Vroeger gebruikte we dat bij mok en ter verkoming daarvan in nattige tijden. Maar was ook altijd te krijgen, zou nu niet eens weten of je het meekrijgt van een garage ivm bepaalde milieu-eisen
Ik heb het op advies van mijn opa eens gebruikt. Indd het helpt, maar ik zou het niet weer doen. Want besef eens, wat voor giftige stoffen je bij je paard naar binnen werkt. Destijds nooit aangedacht, maar het kan niet goed zijn voor je paard. Het is trouwens verlopen olie, uit een trekker is het beste schijnt hoor.
Er werd (wordt) wel eens verlopen olie gebruikt; inderdaad vanuit een dieselmotor (verlopen olie uit een benzinemotor heeft een iets andere samenstelling). Ook wil het wel eens helpen, maar dat wil niet zeggen dat het niet gevaarlijk is. Motorolie is niet voor niets 'chemisch afval': het kan huidirritatie opwekken en als het via de huid in het bloed terecht komt is de schade groter..... Ik zou het dus niet gebruiken, ook al zijn er positieve ervaringen bekend; het risico dat het teveel schadelijke neveneffecten heeft is te groot....
Dat is echt zo'n oud boeren middeltje.. Ik zou het niet doen, die chemische rotzooi. Ik heb pas nog gehoord dat het behoorlijk kankerverwekkend kan zijn. Er is hier op bokt ergens een groot topic over zomerexceem. Meestal helpt het al heel veel als je het voer aanpast en een exceemdeken koopt.