Tijdens de ingreep is alles super gegaan en de eerste dagen erna ook.
Nu loopt hij bij mijn schoonzus thuis in de wei, naast zijn wei lopen wat schapen en haar shetland merrie.
Gisteravond werd ik laat gebeld met de melding dat Juan, mijn paard, donderdag nacht bij de merrie in de wei terect was gekomen.
Om de een of andere reden was de poort los geraakt

Ze hebben toen uiteindelijk tot zaterdag bij elkaar gelopen omdat zij Juan niet te pakken kregen en geen tijd hadden om mij hierover in te lichten, dus ik was hiervan niet op de hoogte.
Uiteindelijk hebben ze hem zaterdag kunnen pakken en ze weer apart gezet.
Nu hebben ze dus gister geld dat de zwelling bij zijn piemel wel erg was of ik niet wilde komen kijken.
Toen ik dus vroeg hoe dat mogelijk was, aangezien er niks aan de hand was, kreeg ik dus het bovenstaande verhaal te horen.
Aangezien het gister dus al na 11 uur was en ik in het donker niks kan zioen heb ik gewacht tot vanochtend, en toen heb ik met toch goed geschrokken.
Het leek net alsof er opnieuw 2 ballen waren, alleen dan nu lager als anders, bij de uitgang van zijn schacht.
Het was dus compleet opgezet.
Zou het kunnen komen dat hij zich te druk heeft gemaakt die 2 dagen bij die merrie in de wei?
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee, met erge zwelling na castratie?
Hij leek er zo niet teveel last van te hebben en at gewoon goed, liep niet kreupel endergelijke.
Uiteraard heb ik direct de DA gebeld en hem dit verhaal voor voorgelegd.
Hij zei dat ik me vooralsnog niet teveel zorgen moest maken en heeft me poeders gegeven voor onder het voer die het vocht zouden moeten laten afvloeien, was het aan het einde van de week niet beter dan moest ik weer terug bellen.
Wat ik dus wil weten is wat jullie hiervan vinden en of iemand zoiets al eerder heeft gezien of gehoord?