Sinds hij droes heeft gehad, blijft hij altijd wat ontstekingsplekjes rond zijn mond houden. Soort van korstjes, als je ze eraf krabt is het wat pussig. Meestal drogen ze vanzelf uit, valt het korstje eraf en zit erweer gewone huid onder. Aangezien hij er totaal geen last van schijnt te hebben (ik mag er ook gewoon aankomen) en het steeds vanzelf netjes geneest, doe ik er nooit wat aan.
Wat ik me gewoon afvraag is, of dit nog gevolgen kunnen zijn van het herpesvirus (koortslip is tenslotte ook herpes) Mijn andere paarden hebben ook allemaal droes gekregen, maanden nadat Duvel weer gezond en wel thuis was. Ik vermoed dat Duvel nog steeds een drager is van het virus.
Zoals gezegd, ik vraag niet direkt om behandelmethodes (tips zijn natuurlijk welkom), maar puur of iemand dit herkent als zijnde herpes ? Of iets anders ?
Ter verduidelijking, hij heeft dit zomer en winter, eigelijk altijd wel 1 of 2 plekjes. De andere paarden hebben nergens last van.
Op deze foto heeft hij bij de mondhoek een wat grotere plek, wat verder naar voren een plekje waar het korstje al van af is en boven bij zijn neusgat nog een klein plekje

Hier zie je duidelijk dat het korstje opdroogt en er weer gave huid onder zit