Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Zwerte schreef:is dit niet de "verbranding" vanwege een schimmel op het land? Gebruik de zoekfunctie eens daarmee, er zijn veel topics over geweest.
Exceem is niet besmettelijk maar ik vind dit ook totaal niet als exceem klinken... Ik zou gewoon een DA ernaar laten kijken, dat is de enige die je kan vertellen wat er nou aan de hand is.
En zoals al gezegd is, als hij onder behandeling staat zou je het wel gehoord hebben als het besmettelijk is.
Je praat ook over "dit virus", wat bedoel je hiermee?
wat betreft de poll: een 11 jarige is IMO nooit in staat om voldoende toezicht te houden. Dit kan je niet van zo'n kind verwachten!
zitten teveel betekenissen achter. Als er een schimmel in de wei zou zitten, zouden dan niet alle paarden het hebben ipv 15 stuks?
MarcoBorsato schreef:Als de dierenarts er al bij komt..waar bemoei jij je dan mee?
kladruber schreef:MarcoBorsato schreef:Als de dierenarts er al bij komt..waar bemoei jij je dan mee?
Omdat mijn paard 6 stallen verder staat én ik het zielig vind voor het paard dat het zo ver is gekomen.
En er op stal (niet door mij) de hele avond over gesproken is, maar niemand echt weet wat er gaande is zelfs de boer niet en waarschijnlijk zelfs de da niet.
Bokt is informatief en wie weet heeft iemand informatie voor me of leer ik ervan![]()
Hoop dat ik hiermee je vraag beantwoord heb.
pri_lady schreef:Mijn dochter van 12 kan heel goed zelfstandig voor de pony's zorgen. Dit betreft de totale verzorging (incl wonden en medicijnen) en het rijden. Maar wel met de wetenschap dat ze altijd raad kan vragen aan de staleigenaresse en andere paardencracks. Hierdoor ontstaat dan als vanzelf een wisselwerking, mocht mijn dochter constateren dat een andere pony van stal anders loopt, reageert of een verwonding heeft, zij dit altijd meldt. Vaak is het probleem al bekend en zoniet, mag zij het desbetreffende probleem laten zien en wordt hier zonodig wat aan gedaan.
MAW de eigenaresse van stal voelt zich verantwoordelijk voor alle eigen en pensionpaarden, draagt dit ook uit waardoor dit als vanzelf door stalgenoten wordt overgenomen.
Als ik jou was, zou ik belangstellend aan het meisje of de eigenaar van stal vragen wat er aan de hand is met haar schimmel en wat de DA heeft gezegd. Ook zou je jouw hulp kunnen aanbieden als ze iets niet weet hoe te handelen.
Vragen hoe iets zit, levert vaak meer op dan zelf (spook) scenario's bedenken. Misschien valt het reuze mee!
Succes