Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
)had ze een blokkade in haar eileiders en was haar hormoonhuishouding volledig van de rel. Wat het was, was het, maar het was voor mij (en mijn merrie) de ideale oplossing.
Britt19 schreef:Nou gisteren weer naar de veearts geweest voor onderzoeken.... er is echt 100% lighaamelijk niks met dr aan de hand... ik heb nu REGUMATE een hormoon middel voor paarden , is iemand hier bekend mee??!!!.........
ik heb dit middel ook gebruikt bij mijn merrie, ik raad je wel aan om in de winter, als je geen wedstrijden hebt (weet niet of je hierin actief bent) om af en toe te stoppen met regumate, dan word je merrie na ong. 3-5 dagen hengstig.
Echt zo zielig! Kon er soms wel om janken als ik er naar keek...
). Wat voor jou en jouw veearts de beste oplossing is kan ik natuurlijk niet bepalen. suffie schreef:Mijn merrie was ook altijd giga hengstig. Plastte echt van zich af met een boog, zodat je er onder kwam te zitten. Handig als je de stang op de trailer erachter moest doen.....Met rijden was ze een regelrechte ramp. Stond gewoon een half uur stil in de les en liet zich niet 'verleiden' om weer te gaan lopen. Sporen, zweep, meelopen, ze reageerde nergens op. Daarnaast duurde de hengstigheid ruim 1 1/2 week. Ik heb de merrie laten nakijken en ze was helemaal gezond van binnen en van buiten. Toen heb ik besloten om haar te laten dekken en ze was dan ook na 1 inseminatie drachtig. Ik ben haar nu heerlijk aan het doorrijden en geniet van mijn paard. Volgens de DA is er een grote kans dat ze het komend jaar een normale hengstigheid zal hebben, we zullen het zien.
.. Ik kan niet meer op haar rijden, maar in het begin verbeterde dat ook heel erg. Ook wwas ze soms heel agressief en dat is met dat energetische gebeuren ook helemaal weggegaan