Hoesten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NNC_

Hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 16:53

Heeey,

als ik aan het rijden ben en ik wil voor het eerst aan gaan draven, gaat mijn pony altijd hoesten. Dit doet hij ongeveer 3/4 keer en daarna proest hij. Meestal als hij hoest komt er ook allemaal groene slijm naar buiten (van het gras dus). Weten jullie misschien of dit normaal is? En hoe komt dit precies?

Alvast bedankt,

NNC_

Pliensdream

Re: Hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 16:55

Als ik mijn paard hoor hoesten bellen ik gelijk de dierenarts, als je een paard te lang ermee laat lopen kan hij een chronische hoester worden!
Ik zou dus de DA bellen om erna te laten kijken Knipoog

NNC_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 16:57

dit doet hij al een tijdje. hij doet het altijd bij de eerste keer draven en dan houd het echt na 3/4 keer op. daarna kan ik gewoon doorrijden, zonder dat hij hoest.

ammi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:43

Iets wat bij mij altijd is blijven hangen is; dat een paard niet
hoort te hoesten.
Ook al is het alleen in het begin, er is blijkbaar toch iets wat irriteert, anders zou die niet hoesten.
Ik zou toch de DA er even naar laten kijken, vaak is het met een
kuurtje snel opgelost!

VMarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:33

Het lijkt of er even iets los moet komen bij het rijden. dat alles weer even op zijn plaats komt. Ik zou mijn paard voor drie vier keer hoesten geen kuur geven. Allemaal gifstoffen waar hij alleen maar een slechter imuunsysteem van krijgt.

ammi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:26

Daar zijn de meningen over verdeeld, en dat is helemaal niet erg,
maar mocht het straks erger worden, dan had je gewild dat je eerder iets had ondernomen.
Het hoeft niet perse een kuurtje te zijn. er zijn genoeg kruiden en poedertjes die ook kunnen helpen.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:51

Ik ben bij zulke hoestjes meteen allert en haal de DA erbij.

Hoe is de ademhaling in rust?
Hoe snel herstelt je paard na inspanning qua ademhaling?

Op zich positief dat er slijm uit de neus komt. Maar je hebt het over groen snot? En je schrijft "van het gras"??
Hou het snot in de gaten.

Als het aanhoudt, zou ik er een DA naar laten kijken Ja

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:15

zolang je maar geen Fentiplumin neemt voor je paard.. daar komt het zóó snel mee terug. ik heb hier zeer slechte ervaringen mee....

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:49

toevallig net gisteren aan d.a. gevraagd: mijne doet het ook een paar keer vlak na het aandraven, d.a. vroeg: briest ze daarna, mijn antwoord ja: d.a."dan is het niet erg, en moet ze gewoon even iets kwijt".

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 09:26

Bij ons in Duitsland is een middel (plantaardig) en dat heet Schwarzkümmeloil. Dat is tegen alle soorten allergieen, jeuk enz. Het is mij aangeraden door een bevriende dierenarts hier. Mijn ene paard hoeste elke keer een beetje wat blijkbaar een allergische reactie op iets was. een van de andere paarden had last van jeuk. Zij heeft toen gezegd dat ik de Schwarzkümmeloil eens moest proberen want dat hielp goed tegen allergien en dus ook goed tegen zomerexceem. Ik heb het toen gehaald en inderdaad het is gewoon superspul. Het zit in een flesje van 500 ml en je doet er echt lang mee. je drupt het gewoon over het voer heen en de paarden vinden het lekker. Ik heb dus gelijk met de fabrikant gebeld en gevraagd of hij ons dat spul wilde leveren, omdat wij een ruitersportzaak hebben. Wij hebben het dus nu ook in ons assortiment opgenomen. Ik ben er zelf echt super tevreden over. Het helpt tegen zomerexceem en alle andere soorten jeuk en allergieen en is dus 100% plantaardig. Dus ook voor paarden die (chronisch) hoesten enz. Misschien toch de moeite waard om het te proberen.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 16:21

nou het heerst wel goed Haha!
overal zijn paarden aan het hoesten.
virusje dat rond hangt..
mijn paard hoest ook, precies zoals jij zei..
omdat meer paarden op stal het hebben, en het een grote stal is, heb ik medicijnen gekregen.
iets tegen hoesten, weet niet meer wat, en cubarmix, voor eventuele secundaire bacteriele infectie..
ben er maar vroeg bij, het wordt niet heel snel chronisch, maar je moet er niet te lang mee blijven lopen.