Hoefbevangen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sofie_dekiwi

Hoefbevangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 21:40

Hallo iedereen!
Ik ben de trotse verzorgster van Zarco! Een flinke welsh van 3jaartjes jong. Bloos

Laatst zag ik dat hij een vreemde kring rond zijn hoeven heeft. Het ziet eruit als een blauwe plek, maar dan in het verlengde van zijn hoeven. Volgens mij heeft hij er last van als hij stil staat. Dan laat hij altijd 1van zijn hoeven rusten (ook tijdens het rijden). Soms staat hij ook met zijn voorvoeten helemaal voor zich uit en zijn achtervoeten ver onder zijn lichaam. Dit is wel maar af en toe. In de weide springt hij vrolijk rond en ziet het er niet naar uit dat hij last heeft, wel als hij weer stilstaat. Hij staat nooit "evenwichtig". Als ik hem tijdens het rijden doe stilstaan wil hij niet meer vooruit. Hij is echter geen luie pony en werkt altijd zeer graag!
De DA is vorige week geweest voor een volledige check up en vroeg of hij ooit eens hoefbevangen geweest is maar schonk verder geen aandacht aan zijn hoeven..

Ik maak me daar toch wat zorgen over, hoopelijk voor niets.. In tegenstelling tot de eigenaar.

Maak ik me zorgen voor niets?

Sofie

PS morgen maak ik er wat foto's van. Miss is dat wat duidelijker ipv mijn verwarde uitleg..

Marije_jiplover

Re: Hoefbevangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:06