paard allergie voor hooi

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marly1992

paard allergie voor hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 20:33

mijn paard heeft een allergie voor hooi,
nu staat hij nog heel de dag in de wei dus niks aan de hand, maar dalijk in de winter staat hij meer binnen en ik vindt het dan toch wel fijn als hij wat te knabbelen heeft. Wie weet er een vervanger voor hooi?

8nnemiek

Re: paard allergie voor hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:47

Is hij echt getest op allergie, of moet hij gewoon erg hoesten van hooi?
Tegen het hoesten kun je het hooi in een bad met water leggen, minimaal 2 uur lang, dan is alle stof eruit en voor de paarden met stofallergie werkt dat heel goed. Eventueel samen met bijvoorbeeld fenegriek of middeltjes als eucalyptus over het voer..
Voor paarden met een stofallergie is het trouwens wel slecht om de hele winter binnen te moeten staan. Hoe meer naar buiten hoe beter.
Als vervanger voor hooi kun je ook kuil voeren, een deel kun je vervangen door luzerne, en ook een plakje tarwesto is goed.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:23

Die van mij is ook allergish voor hooi, Ik laat het minimala een dag weken in water, Meestal komt de allergie uit schimmelsporen, stof of het prikkelende in de keel van het hooi.
Probeer het eens te weken

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:29

is hij allergisch voor t stof? of voor t hooi?

hooi is gras... voordrooghooi en kuil ook...

luzerne niet, dus dan zou dat een vervanger kunnen zijn?

als t van t stof in t hooi is kun je het weken of iig nat maken voor je het voert...