Gekneusde pees, hoe lang duurt dat?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Gekneusde pees, hoe lang duurt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 10:27

Mijn pony staat met een gekneusde pees. Het is de strekpees van haar achterbeen. We hebben nu een maand gestapt en gekoeld en gesmeerd. Het been is al aanzienlijk dunner en ik ben zondag begonnen met draven (2x 4 minuten) en toen leek ze goed te lopen. Gisteren was het echter minder. Ik draaf in de bak (goede bodem) en ik had het idee dat ze moeite had met de bochten en het been ook weer iets warmer was na het rijden. Heeft iemand ervaring met deze blessure? Hoe lang kan zoiets duren?

CM_

Re: Gekneusde pees, hoe lang duurt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:29

Altijd langer dan je denkt Knipoog

Juist is het belangrijk om lang genoeg rust te nemen, te vroeg beginnen betekend een flinke deuk in het herstelproces.

Ik zou persoonlijk nog minimaal een maand alleen stappen op het harde, liefst buiten en rechtuit, daarbij wel nageeflijk en over de rug.

Helaas worden ook door dierenartsen peesblessures vaak onderschat.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 10:33

tini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:08

Kijk eens op onze webite, misschien heb ik een oplossing voor je paard. Wij krijgen best veel pees problemen en we kijken met de eigenaar hoe we dit gaan behandelen. Onze website is www.trekkersteam.nl.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:10

Het duurt altijd lang, en als je weer op mag gaan bouwen van de da is het altijd op het harde en rechtuit, omdat de bakbodem (vaak) toch iets te zwaar is voor het herstel. Heeft je da je een schema meegegeven voor de opbouw? Mijn paard had een overbelaste tussenpees, en die is een half jaar uit de running geweest. Het topic waar Dolor naar verwijst, zit ik ook, en nog veel meer mensen met paarden met peesblessures.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:14

tini schreef:
Kijk eens op onze webite, misschien heb ik een oplossing voor je paard. Wij krijgen best veel pees problemen en we kijken met de eigenaar hoe we dit gaan behandelen. Onze website is http://www.trekkersteam.nl.

Ziet er goed uit jullie site, ik geef zelf ook Reiki aan mijn geblesseerde paard maar zonder echo of medische achtergrond denk ik toch dat een da erbij niet verkeerd is. Het ondersteunt elkaar perfect op die manier, regulier en alternatief. Maar nogmaals, zonder echo/scan is niemand zeker van wat zich in een been afspeelt. (mochten jullie ook een da laten komen dan dan kon ik dat niet uit de site halen, maar dan vast mijn excuses voor mijn gevolgtrekking)

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 18:57

Vandaag was het been weer iets warm helaas, dus ik ga weer verder met stappen. Ik heb er nu al een maand op zitten, rechtuit op het harde. Natuurlijk zouden ze opbouwen ook graag buiten op het harde zien, maar we zijn ijzerloos. De bodem van de bak is echt goed, maar ik denk dat de hoeken de grootste boosdoeners zijn. Ik zal weer contact opnemen met mijn DA. Hij heeft een maand geleden ook een scan gemaakt.

Mbt de alternatieve geneeswijzes ben ik iets te nuchter ben ik bang. Dat zou voor mij echt een laatste redmiddel zijn. Bloos

Bedankt voor jullie reacties iig!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 09:57

Mijn paard is ook ijzerloos, ik heb hoefschoenen aangeschaft speciaal voor dat doel, het stappen op het harde. Even een aanschaf, maar zeker de investering waard, nieuwe hoeven kan je niet kopen helaas.

Ik mocht de eerste maanden niet eens naar de bak kijken, niet vanwege de bodem maar idd vanwege de hoeken. En nu we aan het opbouwen zijn van een verdraaide kogel, mag ik ook de bak nog niet in. Op het harde, rechtuit is de boodschap.