Ervaringen met Marstall (Naturell & Champion)bij koudbloeden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Ervaringen met Marstall (Naturell & Champion)bij koudbloeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 15:33

Op Horse Event heb ik een tijdje staan kletsen met de mensen van Marstall. Wat ze te vertellen hadden klonk goed, ze kon precies aangeven wat ik mijn paard zou moeten voeren.

Ik heb een 12 jarige Tinkermerrie die 24/7 op het land staat. Ze wordt westerngetraind en daarnaast rijden we veel buiten. Gemiddeld rijd ik haar 4 keer per week, waarvan één/twee keer een flinke training van een uur.
In de winter wordt ze bijgevoerd met voordroog van eigen land.
Per keer (dus niet per dag!) krijgt ze ± 1.5 kg voer, de helft Havens Kruiden-reform muesli en Havens basissport brok, een schep vit. E supplement en lijnzaadolie.

De combinatie van Marstall Naturell muesli en Champion muesli voor meer energie én de hoge dosering vit. E spreekt me wel heel erg aan. Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.

ikenindi

Re: Ervaringen met Marstall (Naturell & Champion)bij koudbloeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:55

ik geef sinds een half jaar (mss wel langer zelfs) marstall vito. ben er zeer over te spreken, en indi is een stuk vrolijker en gezonder geworden sinds ik dat geef. al heb ik wel haar hele voeding op zijn kop gegooit toen (zie mijn topic bij vvdd, bovenste link in mijn onderschrift)

ik ben zeer te spreken over marstall, behalve dan dat het zo moeilijk te verkrijgen is hier in de buurt. ik moet helemaal naar wezep of putten.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 10:39

Met de soorten die jij noemt heb ik geen ervaring, maar wij zijn van Havens muesli zonder haver overgestapt naar Marstall Optimaal (= ook muesli zonder haver) en zijn daar zeer te spreken over Ja Ons paard krijgt nu veel minder muesli dan voorheen maar is toch veel energieker dan voorheen én blijft mooi op gewicht!
Zoals hiervoor aangegeven is Marstall voer helaas niet op elke hoek verkrijgbaar en als ze al Marstall verkopen moet het vaak besteld worden, maar omdat we nog maar (in vergelijking met eerst) weinig muesli voeren, hoeven we wel nog maar eens op de zoveel tijd Marstall voer te halen en dan kopen we meteen twee zakken zodat we er een tijdje mee vooruit kunnen. Ook is Marstall duurder dan andere voermerken, maar omdat we langer met één zak voer doen, is het uiteindelijk net zo duur/goedkoop als andere merken. Lachen

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 10:17

waarom deze combi berdien?

ik wacht nog op de bestelling naturell, maar voerde lange tijd melasse vrije en was er erg te spreken over idd Ja