Brandnetels!!???

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

orrieknorrie

Brandnetels!!???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 18:49

halloo,

mijn paard heeft allemaal bultjes op zijn hoofd! ik denk dat hij allergisch is voor brandnetels... want een andere oplossing kan ik niet vinden! (het zijn geen muggenbulten) maar wie heeft hier ervaring mee en weet wat ik er tegen kan doen?? ik zal kijken of ik er een foto van kan maken om het wat duidelijker te maken maar ik was zo nieuwsgierig en een beetje bezorgd dat ik er nu alvast een topic over begin!...

groetjes grace

ps. hij lijkt er niet echt veel last van te hebben!! en ik heb er al een beetje azijn opgesmeerd.

ik heb dus net iets gelezen over netelroos dat een paard daar bultjes van kan krijgen! kan dit het zijn??
Laatst bijgewerkt door orrieknorrie op 15-09-08 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

noudy

Re: Brandnetels!!???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:51

Zonder foto s kan je moeilijk een voorstelling maken hoe de
bultjes eruitzien en wat het kan zijn.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:53

volgens mij krijgen paarden geen bultjes van brandnetels.
er schijnt 1 of andere virus te zijn die bultjes veroorzaakt bij paarden hoorde ik van de week . weet niet of dat in jouw geval ook een virus zal zijn hoor?

orrieknorrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 18:55

montoya schreef:
er schijnt 1 of andere virus te zijn die bultjes veroorzaakt bij paarden hoorde ik van de week . weet niet of dat in jouw geval ook een virus zal zijn hoor?

dit is al de tweede keer, alleen deze keer is het erger.. maar bij de eerste keer was het binnen drie dagen over... ik weet alleen echt niet wat het anders kan zijn omdat ik ook niet ben overgestapt van voer ofzo.. misschien een virus maar komt dat dan met vlagen????

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:57

Paarden krijgen iid geen bultjes van brandnetels eten, anders had die van mij heel heel veel bultjes moeten hebben, misschien virus als je het niet vertrouwd even va bellen

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:57

STEL je paard is allergisch voor brandnetels. Heeft hij dan ook bultjes op zijn benen? Want ik neem aan dat de brandnetels op de wei staan. Daar loopt hij dan toch ook door heen?

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik nog nooit heb gezien dat een paard zijn hoofd in de brandnetels steekt hoor.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:59

ponyparadijs schreef:
STEL je paard is allergisch voor brandnetels. Heeft hij dan ook bultjes op zijn benen? Want ik neem aan dat de brandnetels op de wei staan. Daar loopt hij dan toch ook door heen?

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik nog nooit heb gezien dat een paard zijn hoofd in de brandnetels steekt hoor.

De mijne anders wel hoor!! Haha!
Die vindt ze heerlijk (om op te eten).

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:00

orrieknorrie schreef:
montoya schreef:

dit is al de tweede keer, alleen deze keer is het erger.. maar bij de eerste keer was het binnen drie dagen over... ik weet alleen echt niet wat het anders kan zijn omdat ik ook niet ben overgestapt van voer ofzo.. misschien een virus maar komt dat dan met vlagen????

daar zou ik je geen antwoord op kunnen geven helaas.ik hoorde alleen van bultjes en dat het een virus was. zou je effe de DA moeten bellen dan weet je het zekers .

orrieknorrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 19:25

ponyparadijs schreef:

nee ze staan net achter het hek

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:27

Die van mij vind het ook heerlijk, die zou anders behoorlijke pijn in haar mond hebben

VMarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:03

Voor paarden zijn brandnetels niet allergisch, ze eten ze juist omdat ze ergens jeuk hebben en brandnetels jeuk weghalen.
Meestel betekend bultjes op de huid dat er een onderliggend probleem is, dus iets inwendigs. Heeft je paard nog ergens anders last van?

orrieknorrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 15:43

VMarleen schreef:
Voor paarden zijn brandnetels niet allergisch, ze eten ze juist omdat ze ergens jeuk hebben en brandnetels jeuk weghalen.
Meestel betekend bultjes op de huid dat er een onderliggend probleem is, dus iets inwendigs. Heeft je paard nog ergens anders last van?

nee, nog niet in ieder geval,,

en sowieso.. iedereen zegt wel dat paarden er niet allergisch voor zijn, maar dat weet je toch niet het kan toch zijn dat hij er NIET tegen kan??? als hij het aanraakt???

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 20:20

Brandnetels zijn juist gezond voor je paard ! ik pluk ze en laat ze dan drogen en doe ze door het voer want er zit zwavel (MSM) in en zijn goed voor de gewrichten.

Martin009

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 20:25

Vlak voordat Benz kwam dacht ik ook nog even slim te zijn door alle brandnetels weg te halen maar het eerste wat onze shetlander deed was het spul opeten !
Toen kwam Benz dus erbij en er stonden er nog een paar maar zodra ze de kans krijgen gaan ze de brandnetels opeten en ze worden er toch echt niet slechter op Lachen
Dus ben bang voor je dat het inderdaad wat anders is maar in ieder geval alvast succes ermee !