traan oog

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maximepony

traan oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 14:08

hoi Bloos

Hierbij plaats ik een topic voor mijn vriendin die sinds kort een shetlander rijd die ik al lange tijd ken. toen ze laatst bij hem kwam had hij een blauwe waas in het oog en kleine bultjes om het oog heen, ook was het oog aan het tranen (niet contenu) en kwam er een soort geel spul uit (ooghoek). De waas is gister weer wat minder geworden maar dit sluit nog niet uit dat hij niet blind word zoals ons is verteld. Ook is de pony al 17 jaar , maar volgens mij hoort dat niet mee te spelen. Ik heb zelf gedacht aan koude thee in het oog. dit schijnt te helpen tegen ontstoken ogen. maar is dit wel goed voor het oog als deze ook wat blauw is. en word hij echt blind? Mijn eige pony heeft ook een lichte blauwe waas over de pupil in het oog maar minder als de shetlander. Zo heeft ook nog een pony op stal een blauwe waas.

Tips zijn altijd welkom ! Ja

hierbij een foto van het oog:

AfbeeldingAfbeelding

later volgt een betere foto.

Zodra er iets verandert zal ik het topic updaten!

charlot611

Re: traan oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:10

Sowieso goed schoon houden, voorzichtig schoonmaken met een watje en koude thee (helpt tegen zwelling). Als je bang bent dat ze blind wordt, toch even de DA raadplegen.

Maximepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 14:33

ik zal binnenkort de da even bellen. Maar ik vind het persoonlijk zo appart dat er echt een blauwe waas in de ogen zit van 3 pony's op stal. waaronder ook mijn eigen fjord van 4 :|. ik heb ook aan staar of te veel stof gedacht. maar wij overtollig stof word de pupil toch niet blauw :S?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:36

Onstekingkje van de traanbuis zou ik denken. Met simpele oogdruppels van de drogist (VSM) kun je het schoon krijgen (paar keer per dag wat drupjes in het oog) Helpt dat niet binnen enkele dagen zou ik een DA erbij halen voor antibiotica druppels en advies.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:44

mijn paard heeft een zweep in dr oog gekregen en toen had ze ook zo'n blauwe waas op dr oog, dat bleek dus een schaafwond te zijn, ik zou de da laten komen zodat hij kan kijken..

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:45

Ik bestel daarvoor ogentroost bij vanderpigge in Haarlem, trek daar zeer sterke thee van en gebruik dat om de ogen mee schoon te houden (ook makkelijk in de vriezen als ijsblokjes) . De naam spreekt voor zichzelf denk ik Knipoog

Maximepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 14:55

Sizzle schreef:
Onstekingkje van de traanbuis zou ik denken. Met simpele oogdruppels van de drogist (VSM) kun je het schoon krijgen (paar keer per dag wat drupjes in het oog) Helpt dat niet binnen enkele dagen zou ik een DA erbij halen voor antibiotica druppels en advies.

is dit niet schadelijk voor het oog ? stel het blijkt iets anders te zijn?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 15:12

Maximepony schreef:
Sizzle schreef:

is dit niet schadelijk voor het oog ? stel het blijkt iets anders te zijn?

Het zijn simpele lenzen druppels wat bestaat uit water, wat zout en ingredienten om irritatie tegen te gaan. Koude thee vind ik viezer dan steriele oogdruppels. Bij mijn konijnen werkt het ook super. Maar blijkbaar heb je twijfel en dan is de DA de enige serieuze optie.