Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Welshcobfan schreef:Is er al een biopt van genomen? want mijn pony had op het eerste gezicht een sarcoid, maar na een biopt bleek het een zeer uitzonderlijke kwaadaardige tumor te zijn! Die ook nog eens veel groter en dieper was dan gedacht.
Tumor is goed verwijderd gelukkig en de randen zijn schoon van uitzaaiingen
Maar als het een sarcoid was had mijn dierenarts mij aangeraden om naar utrecht te gaan voor een soort chemokuur. Dat had het beste resultaat.
Dat doen ze hoe dan ook, voordat je bv naar de kliniek in utrecht moet willen ze eerst een biopt zien. Bovendien krijg je zekerheid wat het nu precies is (want zoals in mijn geval leek het in alle opzichten een sarcoid, maar bleek het een kwaadaardige tumor).Luckystory schreef:Hebben jullie trouwens allemaal meteen behandeld?
Aangezien mij aangeraden wordt af te wachten,...
Ik twijfel nog steeds wat het beste is?
) moet vertrouwen en er voorlopig afblijven en afwachten.
Je weet maar nooit wanneer het nog te pas komt
Luckystory schreef:Dus als je een biopt laat nemen, heb je eigenlijk al besloten om te behandelen?
@Cynnie: Besluiten om te behandelen omdat 'ik' mij er ongemakkelijk bij voel, zou een verkeerde beslissing zijn. Natuurlijk heb ik liever een pony zonder sarcoïd dan eentje met. (Al helemaal met Tyco in m'n gedachten) En wil ik dat ding liefst zo snel mogelijk weg uit mijn pony. Maar in deze heb ik weinig te willen. En gaat het gewoon om wat het beste is voor m'n pony.
En ik weet graag waar ik aan toe ben. Ik vond de lectuur hierover nogal verwarrend.
Maar ik denk dat ik inderdaad maar mijn DA (en jou) moet vertrouwen en er voorlopig afblijven en afwachten.
En er zijn blijkbaar ook nog anderen die hetzelfde advies kregen,...
Overgings als je die dingen wil opzoeken als je in Gent bent, graagJe weet maar nooit wanneer het nog te pas komt
Ik weet ook dat jij je niet goed zou voelen mocht je een verkeerde beslissing maken, dus misschien beetje verkeerde woordkeus maar de bedoeling erachter was hetzelfde
En zo lang hij er geen last van heeft of het niet immens snel groeit zou ik het lekker laten zitten. En ja, tuurlijk neem je een gok, maar die neem je ook als je wel gaat behandelen. Uiteindelijk weet je toch nooit 100 % zeker wat goed is met zo'n sarcoïd, dat is het verrotte ervan.
. Vandaar
.
! Is wel heel algemeen hoor. Ik heb hier trouwens ook nog een VDT liggen met een heel artikel over sarcoïden, die zal ik je 16 oktober wel ff geven! Of ff inscannen morgen als je dat liever hebt (ja zeker?
). Check je mail morgen maar!
Maar wil je voorlopig nog niets doen? rustig laten zitten 
En ja, als ie eraan gaat bijten heb je inderdaad geen keus. Maar ik denk niet dat puzzle zo lenig is dat ie er zelf bij kan
Is hier toch niet zo heel lang in gebruik?