks mee te maken

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:29

Als jij gewoon je kleding in de was doet en je doucht nadat je op de praktijkschool bent geweest is er geen kans meer op besmetting.

Maar goed ik neem aan dat je erg aan het twijfelen bent, gewoon stage bellen en vragen wat zij er van vinden. Ik denk dat je gewoon langs kan komen hoor als jij je gewoon goed ontsmet hebt Knipoog
Daarbij droes is misschien wel besmettelijk maar ook zonder dat jij naar stage gaat kan er droes ontstaan Knipoog

kingbilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:30

Als je schone kleding en andere schoenen aantrekt. FF douchen is er niks aan de hand

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:32

Overleggen met je stage bedrijf! Ik denk dat die er geen punt van maken mits jij je goed aan de regels houd en dus andere kleding. Droes is een heel vervelende ziekte en sluimert erg lang door, dus het is wel aan te raden om, zelfs al is de stal vrij gegeven, nog een tijdje door te gaan met wisselen van kleding.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 14:51

Ik ga niet heb met me stage overlegt en die durft het risico neit te nemen.

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:19

nou goede beslissing...heb je lekker vrij....

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:53

Verstandig dat je het overlegd hebt.
Enne... het is mooi weer, geniet ervan.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 17:52

heb er van genoten ben naar iemand geweest die ene bijrijdster zocht en ik ben aangenomen een bruine kwpn ruin van 1.55 meter een bengeltje maar neit bokken ofzo Tong uitsteken