bloedneus uit een neusgat

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

bloedneus uit een neusgat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 14:48

Trof vandaag mijn paard in de wei aan met een bloedneus uit een neusgat,bloedde niet erg hard ofzo,even schoongemaakt enzo,Maar toen hij weer proesste bloedde het weer iets. Verdrietig .wat kan dit zijn, denk zelf aan een adertje wat gesprongen is(hij heeft dit nog nooit gehad) omdat het ook zo'n warm weer is weer..wat denken jullie..gr emaartje

upperlady

Re: bloedneus uit een neusgat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 14:52

ik lees mee. Mijn paard ook, alleen, eet de meine ook geen hooi, heeft diaree en is sloomig

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 18:05

mijn merrie heeft dat idd ook wel eens gehad.. was volgens DA vanwege warmte, zodra het uit twee neusgaden komt is het niet goed en is het beste om even contact op te nemen.
gewoon 1 of 2 keer schoonmaken is vaak voldoende en dan alleen wegvegen wat zichtbaar is (niet het neusgat in) Knipoog

@ upperlady: ik zou in jou geval meteen contact opnemen met de DA, t feit dat je paard niet eet is echt niet goed, en diarree een sloom zijn verergerd al snel naar tekort aan vocht/uitdroging!

succes

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 18:07

Heeft mijn paard ook wel eens gehad.
Ik mocht me er niet druk om maken was een gesprongen klein adertje.
Maar als het blijft bloeden zou ik wel even bellen naar een DA, vragen hoe zij erover denken.

Succes in ieder geval Lachen

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 19:34

Hoef je je niet zo druk om te maken wanneer het bij dit kleine beetje bloed blijft.
Dan is er idd. een adertje gesprongen en dat gaat vanzelf weer over.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 22:36

gelukkig valt het allemaal wat mee...morgen kijk ik er weer even na..bedankt allemaal voor de reacties..gr emaartje

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 23:16

Mijn paard heeft dit ook al een paar keer gehad, maar zolang het niet stroomt hoef je je niet echt druk te maken. Ik schrok ook heel erg hoor de eerste keer Lachen

manonaaaahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 23:47

Je moet je pas zorgen gaan maken als het vaker voor gaat komen of als het uit 2 neusgaten komt. Kan gewoon door de warmte van vandaag komen.

upperlady: je moet morgen meteen de DA bellen, ik denk gelijk aan bloedarmoede, dat houd een tekort aan (o.a.) ijzer in. Ik kan het mis hebben natuurlijk, maar ze vertoond in ieder geval heel ongezonde verschijnselen. Lachen

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 23:48

heb ik vaker gezien hoor.. is hoogst waarschijnlijk gewoon gesprongen adertje!

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 23:49

upperlady schreef:
ik lees mee. Mijn paard ook, alleen, eet de meine ook geen hooi, heeft diaree en is sloomig

jah ik zou inderdaad een DA bellen, zoals RGBrink zei

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:06

da is gisteravond geweest, hij kon bij mijn paard niks bijzonders vinden. ze eet nu wel brok, maar nog steeds geen hooi. de bloedneus is gestopt maar voor controle blijft ze tog nog even binnen staan

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:22

upperlady schreef:
da is gisteravond geweest, hij kon bij mijn paard niks bijzonders vinden. ze eet nu wel brok, maar nog steeds geen hooi. de bloedneus is gestopt maar voor controle blijft ze tog nog even binnen staan

Heeft hij bloed afgenomen? Vind het toch symptomen die mij zouden verontrusten, diarree, lusteloos en niet willen eten.

Sterkte iig

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 14:04

My Way heeft geen bloedneus meer gelukkig,het was dus onschuldig iets ,gewoon adertje gesprongen gelukkig...

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:12

Als een paard bloedneusen heb (echt uit 2 neusgaten) dan heeft hij het vaak ook aan zijn hart toch?! mijn lievie heeft dat namelijk wil dolgraag weten wat er aan de hand is (het is niet mijn eigen paard). En als ze het dan aan hun hart hebben, hebben ze dan pijn? of is dat een vraag voor de DA

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 11:04

ik zou er inderdaat evewn de da bij reopen. Mijn paardje eet gelukkig weer maar blijft nog even lekker binnen staan

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 21:48

Mijn paard heeft aantal maanden geleden ook een bloedneus gehad, spontaan na 1 minuut draven aan de longe.
Het is even schrikken inderdaad..

DA gebeld voor advies. Bij mijn paard was het helder rood bloed, het was volgens mijn DA een gesprongen adertje in neusholte.

Het is gelukkig maar eenmalig geweest bij mijn paard.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 21:52

een bloedneus aan allebei de neusgaten heeft niet met het hart te maken maar met de longen. paard heeft dan een longbloeding. komt veel voor bij renpaarden.
is ook ernstig. dus zeker dierenarts even naar laten kijken

1 neusgat betekend dat het ergens uit komt tussen het neusgat en de splitsing van de luchtwegen. vaak dus een bechadigt adertje

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 12:34

Komt er ook stank uit dat ene neusgat?
Ik haalde mijn paard ook zo uit het land, bleek hij een kieswortelonsteking/kaakonsteking te hebben.

Ik zou idd goed blijven opletten.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 12:38

bij kieswortelontsteking komt er meestal pus uit en vaak geen bloed.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 12:41

Ik wil je niet bang maken en heb er ook geen verstand van, maar het paard van een oud stalgenootje van mij had ook een bloedneus en die blijk een lekkende hartklep te hebben. Die was ook erg sloom trouwens..
Toch even iets om in de gaten te houden.

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 12:46

onze pony heeft het regelmatig. Bij verandering van weer, stoffige bak. Dan komt er een klein beetje helder bloed uit een neusgat. is altijd bijna gelijk weer over.

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 12:48

ikke20 schreef:
bij kieswortelontsteking komt er meestal pus uit en vaak geen bloed.

Bij die van mij was het eigenlijk beide. combinatie van bloed en pus en behoorlijk wat stank.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 12:50

Mijn pony heeft het ook 'regelmatig' (Niet echt regelmatig te noemen maar toch al wel een aantal keer gehad) Het heeft meestal met het weer te maken, of als ze zichzelf weer eens ontzettend druk heeft staan maken Rolleyes Zolang het niet uit twee gaten is niets om je druk over te maken dus.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 12:51

Mijn oude merrie had dat ook altijd, zij heeft een stofallergie en volgens de DA was
het bij een longblaasje wat geknapt was. Ze had het meestal bij omslag van het weer
voornamelijk als het ineens koud of warm werd. Niks ernstigs verder, maar je schrikt
toch altijd even als je paard een bloedneus heeft.

Als je paard sloom is en diarree heeft zou ik toch heel snel een DA laten komen, dat is
toch echt geen goed teken Ach gut

sylviej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:17

mijn paard heeft dit ook vanaf dinsdag avond al , nu heeft hij het nog , wel uit een neusgat en het komt er af en toe uit . de DA is geweest en heeft hem iets gegeven zodat het bloed gaat stollen , heeft niet of toch niet heel veel geholpen , maar het bloed is wel al minder ? iemand ervaring ? DA komt dadelijk terug