Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

ellepel schreef:heeeeel veel ruwvoer![]()
dus hooi,of goede paardenkuil en het liefst zoveel als ze opkunnen.
laat ze maar de hele dag eten,wat je dan nog te kort komt aan vitamines vul je aan met een goede brok.
paarden die iets met de darmen hebben kun je eventueel iets van probiotica geven,maar liever nog laten uitzoeken door een dierenarts wat er nou precies mis is.
ik heb vroeger op een manege rondgelopen waar de paarden wat weinig hooi kregen en dus wat schraal waren.
toen er een nieuwe eigenaar op kwam heeft die ze op dagelijks 7-8 plakken hooi per dier gezet, alles ging op en de paarden werden binnen no time tonnetje rond
ohw enne:
[VS] Centraal topic voor paarden die te dun zijn

SuuZzel schreef:Ik zou het bij ruwvoer houden en misschien is lucerne nog een optie?
Die van mij komt er in ieder geval goed van aan, naast zijn ruwvoer!

Laat ze eens allemaal testen op wormen (is niet duurder dan een wormkuur, en dan weet je precies voor wélke wormen je moet gaan enten, want manegepaarden hebben niet altijd een strak wormschema waarbij genoeg wordt gewisseld met de verschillende werkende stoffen..Roverrr schreef:Dankje voor de snelle reactie
Hooi krijgen ze veel meer dan eerst.
Maar het is niet onbeperkt. Maar zowiezo de paarden krijgen 2 plakken per voerbeurt.
Maar daarnaast willen ze dus dat de paarden worden bijgevoerd, omdat ze niet echt aankomen.
Oh en dat topic had ik niet gezien
Ik ga gelijk kijken!