Drukplekken, ik zie witte haartjes wat nu!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Drukplekken, ik zie witte haartjes wat nu!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 19:15

Ik ben op trektocht geweest met mijn pony.
Ze had wat bultjes gekregen op de shoft, deze heb ik goed gemasseert.
Hierna ben ik gewoon vrolijk met haar doorgereden 4x in de week gemiddelt 3 kwartier.

2 weken later van de een op de andere dag was het mis Verdrietig . Ik trof mijn pony aan met kale plekken waar eerst de bultjes zaten aan beide kanten van de shoft.

Nu 2 weken vrijwel rust later zie ik witte haartjes komen!

Ik baal heel erg want ik ben bang dat ze nu altijd witte haren houd op die plekken! Ze krijgt nu Traumeel gel 2x daags er op gesmeert en ik rijd haar voorlopig even niet.

Wie heeft er de allerbeste tip voor mij??????

aslo

Re: Drukplekken, ik zie witte haartjes wat nu!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 19:32

Die witte haren blijft ze houden.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 19:33

Inderdaad, daar is niks aan te doen...

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:01

Zadel laten nakijken door een goede zadelmaker, tot dan niet rijden. Rijden met een slecht zadel kan je pony flink verpesten, en niet alleen lichamelijk maar ze kunnen er ook gedragsproblemen van krijgen...

De witte haren blijven. Daar kun je verder niets aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:23

Hier ben ik weer, bedankt, gedragsproblemen krijg je als een dier pijn heeft en je blijft doorrijden;)
Ik ben eigenlijk op zoek naar iemand met iets zodat ik de genezing kan bevorderen en de witte haren zo weinig mogelijk te voorschijn komen. Rijden doe ik zoiezo niet en ik ga aan de slag met het zadel zijn de plekken dicht. Dat is nu dus nog niet het geval en daarom heb ik dit topic geopend! Ik hoop op meer reacties!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 20:34

De witte haren blijft je pony inderdaad houden. Laat je zadel is goed nakijken! Anders wordt het van kwaad tot erger!

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 18:14

denk dat je aan de genezing niet meer kan dan dat je al doet. goed schoonhouden bijv. een keer met betadine shampoo wassen (alleen als plekken open zijn) en verder wondzalf ( bijv. Acederm of Calendulan van VSM) tot de wondjes dicht zijn en daarna op huid te voeden en litteken te voorkomen is alles wat je eraan kan doen.
en het natuurlijk voorkomen, maar je bent al met het zadel bezig.
Check voor de zekerheid je shabrakken ook en was ze een keer goed dat ze weer fris en soepel op je paardje liggen!

succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:04

Ik had er eerst acederm op gesmeert maar daar werd het vet van. Nu krijgt ze dus traumeelgel en dat lijkt te helpen. Ik hoop dat de witte haartjes beperkt blijven of onzichtbaar worden!
Mijn zadel is voor de trektocht aangepast door de zadelmaker voor 120 euries. Ik denk dat ik daar weining meer aan kan doen, of ik moet hem verkopen. Wat zouden jullie doen?
De zadelmaker bellen of gaan voor een nieuw zadel?
Het is een mooi Kieffer legh zadel.
Groetjes