Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

mijnvlinder schreef:Alle bijwerkingen zijn pas gekomen toen ik net was gestopt met het toedienen. De VA heeft dit voorgeschreven omdat de antibiotica en de probiotica niet helpen. De mok had hij al ruim 8 jaar en alles geprobeerd. Nu had de VA het er over dat het ook in verband kon staan met Cushing, maar eerlijk gezegd heb ik het idee dat cushing en mok weinig met elkaar te maken hebben.
Cassagrande schreef:Die van mij krijgt het vandaag voor het eerst dus ik moet het nog even afwachten.
Hoe lang heeft het geduurd voordat jullie erachter kwamen dat jullie paard er zo op reageerde?
Groetjes Kim
. Verdenk hem er soms van dat hij het op een akkoordje gegooid heeft met de veearts. De man wordt rijk door mijn paard

anneve schreef:Op zich klopt het dat corticosteroiden (prednison is een kortwerkend corticosteroid) enorm veel bijverschijnselen kunnen geven, maar ik wil hier graag de kanttekening plaatsen dat enorme aantallen mensen en dieren dankzij dit spul (langer) in leven blijven. Daarnaast kan het de kwaliteit van leven enorm verbeteren bij grote groepen patienten.
De bijwerkingen treden pas op na langdurig gebruik. Soms zijn paardenmiddelen gewoon nodig.
Maar soms denk ik dat er te snel met dit middel wordt begonnen of juist abrupt gestopt bij bepaalde chronische aandoeningen.