Musli of Granenmix wat is beter?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cojo79

Musli of Granenmix wat is beter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 10:06

Ik word er helemaal gek van......ik zit nu al enkele weken te denken wat ik nu mijn paard wil gaan voeren en wat beter voor haar zal zijn.

Wat is nu beter een musli of granenmix als bijvoer?

Ik wil half op brok en half op musli/granenmix over.

Ik heb begrepen dat een paard sneller zijn voedingwaarden en vitamine uit de musli kan halen en dat een musli beter is voor een paard wat sneller zijn energie moet hebben dressuur/springen.

Omdat de granenmix pas 1 dag later zijn voedingswaarden en vitamine af geeft en dit geschikter is voor paarden die langdurige energie moeten hebben zoals endurance.

En dat de granen erg moeilijk verteerbaar zijn en niet goed opgenomen worden.

Ik wil dit graag weten voor een dresuur paard.
Wat is jullie voorkeur en waarom?

Ik weet dat er al heel wat topics hierover zijn en ik heb ook al alles door gespit maar nog krijg ik voor mij geen duidelijkheid.

Worden ze veel heter van de granenmix?

Alle informatie is welkom want ik weet nu echt niet meer wat ik moet halen de musli of granenmix.

Groet,Corina

8nnemiek

Re: Musli of Granenmix wat is beter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:13

Ik weet er niet zo héél veel vanaf, maar volgens mij is brok niets anders dan geperste musli in hapklare brokjes. Het is alleen zo dat muesli beter is voor de tanden, en het kauwen en speekselaanmaak en spijsvertering bevordert. Zou je even moeten kijken bij de voedingswaarde en ingredienten op de verpakkingen. Volgens mij zit er ongeveer hetzelfde in (basisbrok en basismuesli)
Daarnaast heb je natuurlijk nog veel andere soorten muesli's, zoals de kruidenmuesli die goed is voor de luchtwegen, en sportmuesli, en musli met extra weinig melasse/suiker..
Maar zowel muesli als brok blijft junkfood, boordevol melasse en suiker, dus teveel is nooit goed.
Hoe dat met granenmix zit weet ik niet.