bloedarmoede

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

woeliej

bloedarmoede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 09:59

vorige week een algemeen bloedtestje laten doen van m'n pony en daar kwam uit dat hij wat te weinig rode en witte bloedcellen had. Niet erg maar net wat te weinig.

Aan de pony merk ik weinig.. Hij is ietsje rustiger als normaal. Dus nu is het gewoon een drukke pony en geen ADHD-tje meer. Buiten is hij nog steeds even druk als van ouds alleen in de bak loopt hij nu veel lekkerder.

Nou heb ik van het weekend een endurance wedstrijd (47,5 km) en vraag ik me een beetje af wat ik daarmee moet... Afmelden of toch gewoon mee toen en eventueel onderweg stoppen mocht het nodig zijn..

Hoe erg is (lichte) bloedarmoede? Kan hij daar verder gewoon een wedstrijd mee lopen? De afstand is maar klein dus dat scheelt wel..

Wedstrijden vind hij echt super leuk. Lekkere uitlaatklep voor hem en door mooie bos racen, vin hij zo geweldig! Dus afmelden doe ik liever niet.. Dus is het kwalijk/onverstandig om hem die wedstrijd te laten lopen?
Laatst bijgewerkt door woeliej op 10-09-08 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

_Luziream

Re: bloedarmoede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 10:02

Zou het overleggen met je VA. Je paard is toch wat anders dan anders misschien nu wel lekker dat hij minder ADHD heeft maar ik zou gewoon navragen wat je het beste moet doen of je misschien toch niet iets moet geven.( mits het niet onder doping valt dan natuurlijk)

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 10:10

ohja doping.. Ik heb een spulletje daavoor opgehaald vanochtend, Redcell. Daar moet hij 30 ml per dag van hebben rechtsreeks in de mond. Maar dat zal er niet voor zorgen dat hij zondag alweer 'fit' is

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 10:11

Redcell is goed maar zou even nakijken of dit spulletje niet onder doping valt......

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 10:12

Bloedarmoede houd ook in dat het uithoudingsvermogen veel minder is, dus niet zo zeer moe zijn maar ook sneller buiten adem zijn.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 10:16

Dat is ook zo, maar TS zei lichte bloedarmoede. Ik zou de gok niet wagen en ik zou niet starten. maar goed het is mijn paard niet dus kan hier ook niet over oordelen. VA kan je goed voorlichten of je uberhaupt zou moeten starten.