Bult op borst na spuit

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wanted2003

Bult op borst na spuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 12:19

Gister avond is mijn paard gevallen in de wei, hij is waarschijnlijk met zijn been achter een paal van de poort blijven hangen en toen over de kop gerold. (De poort stond helemaal open). Nu heeft hij 2 grote schaafplekken en om het erge dingen te voorkomen hadden we toch maar meteen even de dierenarts gebeld. Gelukkig viel het allemaal mee, we moeten koelen en jodium erop doen. Nu heeft hij hem voor de zekerheid een spuit gegeven om ervoor te zorgen dat het toch niet gaat ontsteken. Kom ik vanmorgen bij hem, is hij een beetje stijf en is 1 borst ontzettend dik vergeleken met de andere. Het is de plek waar de dierenarts hem gister gespoten heeft. Is dit een reden om de dierenarts even ernaar te laten kijken of trekt dit vanzelf bij? Heeft iemand er ervaring mee?

Sammiej

Re: Bult op borst na spuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:22

Mijn dierenarts raadde mij aan om zijn borst ook te koelen.
Het is gewoon een zwelling. Je kunt het koelen om tegen te gaan.
Trekt dus ook gewoon vanzelf weer bij, misschien dat je het alsnog wat kan koelen.

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:08

Hirudoid creme of gel opsmeren.Een keer of twee per dag tot de zwelling weg is.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:51

Heeft iemand bij mij op stal laatst ook gehad met haar paard.
Ze moest de plek koelen en hem zo vaak mogelijk laten bewegen.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 04:24

Komt wel vaker voor. Daarom wordt er ook daar geinjecteerd. indien het gaat ontsteken en het gaat open, kan de troep er wel uit.
Gewoon koelen en je paard laten bewegen. Trekt dan vaak gewoon weer weg. Hou het wel in de gaten dat het niet warmer wordt en dikker!

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 21:49

giotto schreef:
Hirudoid creme of gel opsmeren.Een keer of twee per dag tot de zwelling weg is.

Mee eens. En verder: afspuiten en paard laten lopen in de zin van: weidegang. Lachen

Succes!

Kimm_Ramon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 22:24

onze pony heeft het ook pas gehad. hij had een eins shoe(mijn exuus als het niet gespeld is). hij heeft hiervoor 2 spuiten gehad, waarbij de ene de dierarts al zei dat hij een tuut zou krijgen. dit kon geen kwaad, en hij mog na 1 à 2 dagen weer op de wei, niks aan gedaan trok na 2 daagjes weer weg.

sterkte met je paardje!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 14:07

Bedankt allemaal voor de tips! Ik heb hem de afgelopen dagen gekoeld (zowel benen als borst). Als ik hem een beetje probeerde te masseren was dat toch wel pijnlijk. Maargoed, eerst was de bult keihard en inmiddels is hij behoorlijk afgezakt en hangt er slechts nog een flubberige bult tussen zijn benen. (Ziet er erg grappig uit Haha!). Hij is overigens ook lekker lang in de wei geweest de afgelopen dagen.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 14:11

mijn vorige vz paard heeft dit ook gehad toen ze ab had gekregen voor een zware koliekaanval Knipoog
leek net een zak vocht wat er aan haar borst hing Ach gut