Moter olie?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cheyenne_x

Moter olie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 11:13

Hoi bokkers,
Ik heb dus een tinker met zomer exeem en toen vertelde gister mijn instructeur dat ik moter olie in moest doen, iemand hier ervaring mee?

Casarell

Re: Moter olie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 11:14

Afgewerkte olie bedoelt hij zeker..

Geen idee of het werkt, maar het schijnt ook dat een schimmel enting ook wil werken tegen zomer exceem..

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 11:16

femmefatale1 schreef:
Afgewerkte olie bedoelt hij zeker..

Ja dat was het! Clown

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 11:27

Vroeger gebruikte we dat bij mok en ter verkoming daarvan in nattige tijden. Maar was ook altijd te krijgen, zou nu niet eens weten of je het meekrijgt van een garage ivm bepaalde milieu-eisen Tong uitsteken

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 11:30

Ik heb het op advies van mijn opa eens gebruikt. Indd het helpt, maar ik zou het niet weer doen. Want besef eens, wat voor giftige stoffen je bij je paard naar binnen werkt. Destijds nooit aangedacht, maar het kan niet goed zijn voor je paard. Het is trouwens verlopen olie, uit een trekker is het beste schijnt hoor.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:01

Er werd (wordt) wel eens verlopen olie gebruikt; inderdaad vanuit een dieselmotor (verlopen olie uit een benzinemotor heeft een iets andere samenstelling). Ook wil het wel eens helpen, maar dat wil niet zeggen dat het niet gevaarlijk is. Motorolie is niet voor niets 'chemisch afval': het kan huidirritatie opwekken en als het via de huid in het bloed terecht komt is de schade groter..... Ik zou het dus niet gebruiken, ook al zijn er positieve ervaringen bekend; het risico dat het teveel schadelijke neveneffecten heeft is te groot....

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:05

Dat is echt zo'n oud boeren middeltje.. Ik zou het niet doen, die chemische rotzooi. Ik heb pas nog gehoord dat het behoorlijk kankerverwekkend kan zijn.
Er is hier op bokt ergens een groot topic over zomerexceem. Meestal helpt het al heel veel als je het voer aanpast en een exceemdeken koopt.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:31

Verlopen olie is chemische bende en ik zou het zeker niet op mijn paard smeren.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 22:21

Niet doen en snel op zoek gaan naar een instructeur die wat betere adviezen geeft.